Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-08-03, 04:37
  #1
Medlem
DadoPrsos avatar
Enligt Aftonbladet har ett grovt våldsbrott inträffat i Örebro. Sitter någon på information om vad som hänt?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17236068.ab
Citera
2013-08-03, 04:41
  #2
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat från AF

En stor polisinsats pågår i Markbacken i Örebro.

– Den är pågående efter ett grovt våldsbrott,

Nerikes-Allehanda uppger att en man skjutits och har förts till sjukhus med okända skador.

Ingen är i nuläget gripen för skjutningen
Citera
2013-08-03, 04:47
  #3
Medlem
DadoPrsos avatar
OK, artikeln uppdateras väl löpande. Ingen som har mer info?
Citera
2013-08-03, 05:23
  #4
Medlem
RobieBwois avatar
http://na.se/nyheter/orebro/1.216398...n-i-markbacken

Kanske detta?
Citera
2013-08-03, 05:30
  #5
Medlem
LostGenerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
http://na.se/nyheter/orebro/1.216398...n-i-markbacken

Kanske detta?

Förmodligen. Lägger ut ett citat ur artikeln.

Citat:
En man skottskadades i Markbacken under natten. Det är oklart hur pass allvarligt skadad mannen är.
– Jag såg en yngre person föras iväg med ambulans, eventuellt skjuten i benet. Det är väldigt stort område som är avspärrat, berättar frilansfotografen Christian Gustafsson på plats på området.
Polisen bekräftar också att en man skottskadats och har förts till USÖ med okända skador. Dock är man ytterst förtegen med uppgifter kring skjutningen.
– Jag kan inte säga mer än det som redan är sagt, säger Jens auf der Heide, vakthavande befäl hos Örebropolisen.

http://na.se/nyheter/orebro/1.216398...n-i-markbacken
Citera
2013-08-03, 07:44
  #6
Medlem
Ett riktigt slumområde med mycket invandrare och knarkare
Citera
2013-08-03, 12:14
  #7
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgoroth
Ett riktigt slumområde med mycket invandrare och knarkare

Så du säger att det är nysvenskar som skjutit på varandra men vet du eller gissar du. Markbacken har en av Black cobras lokala hövdingar bor där och det har inte blivit ett bättre område av det.

Varför är polisen så tyst om hur allvarliga skadorna på den skjutne är? De brukar läcka sånt.
Citera
2013-08-03, 13:04
  #8
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgoroth
Ett riktigt slumområde med mycket invandrare och knarkare

Stämmer, gått där många gånger och fixat röka samt bängat i krökarna.

Stället i sig innehåller mestadels invandrare, lågklass Svenskar och annat lågt pack som lever på bidrag. Fint område och många kronor har lagts på det men det är bara skit som bor där.

Sedan är det nästintill bara några meter till Vivalla där ifrån och det hjälper nog till att skapa den oreda det är där.

Citat:
Har ni några signalement på gärningsmannen?

Blir lite svårt, alla ser ju så gott som lika ut - antingen ser de ut som ett WT, tält eller kattuggande neger.

Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Varför är polisen så tyst om hur allvarliga skadorna på den skjutne är? De brukar läcka sånt.

För att typ 99% utav de som bor inom 10 mil om Örebro vet vad markbacken/ vivalla är för ställe och det är nästintill bara invandrare där. Fruktansvärt få Svenskar men jag känner ett par som bor där.
Citera
2013-08-03, 13:11
  #9
Medlem
Det är en man som blitt skottskadad i markbacken,
sista huset innan cykelbron till varberga för att vara exakt,
Han har blivit skjuten i benet, och polisen brottsplatsundersökning vart precis klar (13:00).. Man ser spår av blod på en parkeringsplats men inte mer än så,
dom har vart runt och plockat in bevis i påsar och även tagit foton i 20 olika vinklar på brottsplatsen..
polisen har även vart och knackat dörr och jag själv hörde skottlossningen inatt tillsammans med min vännina efter att ja kom hem från krogen runt kl 3 inatt.... Sen att ja bor såpass nära att ja ser blodfläcken på marken är ju inte det trevligaste..;/
__________________
Senast redigerad av Justsimplyme 2013-08-03 kl. 13:14.
Citera
2013-08-03, 13:12
  #10
Moderator
Schlesiens avatar
Ny rubrik

Utgången rubrik:
Stor polisinsats i Örebro 3/8 2013.


/ Moderator
Citera
2013-08-03, 13:13
  #11
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justsimplyme
Det är en man som blitt skottskadad i markbacken, sista huset innan cykelbron till varberga för att vara exakt,
Han har blivit skjuten i benet, och polisen brottsplats vart precis klar (13:00).. Man ser spår av blod på en parkeringsplats men inte mer än så,dom har vart runt och plockat in bevis i papperspåsar och även tagit foton i 20 olika vinklar på brottsplatsen..
polisen har även vart och knackat dörr och jag själv hörde skottlossningen inatt efter att ja kom hem från krogen. Plus att ja bor såpass när att ja ser blodfläcken på marken..


FOTA och lägg upp ...är mitt förslag
Citera
2013-08-03, 13:17
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
FOTA och lägg upp ...är mitt förslag
Inget som är av intresse,
blodfläcken är inte större än ett A4 i stl..
Inget som är speciellt fascinerande..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback