Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-07-31, 21:36
  #1
Medlem
Hej! Har varit sugen på att flytta till england. Har varit där några gånger och jag känner mig förtjust av storbritannien. Har hittat Ryde, liten stad på Isle of Wight som ser jävligt fin ut. Nu är mina frågor, hur är staden? Jobb? Priser på lägenheter? Hur är det rent allmänt? Tack på förhand!
Citera
2013-07-31, 21:41
  #2
Medlem
Cerises avatar
Varför älskar alla England, ett u-land befolkat av hobbitar med sneda tänder.
__________________
Senast redigerad av Cerise 2013-07-31 kl. 21:54.
Citera
2013-07-31, 22:05
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Varför älskar alla England, ett u-land befolkat av hobbitar med sneda tänder.
Varför älskar alla USA? En misslyckad halvdiktatur, fyllt av extremnationalister, tjockisar och vapen.
Det som jag gillar med england är det kulturella, Architekturen och fotboll.
Citera
2013-08-01, 12:54
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thewhooo
Varför älskar alla USA? En misslyckad halvdiktatur, fyllt av extremnationalister, tjockisar och vapen.
Det som jag gillar med england är det kulturella, Architekturen och fotboll.

Håller fullständigt med dig.
Citera
2013-08-01, 21:56
  #5
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thewhooo
Varför älskar alla USA? En misslyckad halvdiktatur, fyllt av extremnationalister, tjockisar och vapen.
Det som jag gillar med england är det kulturella, Architekturen och fotboll.

Jag älskar inte USA, men England är helt klart överskattat.
Citera
2013-08-01, 22:04
  #6
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Jag älskar inte USA, men England är helt klart överskattat.

Litteraturen, språket, fotbollen, pubarna, naturen, artigheten, musiken, London. Bland annat.

Finns många överskattade länder.
Citera
2013-08-01, 22:20
  #7
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Litteraturen, språket, fotbollen, pubarna, naturen, artigheten, musiken, London. Bland annat.

Finns många överskattade länder.

Litteraturen, naturen och musiken kan man uppleva här hemma. Språket är obegripligt. Fotboll är inte min grej men kan tänka mig att folk gillar det. Pubarna är sunkiga. Bakom artigheten gömmer sig falskhet.
Citera
2013-08-01, 22:23
  #8
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Litteraturen, naturen och musiken kan man uppleva här hemma. Språket är obegripligt. Fotboll är inte min grej men kan tänka mig att folk gillar det. Pubarna är sunkiga. Bakom artigheten gömmer sig falskhet.

Oj då.

Blivit dumpad av en engelsman nån gång?

Hur menar du att språket är obegripligt. Fick du inte läsa engelska i skolan? Förstår det om du hamnar i en råbarkad del av Skottland men i själva England ska det inte vara några stora problem.

Glömde en sak förresten; världens bästa TV.
Citera
2013-08-01, 22:26
  #9
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Oj då.

Blivit dumpad av en engelsman nån gång?

Hur menar du att språket är obegripligt. Fick du inte läsa engelska i skolan? Förstår det om du hamnar i en råbarkad del av Skottland men i själva England ska det inte vara några stora problem.

Glömde en sak förresten; världens bästa TV.

Nej men förstod att någon ärthjärna här på forumet skulle få för sig att slänga den kommentaren. Nej känner inga engelsmän, men efter att ha besökt landet blev jag helt klart besviken. Förstår inte varför svenska folket är så kära i England.

Tycker att dialekten på vissa ställen är jobbig att förstå och lyssna på.
Citera
2013-08-01, 22:48
  #10
Medlem
Cerise:

Visst, det kan mycket väl vara så att gräset ofta inte är grönare på andra sidan, men man måste i alla fall testa. Sedan fascineras folk av olika saker.
Citera
2013-08-02, 11:03
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Litteraturen, språket, fotbollen, pubarna, naturen, artigheten, musiken, London. Bland annat.

Finns många överskattade länder.
Precis, allt det där är ju helt fantastiskt med England! Är även väldigt förtjust i Engelska radhusen och matkulturen
Citera
2013-08-02, 11:09
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Nej men förstod att någon ärthjärna här på forumet skulle få för sig att slänga den kommentaren. Nej känner inga engelsmän, men efter att ha besökt landet blev jag helt klart besviken. Förstår inte varför svenska folket är så kära i England.

Tycker att dialekten på vissa ställen är jobbig att förstå och lyssna på.
Det som även lockar är helt enkelt bara att få komma ifrån Sverige för ett tag, kommer aldrig bo kvar i England resten av livet, men att testa att bo någon helt annan stans skulle vara kul.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback