Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-08-13, 14:33
  #25
Medlem
Biomasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bladderblad
Vi har alla gjort det [härdat ut] och det är fan i mig inte bara nyttigt, det är respektfullt mot andra samt rätt av viktigt att inte alltid göra precis som man vill.

Jösses, du måste vara den första människan som faktiskt begriper ett och annat. Det är klart och tyldligt för mig att den här tråden, likväl många andra trådar på Flashback, mestadels befolkas av ungdomar som inte begriper vett och ettikett och absolut inte vill förstå heller. Dessa ungdomar är de "trötta hundar" jag också talade om i trådstarten.

Det är enkom samhället som har skyldigheter, ungdomarna anser sig ha alla rättigheter och pendeln har således svängt över alltför mycket åt ungdomens håll. Inte bara inom skolan men också marknader som helhet riktar in sig (ända sedan folk upptäckte att ungdomen har köpkraft i slutet på 60-talet) på ungdomars vilja.
Citera
2013-08-13, 14:51
  #26
Medlem
Pripps3.5s avatar
Biomass.....
Nu vet jag vad det är för en uppblåst idiot jag suttit och diskuterat med i andra trådar.
Nå, det var skönt att det var utrett.
En gammal högdragen gubbstrutt (eller ska vi säga ett gubbslem) som fortfarande inte vet sin plats.

Vad har du att göra med vad andras (dina vänners?) barn gör på en bjudning du är på?
Det är väl ändå föräldrarnas uppgift och inte din, att se till att de har det bra och sköter sig?

Vet du att de är "trötta hundar"? Eller hittar du på från våra tidigare debatter i "arbetliv..-avd.?
Var det helg? Eller söp ni en vardag?
Kan ju vara kul att veta.

Var var din egen fru och barn? Träningsläger?
Du har (förhoppningsvis) inga.

Edit: Ipod?
Är det inte Ipad som gäller nu, gammelman?
Fast fan vet, det kanske är lika hipt vilket som?
__________________
Senast redigerad av Pripps3.5 2013-08-13 kl. 15:00.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback