Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-08-03, 12:55
  #1
Medlem
Biomasss avatar
Jag var på affärsmiddag hos ett par i förrgår, deras två osnutna tonåringar skulle givetvis äta middag samtidigt som oss. Det är dock kutym att ha dem vid ett separat bord så där fick de sitta; men som typiska ungdomar av idag ägnade de sig mest åt att tala och skratta alldeles för högt, nästan så jag började tro att de hade en psykologisk störning av någon sort. Värdinnan i huset kommenterade t.o.m att det inte var något fel på dem, tösen hade precis fått ta hål i öronen och därför var ovanligt uppspelt.


När maten var avklarad och jag och värden drog oss tillbaka till salongen med varsitt glas 63:a tyckte jag att det var på sin plats att ungdomarna gav sig ut. Det skulle låta oss diskutera ostört men också ge ungdomarna frisk luft och motion. Nej, ungarna skulle prompt upp på rummet och spela spel. De lyssnade icke på sina föräldrar och ställa till med ett förbannat liv! De kunde icke förstå hur någon orkade ge sig ut, det var ju alldeles för varmt, och de hade "ingen lust" för motion heller.

Detta är ingen s.k WT-familj, här finns en stark värdegrund och respekt för människan i tillvaron. Ändå tyckte dessa två ungdomar att det var värt att ta strid för en sådan sak som att tillbringa eftermiddagen utanför huset. Jag blev fysiskt illamående av detta men lät saken bero.


Min slutsats är helt enkelt att dagens ungdomar är som trötta hundar. Det går att få dem i ordning men det krävs oändligt med arbete och tid. Om inte alla föräldrar skärper sig kommer vi få ytterligare en generation slashasar!
__________________
Senast redigerad av Biomass 2013-08-03 kl. 13:37.
Citera
2013-08-03, 13:02
  #2
Medlem
idiamin2s avatar
Så går det när det står en data o tv o tvspel i vart rum nuförtiden. Hadde alla familjer bara haft en tv o data i det gemensamam utrymmet så hadde det nog inte varit så. Dem har blivit för bortskämda med tekniska prylar oj glömde mobilen o surfplattorna som snart var man har gäller förövrigt alal generationer snart min systers familj som e över 40 år har alla varsin surplatta som de sitter med näsan i när man e på besök .
Citera
2013-08-03, 13:12
  #3
Medlem
Biomasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamin2
Dem har blivit för bortskämda med tekniska prylar oj glömde mobilen o surfplattorna som snart var man har gäller förövrigt alal generationer snart min systers familj som e över 40 år har alla varsin surplatta som de sitter med näsan i när man e på besök .

En kollega gnällde över att dennes tonårsdotter "glömde" sin iPod på någon stormarknad de besökte. Man kan ju fråga sig varför det behövs en iPod när man är ute och handlar.

Tekniken gör mänskligheten lat och oduglig - därför introduceras robotar, som i sin tur gör mänskligheten än mer oduglig. Internet urholkar mänskliga rättigheter och synen på begreppet demokrati.
Citera
2013-08-03, 13:23
  #4
Medlem
Och som 50-talist så undrar man allt om det kommer att finnas någon som tar
hand om oss som är gamla då, tror väl knappast att de har någon större lust till det.
Allt ska ju vara framför datorer och mycket bra betalt.

På 70-80-talet var sommarjobb ett måste, fanns väl knappast någon som inte
fixade ett jobb till sommarjobbet även om det var att jobba på Farmek eller Linkopia
som det hette då.

Ska väl inte dra alla över kam men nog undrar man hur framtiden ser ut med tanke
på alla som är bekväma och slöa av sig.
Citera
2013-08-03, 13:29
  #5
Medlem
idiamin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biomass
En kollega gnällde över att dennes tonårsdotter "glömde" sin iPod på någon stormarknad de besökte. Man kan ju fråga sig varför det behövs en iPod när man är ute och handlar.

Tekniken gör mänskligheten lat och oduglig - därför introduceras robotar, som i sin tur gör mänskligheten än mer oduglig. Internet urholkar mänskliga rättigheter och synen på begreppet demokrati.

Ja exakt har en kompis som går runt med stora hörlurar på skallen alltid när han e ute , man kan sno hans plånbok utan att han hör en komma livsfarligt när nån bil kommer . Tror dem har det för o komma bort från verkligheten ovardan o bara ha sin älskade justin bieber eller va dem nu förtiden älskar.

ja som min chef brukar säga internett skulle bara få användas av företag o när folk går bort så skulle man få lämna mobilerna hemma o stänga tvn när man har besök .
Citera
2013-08-03, 14:10
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biomass
Jag var på affärsmiddag hos ett par i förrgår, deras två osnutna tonåringar skulle givetvis äta middag samtidigt som oss. Det är dock kutym att ha dem vid ett separat bord så där fick de sitta; men som typiska ungdomar av idag ägnade de sig mest åt att tala och skratta alldeles för högt, nästan så jag började tro att de hade en psykologisk störning av någon sort. Värdinnan i huset kommenterade t.o.m att det inte var något fel på dem, tösen hade precis fått ta hål i öronen och därför var ovanligt uppspelt.

När maten var avklarad och jag och värden drog oss tillbaka till salongen med varsitt glas 63:a tyckte jag att det var på sin plats att ungdomarna gav sig ut. Det skulle låta oss diskutera ostört men också ge ungdomarna frisk luft och motion. Nej, ungarna skulle prompt upp på rummet och spela spel. De lyssnade icke på sina föräldrar och ställa till med ett förbannat liv! De kunde icke förstå hur någon orkade ge sig ut, det var ju alldeles för varmt, och de hade "ingen lust" för motion heller.

Detta är ingen s.k WT-familj, här finns en stark värdegrund och respekt för människan i tillvaron. Ändå tyckte dessa två ungdomar att det var värt att ta strid för en sådan sak som att tillbringa eftermiddagen utanför huset. Jag blev fysiskt illamående av detta men lät saken bero.

Min slutsats är helt enkelt att dagens ungdomar är som trötta hundar. Det går att få dem i ordning men det krävs oändligt med arbete och tid. Om inte alla föräldrar skärper sig kommer vi få ytterligare en generation slashasar!

Åh helvete, de pratade och hade roligt under en middag! Sen ville de bestämma sin egen sysselsättning! Vilka JÄVLA AS!

Du resonerar som en jävla dåre. Sök hjälp för fan.
Citera
2013-08-03, 14:15
  #7
Medlem
Biomasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shrugged
Åh helvete, de pratade och hade roligt under en middag! Sen ville de bestämma sin egen sysselsättning! Vilka JÄVLA AS!

Det handlar om att barnen inte visar den nivå av respekt som vuxna bör kräva. Det handlar om att barn sitter hemma och spelar TV-spel när det är varmt och fint väder ute och sen blir de rastlösa och får diverse psykiska störningar när de växer upp.
Citera
2013-08-03, 14:18
  #8
Medlem
imperatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biomass
här finns en stark värdegrund och respekt för människan i tillvaron.
Ja? Ungarna ville vara inne, föräldrarna respekterade det. Vad är problemet? Varför skulle vuxnas åsikt om ANDRAS liv vara mer värt än ungdomarnas åsikt om SITT EGET liv?
Citera
2013-08-03, 14:30
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shrugged
Åh helvete, de pratade och hade roligt under en middag! Sen ville de bestämma sin egen sysselsättning! Vilka JÄVLA AS!

Du resonerar som en jävla dåre. Sök hjälp för fan.


Ja fyfan har dom ingen Skam i kroppen alls!!?? På middag ska man viska och man får absolut inte skratta!!!

Är så less på gammfolket ja har ingen respekt alls till dom längre ja hade det förr men nu har man insett vilka sadister dom egentligen är.

Dom dör snart ut iaf!
Citera
2013-08-03, 14:38
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shrugged
Åh helvete, de pratade och hade roligt under en middag! Sen ville de bestämma sin egen sysselsättning! Vilka JÄVLA AS!

Du resonerar som en jävla dåre. Sök hjälp för fan.

Ja, inte fasen har TS alla hästar hemma. Barn måste ju för helvete få vara barn hemma i alla fall, TS måste ha haft en väldigt olycklig barndom och spenderar sina äldre dagar med att gnälla på de som nu är unga och friska.

Till och med Sokrates beklagade sig över den tidens ungdom...
Citera
2013-08-03, 14:42
  #11
Medlem
Biomasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RatosPipa
gnälla på de som nu är unga och friska.

Problemet är att de inte kommer hålla sig unga och friska länge till om de inte håller sig i rörelse i naturen utanför. Sitta hemma på sitt rum kan de göra när skymningen faller och när vintern är på intåg, inte när solen skiner och det är varmt och gott ute.

Sen får vi äldre betala sjukhuskostnader och höjda skatter för att den yngre generationens ben förtvinar.

Det kommer jag däremot icke göra!
Citera
2013-08-03, 14:50
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biomass
Det handlar om att barnen inte visar den nivå av respekt som vuxna bör kräva. Det handlar om att barn sitter hemma och spelar TV-spel när det är varmt och fint väder ute och sen blir de rastlösa och får diverse psykiska störningar när de växer upp.
Var det det som hände dig eller?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback