Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
dexton
Då får du en bra placeboeffekt av dem.

synd att människor hellre lyssnar på ett gäng forskare (mestadels kommunister) än att testa tillskotten själv och bedöma nyttan utifrån eget perspektiv. Hittills har jag märkt att tillverkarnas säljsnack stämmer bättre med verkligheten än forskningsresultaten som oftast har en kraftigt nego-attityd till allt som möjligen går att tjäna pengar på.
Huruvida jag bränner mer fett på karnitin eller inte, spelar för mig ingen som helst roll. Bränna fett gör jag nog mest pga. begränsat kolhydratintag i kombination med högt proteinintag samt mest effektivt: periodisk fasta.
NÅNTING i kroppen hoppar iaf igång när jag tar en L-karnitin-kapsel... efter 5min känner jag mig piggare och alertare. Tar jag 2st kapslar (1000mg) så kan jag bli hyperaktiv, speciellt om jag skulle råka ta det nära koffeinintag. 250-300mg per dag verkar lagom. Samma sak med acetyl-carnitine, tar aldrig mer än 250mg per tillfälle, då blir jag helt hyper i hjärnan. 300mg DMAE vid ett och samma tillfälle ger också lite överdriven effekt, tror 100mg är lagom.
Lyssnar man på kommunister så funkar nästan inga produkter alls
Lyssnar man på användare och tillverkare så finns det massor av effektiva produkter på marknaden