2013-08-19, 19:47
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluescreen
Jag har själv gjort det? Bara idioter onanerar.

Din empiriska testgrupp är du själv? Jaha, men dåså!
Citera
2013-08-19, 19:50
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Då gjorde du nog bara fel .... Man skall inte göra som man gör med ketchupflaskor och SLÅ på dasen vet du...

Nja, en del anser ju flagellantism att vara mycket heligt som en religions-neurotisk korrekt procedur.
Citera
2013-08-19, 19:52
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:

Har du tänkt tanken att din idioti kanske inte är kopplat till din onani utan något som uppstod helt oberoende av det senare?
Senast redigerad av Tinuviel 2013-08-19 kl. 19:56.
Citera
2013-08-19, 19:54
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:

Ok, går du då med på att Ippskiff får avgöra saker angående analsex då?

Jag tror ditt svar kommer vara nej och jag hoppas då att du även inser att bara för att du kanske upplevde en sak när du onanerade så innebär inte det att det är så alltid för alla. Eller ens att det skulle vara lite vanligt.
Citera
2013-08-19, 20:06
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Har du tänkt tanken att din idioti kanske inte är kopplat till din onani utan något som uppstod helt oberoende av det senare?

Det borde jag naturligvis ha tänkt på, när jag nyligen sådär hux-flux associerade Bluescreens hel- eller delvis-idioti direkt till hans egen sexuella ogudliga aktiviteter.
Citera
2013-08-19, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gahlster
Ok, går du då med på att Ippskiff får avgöra saker angående analsex då?

Jag tror ditt svar kommer vara nej och jag hoppas då att du även inser att bara för att du kanske upplevde en sak när du onanerade så innebär inte det att det är så alltid för alla. Eller ens att det skulle vara lite vanligt.

Ja att ni inte uppfattar det är minst sagt förbryllande för mig.
Citera
2013-08-19, 20:56
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ja att ni inte uppfattar det är minst sagt förbryllande för mig.

Du kanske har levd i din egen bubbla så länge, att du tror den är en exklusiv representation av verkligheten.
Citera
2013-08-19, 21:45
Medlem
LittleRedCaps avatar
Varför inte acceptera homosexualitet?
Ett försök till sammanfattning och lite frågor om andra sexuella beteenden.

De huvudargument som framkommit i tråden är:
Det strider mot Guds vilja.
Det strider mot Koranen.
Det strider mot Bibeln.
Det är onaturligt/äckligt.

Egentligen är detta ju bara två argument: Alltså att det är mot Guds vilja och det är något jag bara inte kan acceptera.

Att omvända dem som tror att det är Guds vilja lär inte gå eftersom de antingen tolkar de heliga skrifterna bokstavligt eller valt att tro på en tolkning som de själva valt att betrakta som den rätta.

De som bara har svårt att acceptera homosexualitet och homosexuella borde gå att övertyga med sakargument. Men det verkar inte vara många som är beredda att låta sig övertygas frivilligt och hjärntvätt är ju inget vi sysslar med här.

Om vi ställer upp följande sexuella beteenden så vill jag gärna ha reda på vilka beteenden som ni betraktar som OK och vilka som är förkastliga enligt de skrifter ni baserar er tro på.

1. Celibat
2. Homosex
3. Sex utom äktenskapet
4. Analsex mellan män
5. Analsex mellan man och kvinna
6. Onani
7. Oralsex
8. Sexleksaker
9. Preventivmedel
10. Aborter

Använd gärna följande beteckningar så vi vet var vi har varandra.
O = OK
S = Skall straffas direkt
H = Hamnar i Helvetet
X = Onaturligt (eXtremt)

Svara gärna i denna form:
1 X
2 H
3 O
4 O inte min business
5 O om kvinnan verkligen vill annars inte
6 H
7 O när en kvinna ger en man det
8 O
9 O
10 S

Läs gärna spoilern (om ni tror att ni tål)

Senast redigerad av LittleRedCap 2013-08-19 kl. 21:51.
Citera
2013-08-20, 04:01
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleRedCap
Varför inte acceptera homosexualitet?
Ett försök till sammanfattning och lite frågor om andra sexuella beteenden.

De huvudargument som framkommit i tråden är:
Det strider mot Guds vilja.
Det strider mot Koranen.
Det strider mot Bibeln.
Det är onaturligt/äckligt.

Egentligen är detta ju bara två argument: Alltså att det är mot Guds vilja och det är något jag bara inte kan acceptera.

.......

[/spoiler]

Citat:
Att omvända dem som tror att det är Guds vilja lär inte gå eftersom de antingen tolkar de heliga skrifterna bokstavligt eller valt att tro på en tolkning som de själva valt att betrakta som den rätta.

Är du helt seriös här? Hur ska man annars tolka förbud eller påbud annat än bokstavligt? Kan du svara på denna frågan?

Om Bibeln säger att du inte får göra någonting, att en viss handling är förbjuden, hur kan detta då tolkas på något annat än ett bokstavligt sätt? Ska dem 10 budorden också tolkas på ett helt annat än dess bokstavliga innebörd?

Fakta är att enligt både Bibeln och Koranen är homosexualitet förbjudet. Gillar man det inte är det en annan sak. Tror man inte på Bibeln och Koranen är det också en annan sak. Men fortfarande så är homosexualitet förbjudet enligt både Bibeln och Koranen.

Om vi ställer upp följande sexuella beteenden så vill jag gärna ha reda på vilka beteenden som ni betraktar som OK och vilka som är förkastliga enligt de skrifter ni baserar er tro på.

Citat:
1. Celibat
2. Homosex
3. Sex utom äktenskapet
4. Analsex mellan män
5. Analsex mellan man och kvinna
6. Onani
7. Oralsex
8. Sexleksaker
9. Preventivmedel
10. Aborter

Du vet väl själv som kristen att Bibeln förbjudet sex utanför äktenskap? Vad menar du med analsex mellan män? Detta är ju homosexualitet!

Det andra du talar om (undantag abort) kan eller kan inte vara förbjudet (finns olika åsikter även bland islamiska lärda på vissa saker) men inget kan jämföras med homosexualitet! Homosexualitet och sex utanför äktenskap är klart förbjudna både i Bibeln och Koranen.

Abort är dessutom mord så det är klart förbjudet.
Citera
2013-08-20, 04:40
Medlem
Citat:
Om man stoppar in ett finger i rumpan så bör man se till att fingret skyddas av en handske eller liknande annars riskerar man att överföra tarmbakterier till ställen där de inte hör hemma. På porrfilmer kan man se kvinnor som blir penetrerade i rumpan och sedan vaginalt (eller oralt) med samma kroppsdel eller leksak. Det kan gå bra men det är inget att rekommendera, risken för en bakterieinfektion är alltför stor.

Ha.
Citera
2013-08-20, 07:37
Medlem
LittleRedCaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Är du helt seriös här? Hur ska man annars tolka förbud eller påbud annat än bokstavligt? Kan du svara på denna frågan?
Jo, jag försöker vara seriös. Jag riktar min fråga till såväl kristna som muslimer och kan konstatera att tolkningen av vad som står i Bibeln ibland skiljer mellan de båda religionerna. Ändå påstår sig bägge grupperna tolka Bibeln bokstavligt. Jag har i den här tråden blivit anklagad av både kristna och muslimer för så kallad Cherry Picking (att välja ut vissa delar av Bibeln och utifrån detta skapa en egen religion).

Citat:
Om Bibeln säger att du inte får göra någonting, att en viss handling är förbjuden, hur kan detta då tolkas på något annat än ett bokstavligt sätt? Ska dem 10 budorden också tolkas på ett helt annat än dess bokstavliga innebörd?
Ibland är det väldigt svår att veta vad som avses med ett påbud eller ett förbud. Inte minst när det gäller att tolka de tio budorden. Inom den protestantiska kristendomen finns bland annat en tolkning av budorden i Martin Luthers lilla katekes. Katekesen är avsedd att användas för att lära människor att tolka vad som står i Bibeln. För tyvärr är det så att Bibeln inte ger riktigt klara besked i många frågor.
Om vi tar sjätte budet som exempel så står där: Du skall icke begå äktenskapsbrott.
En tolkning är att det är förbjudet med sex utanför äktenskapet som är ett förbund mellan man och kvinna instiftat av Gud. Om man köper detta så infinner sig genast ett antal frågor. Till exempel så står det ingenstans i Bibeln hur ett äktenskap skall ingås (bröllop). Inom islam så får brudparet vanligen sitt äktenskap fastställt av en quadi (världslig domare).

Vad jag har kunnat läsa mig till så är äktenskapet önskvärt inom islam med det är ingen plikt (wajib).
Inom kristendomen tar brudparet hjälp av en präst eller en tjänsteman (borgerlig vigsel) när man vill ingå äktenskap.

Många bokstavstrogna anser att jag är en äktenskapsbryterska för att jag lever tillsammans med en man utan att ha genomgått en världslig ceremoni som kallas bröllop. Jag och min trolovade (vi är förlovade) har givit varandra ett löfte att vara trogna mot varandra och att älska varandra livet ut. Var i Bibeln (eller Koranen) står det att detta löfte inte är tillräckligt för att vi skall kunna ha sex med varandra utan att bryta mot det sjätte budet?

Jag har ju på grund av att jag bejakar och lever ut den sexualitet Gud givit mig också blivit kallad pervers hora här i tråden. Jag undrar var i Bibeln skribenten som fällde detta yttrande hittade stöd för sitt påstående.

Citat:
Fakta är att enligt både Bibeln och Koranen är homosexualitet förbjudet. Gillar man det inte är det en annan sak. Tror man inte på Bibeln och Koranen är det också en annan sak. Men fortfarande så är homosexualitet förbjudet enligt både Bibeln och Koranen.

Jag vet att din definition av homosexualitet är det samma som analsex mellan män. Men som jag skriver i spoilern i min ursprungliga inlägg så finns det många andra former av sexuellt samvaro mellan båda män och kvinnor. Att smeka varandra med händer, läppar och tunga är ju sexuella handlingar som förekommer i både en och tvåkönade relationer.

Citat:
Du vet väl själv som kristen att Bibeln förbjudet sex utanför äktenskap? Vad menar du med analsex mellan män? Detta är ju homosexualitet!
Beträffande frågan om sex utanför äktenskapet så tycker jag att jag redan rett ut min ståndpunkt ovan.
Jag satte upp analsex mellan män som en punkt för att jag var intresserad av att få veta hur ni tolkar de heliga skrifterna när det gäller olika sexuella beteenden. Kanske det ändå finns en liten skillnad i förbrytelsens allvar om man jämför män som idkar penetrerande sex med varandra och två tonårstjejer som nojsar, kysser och smeker varandra på ett vänskapligt sätt som ett led i att komma underfund med sin egen sexualitet.

Citat:
Det andra du talar om (undantag abort) kan eller kan inte vara förbjudet (finns olika åsikter även bland islamiska lärda på vissa saker) men inget kan jämföras med homosexualitet! Homosexualitet och sex utanför äktenskap är klart förbjudna både i Bibeln och Koranen.

Abort är dessutom mord så det är klart förbjudet.
Det är precis som du säger läget är oklart om vad som gäller. Olika personer har olika tolkningar av vad som är tillåtet respektive otillåtet. Bibeln eller Koranen ger inga klara besked och det var det som var min point.

Om man ser abort som mord så är det ju inga problem med att tolka Bibeln (Du skall icke dräpa).

Jag har klart för mig att jag som färdigutbildad läkare kommer att ställas inför svåra beslut när det gäller aborter. Genom min utbildning och genom min tro på Gud kommer jag förhoppningsvis änd att stå bättre rustad än de flesta andra människor när ett beslut skall tas eller verkställas.
Senast redigerad av LittleRedCap 2013-08-20 kl. 07:42.
Citera
2013-08-20, 07:39
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleRedCap
Jo, jag försöker vara seriös. Jag riktar min fråga till såväl kristna som muslimer och kan konstatera att tolkningen av vad som står i Bibeln ibland skiljer mellan de båda religionerna. Ändå påstår sig bägge grupperna tolka Bibeln bokstavligt. Jag har i den här tråden blivit anklagad av både kristna och muslimer för så kallad Cherry Picking (att välja ut vissa delar av Bibeln och utifrån detta skapa en egen religion).

Ibland är det väldigt svår att veta vad som avses med ett påbud eller ett förbud. Inte minst när det gäller att tolka de tio budorden. Inom den protestantiska kristendomen finns bland annat en tolkning av budorden i Martin Luthers lilla katekes. Katekesen är avsedd att användas för att lära människor att tolka vad som står i Bibeln. För tyvärr är det så att Bibeln inte ger riktigt klara besked i många frågor.
Om vi tar sjätte budet som exempel så står där: Du skall icke begå äktenskapsbrott.
En tolkning är att det är förbjudet med sex utanför äktenskapet som är ett förbund mellan man och kvinna instiftat av Gud. Om man köper detta så infinner sig genast ett antal frågor. Till exempel så står det ingenstans i Bibeln hur ett äktenskap skall ingås (bröllop). Inom islam så får brudparet vanligen sitt äktenskap fastställt av en quadi (världslig domare).

Vad jag har kunnat läsa mig till så är äktenskapet önskvärt inom islam med det är ingen plikt (wajib).
Inom kristendomen tar brudparet hjälp av en präst eller en tjänsteman (borgerlig vigsel) när man vill ingå äktenskap.

Det står ingenstans i Bibeln hur ett äktenskap skall ingås (regler för bröllop saknas) och därmed kan man ju inte bokstavlig tolka vad som är rätt och fel. Likväl tycker många bokstavstrogna att jag är en äktenskapsbryterska för att jag lever tillsammans med en man utan att ha genomgått en världslig ceremoni som kallas bröllop. Jag och min trolovade (vi är förlovade) har givit varandra ett löfte att vara trogna mot varandra och att älska varandra livet ut. Var i Bibeln (eller Koranen) står det att detta löfte inte är tillräckligt för att vi skall kunna ha sex med varandra utan att bryta mot det sjätte budet?

Jag har ju på grund av att jag bejakar och lever ut den sexualitet Gud givit mig också blivit kallad pervers hora här i tråden. Jag undrar var i Bibeln skribenten som fällde detta yttrande hittade stöd för sitt påstående.

Jag vet att din definition av homosexualitet är det samma som analsex mellan män. Men som jag skriver i spoilern i min ursprungliga inlägg så finns det många andra former av sexuellt samvaro mellan båda män och kvinnor. Att smeka varandra med händer, läppar och tunga ärj ju sexuella handlingar som förekommer i både en och tvåkönade relationer.

Beträffande frågan om sex utanför äktenskapet så tycker jag att jag redan rett ut min ståndpunkt ovan.
Jag satte upp analsex mellan män som en punkt för att jag var intresserad av att få veta hur ni tolkar de heliga skrifterna när det gäller olika sexuella beteenden. Kanske det en del finns en liten skillnad i förbrytelsens allvar om man jämför män som idkar penetrerande sex med varandra och två tonårstjejer som nojsar, kysser och smeker varandra på ett vänskapligt sätt som ett led i att komma underfund med sin egen sexualitet.

Det är precis som du säger läget är oklart om vad som gäller. Olika personer har olika tolkningar av vad som är tillåtet respektive otillåtet. Bibeln eller Koranen ger inga klara besked och det var det som var min point.

Om man ser abort som mord så är det ju inga problem med att tolka Bibeln (Du skall icke dräpa).

Jag har klart för mig att jag som färdigutbildad läkare kommer att ställas inför svåra beslut när det gäller aborter. Genom min utbildning och genom min tro på Gud kommer jag förhoppningsvis änd att stå bättre rustad än de flesta andra människor när ett beslut skall tas eller verkställas.

Synd att du inte har ett skvatt om mänsklighet. Bättre att hora med bronsålders hyckleri eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in