Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-08-01, 06:42
  #1
Medlem
Mark Wahlberg, Taylor Kitsch, Ben Foster, Emile Hirsch och Eric Bana ses alla i den verklighetsbaserade filmen som går upp på biografer i Sverige den 24 januari.Filmen följer fyra NAVY Seals på ett uppdrag att neutralisera en stor talibanledare, när de plötsligt anfalls av fiendestyrkor i Hindu Kush-området i Afghanistan.

Trots floppen "Battlefield" så ger sig nu regissören Peter Berg på en ny film i form av "Lone Survivor". Med "The Kingdom" tycker iaf jag att han visade sig vara en rätt kompetent filmskapare, om det inte var en one hit wonder. Även om det kommer klagas på amerikanskt flaggviftande, så tycker jag att det här ser spännande ut. Bara rollistan med Bana och Hirsch väcker intresse.

Var "Battleship" Bergs fel, eller tror ni han faktiskt kan göra film? Någon som läst boken filmen baseras på?

Första trailern: http://www.capishe.se/nyhet/forsta-t...-lone-survivor
__________________
Senast redigerad av jefvul 2013-08-01 kl. 06:45.
Citera
2013-08-01, 07:03
  #2
Medlem
Noterbart är att detta är filmen som Berg ville göra före "Battleship". Men för att få göra den så var han "tvungen" att göra just den nämnda kalkonen först, vilket kanske påverkade slutresultatet...
Citera
2013-08-01, 07:26
  #3
Medlem
Antar att den kommer va medioker. Dels för att Eric Bana är med och för att Peter Berg står för regi.
Citera
2013-08-01, 07:34
  #4
Medlem
horisonters avatar
Låter väl som en typisk film som inte kommer lämna något riktigt fotspår utan "bara" underhåller. Främst för att jag inte sett något med Berg som varit i närheten av annat än just medioker underhållning som bäst.

Enda man kan se fram emot i denna är kanske Emile Hirsch. Har, sen jag såg Alpha Dog när den kom ut, tyckt att Emile Hirsch är sjukt begåvad. Och han har inte lyckats motbevisa det med någon annan rollprestation jag sett (ska dock påpeka att jag inte sett allt med honom).

Nu vet jag dock inte hur central hans roll i Lone Survivor är.
Citera
2013-08-02, 23:48
  #5
Medlem
santacls avatar
Får lite Zero Dark Thirty vibbar av trailern, tillräckligt för att vilja se filmen då jag gillade Zero Dark Thirty riktigt mycket. Bra foto och grymt score.
Citera
2013-08-15, 04:57
  #6
Medlem
horisonters avatar
Med ytterligare en titt på trailern så känns det som att de med bara titeln spoilar hela slutet på rullen, som annars hade varit kul att spekulera i under filmens gång.
Citera
2013-10-03, 16:00
  #7
Medlem
Urijahs avatar
Trailer är bra, hoppas verkligen på att filmen är ok. Kommer fortfarande ihåg när jag läste nyheten att så många SEALs dog och läste sedan Luttrells bok så denna filmen kan verkligen bli intressant att se.

http://www.youtube.com/watch?v=yoLFk4JK_RM
Citera
2013-10-03, 16:20
  #8
Medlem
softcore123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horisonter
Med ytterligare en titt på trailern så känns det som att de med bara titeln spoilar hela slutet på rullen, som annars hade varit kul att spekulera i under filmens gång.

Kollar man in lite info på IMDB om filmen så säger dem i description att det handlar om någon Navy Seal skit där Marcus är den enda survivorn, så jävla dumma i huvudet som ens nämner det.
Citera
2013-10-03, 16:34
  #9
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeAFool
Antar att den kommer va medioker. Dels för att Eric Bana är med och för att Peter Berg står för regi.

Va babblar du om? Bana är tvärgrym. Sett Chopper och Munich?
Citera
2013-10-07, 01:12
  #10
Medlem
Kommer vara bästa filmen 2013. You heard it here first.
Citera
2013-10-07, 17:18
  #11
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Det verkar som att detta kommer vara en film värd att se på bio. Det kommer jag i vilket fall göra.
Citera
2013-10-07, 18:57
  #12
Medlem
flakmopedistens avatar
Eric Bana....stenansiktet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback