Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-03, 16:43
  #1
Medlem
DeLuxemannens avatar
Jag e lite förvirrad i denna fråga. Mina serotonindepåer verkar tomma iom inget rus alls infinner sig längre, men tycker de e jävligt skumt, då jag ofta kör max 2 g 3-mmc en gång/månad. Och däremellan äter jag 5-htp.
Men sen börjar folk snacka om seratonerga syndrom, att man bränner hjärnan i princip om man skulle kombinera detta.
SEN läste jag att om man vill få ut så mycket som möjligt rent euforiskt på E (i det fallet) ska man börja dan med 5-htp å bananer för att fylla på seratonindepåerna ,så att det då borde bli ett rus, när 3-mmc t.ex. släpper ur allt.
Hur fan funkar det?
Citera
2013-08-04, 00:40
  #2
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Nu hade jag helst velat att Qidush skulle svarat på detta eftersom han är väldigt kunnig inom Neurologi. Snackat en del med honom innan och nu har han tyvärr inte varit så aktiv de senaste 3 månaderna men men..

Jag har för mig man INTE skall inta 5-hpt innan serotonergna droger, utan tidigast 24h innan. eller 12h efter (beroende på drog) för att undvika serotonergn syndrom.. källa på det har jag inte och just nu är jag fett seg och orkar inte googla upp eller leta igenom alla mina jävla narko dokument.. tyvärr

klent svar kanske men skicka iväg ett pm så ska jag försöka svara imorgon lite bättre!
Citera
2013-08-04, 01:20
  #3
Medlem
Har läst om folk som fått väldigt dåliga upplevelser av 5htp blandat med serotonerga droger, redan vid små doser.. Och har du brukar så mycket att serotoninet är slut så är det inte en månad eller två som gäller för att återställa det utan flera månader eller till och med år om du har otur.. Jag brände mina receptorer för två år sedan med alldeles för mycket 4-mec, 5,6-apb, etylon och annat och jag mår fortfarande dåligt nästintill varje dag trots att jag inte brukat nånting på över ett år och slutade ta ofta för två år sedan så ta det lugnt om du inte vill må dåligt i flera år.
Citera
2013-08-04, 01:24
  #4
Medlem
Du behöver ett långt uppehåll
Citera
2013-08-04, 01:27
  #5
Medlem
LightClouds avatar
Jag skulle ha väntat åtminstone ett dygn innan jag stoppar i mig en tung serotonerg drog om jag har varit på en 5-HTP;kur. Det är bättre att vara mer på den säkra sidan än den osäkra.
Citera
2018-10-19, 05:17
  #6
Medlem
vargstars avatar
Bumpar denna då jag inte vill starta en ny tråd.

Tagit runt 1-1,5g 3-mmc utspritt på 12 timmar, sista för kanske 3 timmar sedan men känner ingen effekt längre.

När kan jag ta lite 5-htp för att stötta mitt serotonin?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback