• 1
  • 2
2013-07-30, 21:39
Medlem
Har en Samsung Galaxy SII som sjunger på sista versen så nu letar jag efter en ersättare. Har varit helnöjd med den tills den började krångla (känns som att den blev överansträngd/gammal).

Jag ser inte charmen i att undersöka massa nya funktioner eller ha det allra senaste, så en S4 känns onödigt vräkigt, vill hellre ha nåt som liknar S2:an men där prestandan (främst pålitligheten) kommer stå sig någorlunda mot konkurrerande modeller i minst ett år.

Blir bara snurrig av att läsa om de olika Samsung-modellerna som finns på marknaden just nu för de är ju så lika varandra. Vore därför nice om nån som har koll kan tipsa mig lite.

Önskemål: Varken jättestor (Note) eller pytteliten (Young). Ska gärna finnas spexiga silikonskal formade efter modellen, men det är inget krav.

Är nöjd med mitt nuvarande abonnemang så jag kommer köpa en utan abonnemang. 4G ingår nog inte i mitt abonnemang. Det är ett plus om modellen är billig men huvudsaken är att jag blir nöjd.

Shoot!
Citera
2013-07-30, 21:41
Medlem
Kanske dax att vidga vyerna lite.. Varför just en Skitsung?
Citera
2013-07-30, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theshawty

Vill ha en Android och pallar inte lära mig massa nya grejer. Men om det finns nån annan Android än Samsung som är bra och simpel så tipsa på!
Citera
2013-07-30, 21:45
Medlem
sharkbaits avatar
Citat:

Vad annars?

Sony har väl några modeller värda att spana in ifall du inte finner dig en passande ny samsung.
Citera
2013-07-30, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intenuddamark
Vill ha en Android och pallar inte lära mig massa nya grejer. Men om det finns nån annan Android än Samsung som är bra och simpel så tipsa på!

HTC One, Oppo Find 5, Asus PadFone Infinity, osv. Utbudet är stort och Samsung är skit.

Citat:
Ursprungligen postat av sharkbait
Vad annars?

Sony har väl några modeller värda att spana in ifall du inte finner dig en passande ny samsung.

Vad annars? Trollar du eller är du bara tragiskt dum i huvudet? Det finns tonvis med andra bra mobiler än skräpet Samsung spottar ur sig på löpande band.

Hade jag inte köpt en HTC One tror jag starkt att jag hade köpt en Oppo Find 5 eller ASUS PadFone Infinity.
Citera
2013-07-30, 21:52
Medlem
VidrigaAnletes avatar
Köpt s3:an då. Våldsamt nöjd med min.
Citera
2013-07-30, 22:07
Medlem
Citat:
HTC One, Oppo Find 5, Asus PadFone Infinity, osv. Utbudet är stort och Samsung är skit.

På vilket sätt är de bättre än Samsung? Oppos och Asus telefoner har jag f.ö. aldrig ens hört talas om.
Citera
2013-07-30, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VidrigaAnlete
Köpt s3:an då. Våldsamt nöjd med min.

Jopp, funderar på det. Men funderar på om t.ex. S4 Mini eller Galaxy Express är lika bra/hur prisvärda de är i jämförelse med varandra. Men skönt att höra att S3:an är bra!
Citera
2013-07-30, 22:15
Medlem
Jag är sugen på s4an men har hört att det knappt är någon skillnad på den och s3an.

Typ som skillnaden mellan iPhone 4s och 5.
Citera
2013-07-30, 22:19
Medlem
FFJJPPs avatar
Galaxy S3 alternativt HTC one? Äger själv en S3, köper aldrig mer en Sony telefon efter att ha köpt en SE Xperia X10. Fyfan vad dålig den är, inte var den billig heller.
Citera
2013-07-30, 22:21
Medlem
Frågan är om man - ifall man ska köpa en S3 - ska köpa en med eller utan 4g? Hur vanligt är det med 4g, kommer det vara norm snart? Fördelar/nackdelar?

Det är väl ingen skillnad alls i utseende mellan S3 med och utan 4g, eller? (Tänker på om man ska köpa skal till.)

Sen såg jag nu att S4 Mini är billigare än S3. På vilket sätt skiljer sig S4 Mini från S4 förutom att den är mindre och har 8 istället för 16 GB?
Senast redigerad av Intenuddamark 2013-07-30 kl. 22:31.
Citera
2013-07-30, 22:53
Medlem
sharkbaits avatar
Citat:
Vad annars? Trollar du eller är du bara tragiskt dum i huvudet? Det finns tonvis med andra bra mobiler än skräpet Samsung spottar ur sig på löpande band.

Jag varken trollar eller är "tragiskt dum i huvudet".

Samsung är bra och välbeprövat trots att de spottar ut sig nya modeller på löpande band.

Citat:
På vilket sätt är de bättre än Samsung? Oppos och Asus telefoner har jag f.ö. aldrig ens hört talas om.

Oppos har jag heller aldrig hört talas om men efter att ha sökt runt lite har jag iallafall övertygat mig själv om att inte köpa denna telefon trots att specifikationerna i sig ser bra ut.

Asus telefoner (Padfone) är praktiska om man har behovet av både en ny surfplatta och en ny telefon. Behöver man ingen sådan hybrid så väljer man bort detta alterantiv.

Citat:
Ursprungligen postat av FFJJPP
Galaxy S3 alternativt HTC one? Äger själv en S3, köper aldrig mer en Sony telefon efter att ha köpt en SE Xperia X10. Fyfan vad dålig den är, inte var den billig heller.

HTC One tycks faktiskt vara väldigt välbyggd och är definitivt ett av alternativen när jag själv byter upp mig från min Samsung S4.

Även jag köpte en SE Xperia X10 när den väl kom ut på marknaden och blev duktigt missnöjd vilket också har resulterat i att jag haft en viss ovillighet att köpa mig en ny Sony.
Efter att ha petat lite på de nyare modellerna (Xperia Z) vågar jag dock påstå att de återigen gjort sig intressanta.

EDIT:
Citat:
Frågan är om man - ifall man ska köpa en S3 - ska köpa en med eller utan 4g? Hur vanligt är det med 4g, kommer det vara norm snart? Fördelar/nackdelar?

4g-nätet är framtiden men kommer nog antagligen ta några år innan det faktiskt är lönsamt att köpa sig en mobiltelefon som stödjer detta.

Har du råd att unna dig en sådan lyxighet så visst, men mobilen gör dig knappast missnöjd för att du väljer bort 4g tillägget.
Senast redigerad av sharkbait 2013-07-30 kl. 22:59.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in