2013-08-18, 16:39
Medlem
AgonyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Samhället går ju bakåt i vissa västländer och detta är så tydligt att man inte kan undgå detta. Norden i allmänhet och Sverige i synnerhet är de mest sekulariserade länderna/landet i världen. Detta är inte till nytta till varken medborgarena eller landet, förstår ni inte att ett sånt samhälle är dömt till att misslyckas.

Exakt hur misslyckas samhället när två samkönade gifter sig? Vem tar skada när två viljor möts och bägge blir lyckliga?
Är det inte att gå bakåt när man följer reglerna ur en 1500 år gammal bok? Stening till döds - tycker du det känns modernt och eftersträvansvärt?
Citera
2013-08-18, 18:00
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Ni personer är inte värda att tas seriöst.

Du är så illa tvungen, eftersom det är "oss" som är bromsklotsen på dina fascist-drömmer om att kunne fötrycka minoriteter du inte tyckar om.

Citat:
Vad man ska göra är att endast förklara sanningen för er och sen om ni accepterar så accepterar ni, om ni förnekar så förnekar ni.

Vilken "sanning"? Det "bara är så sanningen" från en bok som redan är rationellt motbevisat?

Citat:
Enligt dig så är det njutning om man hade haft sex-orgies med 10-tals främmande män samtidigt varje natt.

Jag skrev: Kan vara.

Citat:
Fastän majoriteten av världen finner det avskyvärt.

Eftersom "majoriteten av världen" inte lidar av en puritansk sexual-neuros, så tror jag att "majoriteten av välden" inre bryr sig så mycket, men koncentrerar sig om sina egna sexualliv i stället för att vara intresserade av andras.

Citat:
Homosexualitet är njutning för er.

Vilka "er"?
Citera
2013-08-19, 08:45
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ni personer är inte värda att tas seriöst. Vad man ska göra är att endast förklara sanningen för er och sen om ni accepterar så accepterar ni, om ni förnekar så förnekar ni.
Tänk om du även kunde motivera varför dina påståenden var sanningen med, du vet, bevis eller något?
Tills dess är det bara påståenden, inte sanningen. Dessutom vet vi ju att du är ett hatiskt knäppskaft, så varför i hela friden ska vi lyssna på DIG?

Citat:
Enligt dig så är det njutning om man hade haft sex-orgies med 10-tals främmande män samtidigt varje natt. Fastän majoriteten av världen finner det avskyvärt. Homosexualitet är njutning för er.
För en del är det en njutning. Det innebär inte att det är en njutning för alla eller majoriteten. För det måste man ha undersökningar eller något annat att stödja sig på. Tills dess är det bara grundlösa påståenden.
Sexualitet är en njutning. Vilken sexualitet man har är upp till var och en. Inom lagens råmärken när det gäller utförandet såklart. Frihet, mänskliga rättigheter och ingen magiskt rymddespot som fördömer våra handlingar. Det är väl bättre än att kasta bort sitt liv på fantasier och göra livet en plåga för så många runt sig?
Citera
2013-08-19, 09:14
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ni personer är inte värda att tas seriöst. Vad man ska göra är att endast förklara sanningen för er och sen om ni accepterar så accepterar ni, om ni förnekar så förnekar ni.
Du är inte precis seriös själv, du ignorerar varenda vettig fråga som man ställer till dig, du svarar bara på frågor där du slipper tänka efter eller kan hänvisa till korancitat. Du klarar inte av att tänka själv uppenbarligen.
Den "sanning" som du refererar till är din egen, det är vad du TROR och den har inget med sanningen med stort S att göra. Din sanning är en åsikt, vänligen håll isär begreppen.

Citat:
Enligt dig så är det njutning om man hade haft sex-orgies med 10-tals främmande män samtidigt varje natt. Fastän majoriteten av världen finner det avskyvärt. Homosexualitet är njutning för er.
Homosexualitet är njutning för homosexuella, jag tror inte majoriteten här är homosexuell så din generalisering är helt fel. Det finns heller ingen anledning att förbjuda allt man inte håller med om eller förstår.
Citera
2013-08-19, 15:28
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Homosexualitet är njutning för homosexuella

Och incest är njutning för dem som begår det, många prostituerade njuter av det dem gör, många personer njuter av att leva tillsammans med flera kvinnor inom äktenskap (något ni förbjudet här trots att det inte skadar andra personer), vissa njuter av att ha offentligt sex och så vidare.

Det finns många sådana saker som inte skadar andra men som ändå är förbjudna.
Citera
2013-08-19, 16:13
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Och incest är njutning för dem som begår det, många prostituerade njuter av det dem gör, många personer njuter av att leva tillsammans med flera kvinnor inom äktenskap (något ni förbjudet här trots att det inte skadar andra personer), vissa njuter av att ha offentligt sex och så vidare.

Jo. Men du skrev "Homosexualitet är njutning för er" och jag påpekar bara att de flesta av oss inte är homosexuella.
Citera
2013-08-19, 16:20
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:

Stena kvinnor och barn är en njutning för muslimer.
Slå kvinnor likaså med din retorik...

Hittar stenar i skon som är smartare än dig...
Citera
2013-08-19, 16:29
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Homosexualitet är njutning för homosexuella

Citat:

Falska analogier.

Uppenbarligen "njutar" trådens olika falanger av homofobi av att konstant presentera falska analogier. För det kan väl inte bero på den speciella form för dumhet som vanligen förknippas med blind fanatism???

Citat:

Så skall vi gå vidare i detta "har man sagt A måste man också säga B"-nonsens och t.ex. förbjuda islam generellt; trots att ett icke-pådyvlande islam inte skadar andra?
Citera
2013-08-19, 17:00
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluescreen
Masturbering är missbruk av könsorgan och rubbar ens energiska tillstånd,

Det finns så mycket sexual-neurotisk propaganda om detta. T.ex. att man tidigare menade att det skulle leda till blindhet.

Men nu är jag snart 70 år, och jag behövar fortfarande endast läsglasögon trots mina 'ogudliga' aktiviteter.

(Du får gärna kontra med, att jag inte ens hade behövd läsglasögon om jag hade varit tillräcklig helig. Slapstick-humor kan vara rolig iblant).

Citat:
därmed kan jag också konstantera att homosex snarare är en form av masturbering än faktisk sex.

Varför kallar du ett argument baserat på en falsk analogi för en "konstatering"?

Citat:
Kan referera till en kvinna som jobbade med prostitution och förklarade hennes relation med kunder som om att de "masturberade i henne". Likväl kan jag säga att prostitution också är fel, för att även om den fysiska delen är korrekt så är inte den känslomässiga/energetiska/andliga delen det.

Du skulle verkligen behöva några veckor i sänghalmen med tantrisk sexual-teknik för att förstå vad "energetisk andlighet" är.
Citera
2013-08-19, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gahlster
Vad har du som backar upp detta som du påstår?

Jag har själv gjort det? Bara idioter onanerar.
Citera
2013-08-19, 19:43
Bannlyst
Citat:

Då gjorde du nog bara fel .... Man skall inte göra som man gör med ketchupflaskor och SLÅ på dasen vet du...

Ring Malena Ivarsson så hjälper hon dig med lektioner i hur man onanerar korrekt.
Citera
2013-08-19, 19:46
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Hur skall detta tolkas? Att du vet detta genom själv att ha blivit idiot av att onanera.

Eller du kanske bara kände på dig, att du genom onani var på väg att bli idiot, men bromsade din idioti-utveckling i tid, så du endast är delvis idiot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in