• 1
  • 2
2013-07-30, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sharkbait
4g-nätet är framtiden men kommer nog antagligen ta några år innan det faktiskt är lönsamt att köpa sig en mobiltelefon som stödjer detta.

Har du råd att unna dig en sådan lyxighet så visst, men mobilen gör dig knappast missnöjd för att du väljer bort 4g tillägget.

Ah, fint att höra!

Efter att ha gjort lite jämförelser nu så tror jag valet står mellan en S3 och en S4 Mini. Många verkar nöjda med S3 men kan tänka mig att S4 Mini är lite mer uppdaterad, men inte fullt lika hög kvalitet som S3. Största skillnaden är storleken - S4 Mini har lika stor skärm som min S2, medan S3:an är större. Ska gå till en butik imorrn och klämma lite på dem.

Men om någon har bra argument för att jag ska spana in fler modeller så välkomnas det.
Citera
2013-07-30, 23:16
Medlem
OckerJenss avatar
Om du kan få ett bra pris på Galaxy S4 Mini så slå till.
Storleksmässigt så är den lite minde än S2:an (smalare), och dom rundade kanterna gör att den ligger perfekt i handen. 4G och microSDXC är också stora plus, och dessutom har den IR sändare som fungerar med alla möjliga apparater.
Om du tänkt att roota och installera custom ROM så kan jag också säga att CyanogenMod 10.1 är på G!
Har haft min i knappt en vecka och är mycket nöjd.
Citera
2013-07-31, 00:29
Medlem
Irockdudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OckerJens
Storleksmässigt så är den lite minde än S2:an (smalare), och dom rundade kanterna gör att den ligger perfekt i handen. 4G och microSDXC är också stora plus, och dessutom har den IR sändare som fungerar med alla möjliga apparater.
Om du tänkt att roota och installera custom ROM så kan jag också säga att CyanogenMod 10.1 är på G!

Även jag är mycket nöjd med min. Prisvärd, snygg och ett grymt flyt.
Det enda jag kanske kan anmärka på är batteritiden; är det något du har märkt av OckerJens?
Citera
2013-07-31, 00:37
Medlem
Rooters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OckerJens

Hur upplever du batteritiden på din S4 mini?
Citera
2013-07-31, 00:45
Medlem
FFJJPPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sharkbait
HTC One tycks faktiskt vara väldigt välbyggd och är definitivt ett av alternativen när jag själv byter upp mig från min Samsung S4.

Även jag köpte en SE Xperia X10 när den väl kom ut på marknaden och blev duktigt missnöjd vilket också har resulterat i att jag haft en viss ovillighet att köpa mig en ny Sony.
Efter att ha petat lite på de nyare modellerna (Xperia Z) vågar jag dock påstå att de återigen gjort sig intressanta.
S4 måste väl ändå vara bättre än HTC one?! Du menade inte S2 alternativt S3?

Okej, själv tycker jag nästan Sony bör straffas resten av mitt liv som konsument mobilmässigt då de tog ut ett rejält pris för en sådan SKRÄPtelefon, det enda jag är intresserad av från Sony i dagsläget är nog playstation.
Citera
2013-07-31, 00:55
Medlem
OckerJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irockdude
Det enda jag kanske kan anmärka på är batteritiden; är det något du har märkt av OckerJens?

Citat:
Ursprungligen postat av Rooter

Jag tycker batteritiden är ok om man pillar lite med inställningarna.
Har man inte GPS och Wifi-sök på hela tiden så räcker batteriet gott och väl.
Citera
2013-07-31, 18:25
Medlem
Hajafintens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intenuddamark
Ah, fint att höra!

Efter att ha gjort lite jämförelser nu så tror jag valet står mellan en S3 och en S4 Mini. Många verkar nöjda med S3 men kan tänka mig att S4 Mini är lite mer uppdaterad, men inte fullt lika hög kvalitet som S3. Största skillnaden är storleken - S4 Mini har lika stor skärm som min S2, medan S3:an är större. Ska gå till en butik imorrn och klämma lite på dem.

Men om någon har bra argument för att jag ska spana in fler modeller så välkomnas det.

Citat:
Ursprungligen postat av Irockdude

Citat:
Ursprungligen postat av Rooter

Är riktigt nöjd med min S4 mini. Mindre än S3 och S4 men med samma överlägsna batteritid och prestanda som den fullstora. Enligt mig har den allt man kan önska sig.

Batteritiden är inga problem på varken mini eller vanliga S4. Klarar lätt en dag med Spotify, Wifi och bluetooth. Oftast behöver jag ladda varannan dag istället för varje som med Iphone eller S3.

Innan så hade jag en Samsung Galaxy S. Klämde lite på en HTC one men kände att det fick bli en Samsung igen. Det största argumentet till att köpa En One istället är kameran.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in