Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Tvärtom faktiskt. Människor med en sund och naturlig sexualitet onanerar. Det är idiotiskt att inte göra det.
Citat:
Ursprungligen postat av
bluescreen
Vad har du för grund till det? Och varför skulle det vara idiotiskt?
Åsikterna går isär och de tycks bygga på postulat. Jag tycker personligen att onani kan vara sunt, men som jag skrivit tidigare kan det gå till överdrift. För unga människor så är onanin en naturlig väg att finna sin egen sexualitet. För unga killar är det ofta ganska okomplicerat att hitta sig själv. För unga tjejer är det ofta svårare att komma underfund med hur de fungerar. Övning på egen hand leder med tiden till insikt som man kan ha glädje av resten av livet.
Dessutom är ju onanin ett bra sätt för att lätta på trycket så att man slipper ge sig in i en parrelation som man inte känner sig riktigt redo för.
Vad som Bibeln säger om onani är inte riktigt klart utan det finns utrymme för tolkningar. Jag vet inte om det finns någon här som vågar påstå sig ha stöd i Bibeln för att onanister skulle hamna i helvetet.
Om alla som pillat på sig själva skulle vara utestängda från Paradiset så kommer det en gång att vara väldigt gott om plats där.
Det vore kul om
bluescreen och
proconsul också kunde framföra sina åsikter om andra sexuella beteenden som exempelvis oralsex, petting m.m.