2013-08-20, 07:50
Medlem
LittleRedCaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluescreen
Ha.
Vadå "Ha"?
Menade du "Aha"?

Naturligtvis är det ju ett alternativ att tvätta sig om man stoppat in exempelvis ett finger i tvåan. Men om inte instoppandet av fingret där är "det sista man gör" så är det ju ett klart störmoment att behöva tvätta sig.

Nu skrattar min partner och säger: Man kan ju ha sex i duschen... vad han nu menar med det?
Citera
2013-08-20, 07:52
Medlem
LittleRedCaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kef71
Synd att du inte har ett skvatt om mänsklighet. Bättre att hora med bronsålders hyckleri eller hur?

Sorry, men jag förstod inte riktig vad du menade med din kommentar.
Kan du eller någon annan hjälpa mig att förstå?
Citera
2013-08-20, 07:57
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleRedCap
Sorry, men jag förstod inte riktig vad du menade med din kommentar.
Kan du eller någon annan hjälpa mig att förstå?

Nej.
Citera
2013-08-20, 07:57
Medlem
Citat:
Vadå "Ha"?
Menade du "Aha"?

Naturligtvis är det ju ett alternativ att tvätta sig om man stoppat in exempelvis ett finger i tvåan. Men om inte instoppandet av fingret där är "det sista man gör" så är det ju ett klart störmoment att behöva tvätta sig.

Nu skrattar min partner och säger: Man kan ju ha sex i duschen... vad han nu menar med det?

Ha, som i ett halvt Haha.

Jag tyckte den informationen var rolig, i förhållande till hur pass "naturligt" det påstås det är att ha analsex.
Citera
2013-08-20, 08:20
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ha, som i ett halvt Haha.

Jag tyckte den informationen var rolig, i förhållande till hur pass "naturligt" det påstås det är att ha analsex.

Kan du definiera dig?
Citera
2013-08-20, 08:29
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Jag har själv gjort det? Bara idioter onanerar.
Tvärtom faktiskt. Människor med en sund och naturlig sexualitet onanerar. Det är idiotiskt att inte göra det.
Citera
2013-08-20, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Tvärtom faktiskt. Människor med en sund och naturlig sexualitet onanerar. Det är idiotiskt att inte göra det.

Vad har du för grund till det? Och varför skulle det vara idiotiskt?
Citera
2013-08-20, 09:25
Medlem
FatherFrosts avatar
Citat:
Det finns hel del studier som tyder på att det är hälsosamt att släppa lite på trycket ibland. Har inte källa som stödjer det men om du själv orkar kan du ju bara googla runt lite. Sen ser jag inte riktigt något negativt med att göra det.
Citera
2013-08-20, 09:29
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Därför att en orgasm är välgörande för hela kroppen. Varför förbjuda sig att göra något som är så uppenbart bra? Det finns inga som helst bieffekter, det är gratis och det är något som hela ditt system uppskattar. Sexualiteten kräver ett utlopp. Har man ingen partner (och även om man har det) är det positivt att onanera just för en orgasm. Människor som inte gör det tenderar att bli sexualfientliga, rädda för sin egen sexualitet och snabba att döma andras. Du känner igen dig.
Citera
2013-08-20, 09:52
Medlem
LittleRedCaps avatar
Citat:

Citat:

Åsikterna går isär och de tycks bygga på postulat. Jag tycker personligen att onani kan vara sunt, men som jag skrivit tidigare kan det gå till överdrift. För unga människor så är onanin en naturlig väg att finna sin egen sexualitet. För unga killar är det ofta ganska okomplicerat att hitta sig själv. För unga tjejer är det ofta svårare att komma underfund med hur de fungerar. Övning på egen hand leder med tiden till insikt som man kan ha glädje av resten av livet.
Dessutom är ju onanin ett bra sätt för att lätta på trycket så att man slipper ge sig in i en parrelation som man inte känner sig riktigt redo för.
Vad som Bibeln säger om onani är inte riktigt klart utan det finns utrymme för tolkningar. Jag vet inte om det finns någon här som vågar påstå sig ha stöd i Bibeln för att onanister skulle hamna i helvetet.
Om alla som pillat på sig själva skulle vara utestängda från Paradiset så kommer det en gång att vara väldigt gott om plats där.

Det vore kul om bluescreen och proconsul också kunde framföra sina åsikter om andra sexuella beteenden som exempelvis oralsex, petting m.m.
Citera
2013-08-20, 10:02
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Åsikterna går isär och de tycks bygga på postulat. Jag tycker personligen att onani kan vara sunt, men som jag skrivit tidigare kan det gå till överdrift. För unga människor så är onanin en naturlig väg att finna sin egen sexualitet. För unga killar är det ofta ganska okomplicerat att hitta sig själv. För unga tjejer är det ofta svårare att komma underfund med hur de fungerar. Övning på egen hand leder med tiden till insikt som man kan ha glädje av resten av livet.
Dessutom är ju onanin ett bra sätt för att lätta på trycket så att man slipper ge sig in i en parrelation som man inte känner sig riktigt redo för.
Vad som Bibeln säger om onani är inte riktigt klart utan det finns utrymme för tolkningar. Jag vet inte om det finns någon här som vågar påstå sig ha stöd i Bibeln för att onanister skulle hamna i helvetet.
Om alla som pillat på sig själva skulle vara utestängda från Paradiset så kommer det en gång att vara väldigt gott om plats där.

Det vore kul om bluescreen och proconsul också kunde framföra sina åsikter om andra sexuella beteenden som exempelvis oralsex, petting m.m.

För min del, så länge som det sker i samförstånd är alla sexuella aktiviteter helt ok.
Citera
2013-08-20, 10:07
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:

Man kan t.ex. undvika att få den relativt vanliga puritanska sexual-neurosen. Som faktisk i sällsynta fall kan verka som trigger för en potentiell psykos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in