Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-06, 18:32
  #181
Moderator
rotadents avatar
OT-utsvävning om svarta pengar i olika branscher och licensfria vapen raderad.

//Mod
Citera
2020-04-06, 19:09
  #182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Finns en hel del sådana ställen överallt så att kortköp skulle vara en bov köper jag heller inte.

Dom har kanske flera kortläsare, som används en åt gången ? Hur kan man kolla upp dom då ?
Citera
2020-04-06, 19:21
  #183
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iakttagaren-2019
Dom har kanske flera kortläsare, som används en åt gången ? Hur kan man kolla upp dom då ?

Du måste ju ha ett kontrakt för inlösen för bolaget.

Inte så bra om man köper en pizza och det står "Fiffel & Båg AB" på kontoutdraget eller något annat och vid en kontroll så hade det kostar höga böter, skattesmitning, bokföringsbrott och mycket annat så det är det inte värt precis.
Citera
2020-04-08, 08:51
  #184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Intressant. Själv tycker jag att svensk turkpizza är skitdålig. Men sen har jag smaklökar.


Det finns säkert bättre och jag har inte varit i Italien, men jag tycker ändå svensk pizza är 100 gånger bättre än de pizzor jag har ätit utomlands.

Men frågan tycker inte jag är varför det är många utlänningar som har pizzeria, utan mer varför så få svenskar har det?
Citera
2020-04-08, 08:53
  #185
Medlem
Hackenbush55s avatar
Det är det enda de kan?
Citera
2020-04-08, 15:51
  #186
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Det finns säkert bättre och jag har inte varit i Italien, men jag tycker ändå svensk pizza är 100 gånger bättre än de pizzor jag har ätit utomlands.

Men frågan tycker inte jag är varför det är många utlänningar som har pizzeria, utan mer varför så få svenskar har det?

Det är svårt att gå runt med en liten pizzeria. Men eftersom babbar kan konsten att fuska och inte harnågra skrupler så kan de med lite kreativitet få det att gå runt.
Citera
2020-04-08, 19:21
  #187
Medlem
Celerons avatar
En annan fråga ingen tycks funderat något mer ingående över sedan pizzeria-fenomenet började på allvar på 1970-talet är varför det alltid är män som äger pizzerior och att det därtill även mest är män som arbetar på dessa ställen ??. Extremt mansdominerat är väl bara förnamnet.

Jag tycker mig aldrig ha sett en reaktion från någon del av den svenska feminismen, som annars är snabba att påpeka andra saker som egentligen redan är jämställda, men där man hittat någon minimal differens som man kan gapa om.

Ska själv erkänna att den här frågan har aldrig "slagit mig" förrän häromveckan. Och detta trots en tidigare bakgrund som stamkund på dylika inrättningar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback