• 1
  • 2
2013-08-01, 13:23
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Vad är det denna gången? MC relaterat eller hedersknyfflar? Mölndal, McDonalds.

Klockan 11.25 fick polisen in ett larm om en skottlossning vid McDonald's på Jolengatan i Mölndal. Det är på parkeringsplatsen som en man hotar en kvinna med ett tillhygge.
En polis ingriper - och det resulterar i en skottlossning.
Gärningsmannen försöker köra på en polis, och skott avlossas då mot gärningsmannen.
Han lyckas lämna platsen, och kör skadad i väg från platsen.

http://www.expressen.se/gt/man-forso...ots-i-flykten/

Bilen var en röd Merca, som hittats övergiven. Med skotthål.
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2013-08-01 kl. 14:16.
Citera
2013-08-01, 13:25
Medlem
knasen80s avatar
Gissar på ett relationsdrama, men jag kan ju ha fel, lär ju dock bara vara en tidsfråga innan dom tar honom med tanke på att han uppenbarligen blivit skottskadad.
Citera
2013-08-01, 13:26
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Enligt AB skadades polismannen av bilen, han släpades med eller blev överkörd. Bilen återfunnen vid Wavrinskys plats.

Verkar vara nån slags relationsdrama eller hederseländet igen, som vanligt.
Citera
2013-08-01, 13:27
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Körde förbi utanför mig, en röd Mercedes. Kom i en jävla fart, jag skulle säga iaf 70km/h(mitt inne i ett villaområde) och körde sedan sönder en bom och ut på en åker. Tydligen körde han nästan på en liten tjej utanför förskolan som ligger här.
Förardörren var öppen hela tiden kan tilläggas
Citera
2013-08-01, 13:29
Medlem
Har just sett polis bärga bilen från plats i johanneberg. GM verkar ha flytt till fots. Återkommer på dator strax.
Citera
2013-08-01, 13:32
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Körde förbi utanför mig, en röd Mercedes. Kom i en jävla fart, jag skulle säga iaf 70km/h(mitt inne i ett villaområde) och körde sedan sönder en bom och ut på en åker. Tydligen körde han nästan på en liten tjej utanför förskolan som ligger här.

Röd Merca, låter inte som en blatte.

Såg inte folk vad det var för en kuf? Var han skadad?
Citera
2013-08-01, 13:33
Medlem
FaderMovitzs avatar
Expressen skriver att händelsen rubriceras som dråp:

Citat:
Händelsen rubriceras i nuläget som dråp. Det ska finnas vittnen till händelsen, och brottsplatsen är avspärrad för en teknisk undersökning.

http://www.expressen.se/gt/man-forso...ots-i-flykten/
Citera
2013-08-01, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Citat:
Karolina, som inte vill uppge sitt efternamn, kom gående mot Wavrinskys plats med sin son i barnvagn när hon mötte den flyende gärningsmannen i en röd bil.

– Den kom körande i jättehög fart, kors och tvärs över filerna. Förardörren var öppen och det var punktering på vänstra framdäcket. Hela Wavrinskys plats luktade bränd koppling efteråt, säger hon.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....ades-efter-bil
Hela vägen från Mölndal till Guldheden med öppen dörr...?
Citera
2013-08-01, 13:35
Medlem
Sådär.
Mercedesen är en röd c180 kompressor kombi. Registrerad på ett företag via leasing.
Krockad vänster fram, öppen förardörr, och ett kulhål som i min mening indikerar en rätt så bra träff av polisen. Återkommer strax(igen) med bild.
Ur bilen togs damväska och annat så jag antar att paret kommit i samma bil, grälat och att det sedan eskalerat.
Citera
2013-08-01, 13:36
Medlem
Bluebeast72s avatar
Hellikopter uppe nu o enormt pådrag:

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....ades-efter-bil

Tydligen klassat som dråpförsök av polis. Gissar på kulturberikare.
Citera
2013-08-01, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LubbeTjoffmopf
Hela vägen från Mölndal till Guldheden med öppen dörr...?
Ja dörren var öppen.
Citera
2013-08-01, 13:37
Medlem
En polishelikopter cirkulerade runt södra guldheden mellan ~kl.11:50-13:15. Den höll sig mest runt Doktor Fries torg och Doktor Bex gata. Strax efter kl.13 såg jag en hundförare också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in