2014-01-14, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesMannen
Skulle aldrig falla mig in att betala den där sviniga prislappen för att "garanterat få en biljett."
Har man huvudet på skaft får man en Full Madness och Dreamville camp. Sen kan man ordna
med flyg/buss/tåg själv.

Nej det förstår jag, det är inte alla som tycker det är värt att punga ut 7000:- för en festival. Men om man kommer åt biljetter blir resten väldigt lätt. Dock hörde jag att flera flygbolag som flyger till Belgien under de två helgerna höjer sina priser nu när de vet datumen.

Tidigare år har det anordnats bussresor med vissa företag, någon som vet något om detta i år?
Citera
2014-01-14, 13:08
Medlem
bastians avatar
Citat:
Skulle aldrig falla mig in att betala den där sviniga prislappen för att "garanterat få en biljett."
Har man huvudet på skaft får man en Full Madness och Dreamville camp. Sen kan man ordna
med flyg/buss/tåg själv.

Huvudet på skaft?
Det handlar mer om tur när det kommer till biljettsläppet. Kanske blir skillnad i år när det är dubbelt upp med biljetter men tidigare har det enbart vart tur.
Jag och kompisar har provat alla möjliga olika sätt som har slutat med olika resultat varje gång.
Citera
2014-01-14, 13:20
Medlem
intelones avatar
Verkar onekligen vara svårt att få tag i biljetter, men hur fungerar själva släppet ?
Annonserar de ut exakt tid när biljetterna ska släppas ?

EDIT:: Såg nu att de har släppt tiderna, blir intressant att se om man lyckas få tag i ett pass
Senast redigerad av intelone 2014-01-14 kl. 13:34.
Citera
2014-01-14, 13:40
Medlem
Tillflyktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubbenmax
Om du har pengarna är ju Global Journey att rekommendera. Det är lite dyrare (kanske mycket dyrare beroende på var du bor) men man är nästan garanterad biljetter. I det vanliga biljettsläppet konkurrerar man med hela världen om biljetterna medan man i Global Journey släppet som sker 2 veckor tidigare (tror jag) konkurrerar man endast med människor som vill resa från samma stad som en själv, alltså Stockholm eller Götebort
Det här har jag missat, för oss skulle det bli antingen från närheten av Lund eller från Stockholm. Kanske är värt det!
Citera
2014-01-14, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichtudirweh

Har du inte läst någonting som skrivits?? Men ja flyg och transfer,dreamville och fullmadness ingår! 7500 kostar det i år!

FEL.

Global Journey kostar 799 euro vilket i dagens valuta blir ca 7000 kr.

Jag ska köra Global Journey.
Jag var på Tomorrowland 2012 och jag tycker HELT KLART att det är värt att punga ut 7000 för att få garanterade biljetter (och när man tänker efter så är det faktiskt inte så mycket dyrare, då transporten du arrangerar själv går säkert också på 3000).

Kan snälla alla sluta fråga om pris? Ni hittar allt på Tomorrowlands hemsida, är ni efterblivna eller?
Citera
2014-01-14, 14:43
Medlem
dafuqups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragon90
FEL.

Global Journey kostar 799 euro vilket i dagens valuta blir ca 7000 kr.

Jag ska köra Global Journey.
Jag var på Tomorrowland 2012 och jag tycker HELT KLART att det är värt att punga ut 7000 för att få garanterade biljetter (och när man tänker efter så är det faktiskt inte så mycket dyrare, då transporten du arrangerar själv går säkert också på 3000).

Kan snälla alla sluta fråga om pris? Ni hittar allt på Tomorrowlands hemsida, är ni efterblivna eller?

Jag är med på dina noter här. 7000 låter väldigt mycket men folk tror att dom kan hitta flyg för 1000:- och få bra flygtider. Oftast när flygen är billiga så kommer man dit för sent på torsdagen eller så får man åka dagen innan och pynta hotell.

Inget snack om saken, Global Journey blir dyrare. Men inte så extremt mycket som folk verkar tro. Kommer nog kanske försöka få tag i Global Journey faktiskt. Hellre lägga 7500:- än att missa det..
Citera
2014-01-14, 15:16
Medlem
touchdownboys avatar
Jag kommer nog köra på Global Journey med Relax room, går på ca 21500 o sen delar jag det med en polare!
Citera
2014-01-14, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av touchdownboy
Jag kommer nog köra på Global Journey med Relax room, går på ca 21500 o sen delar jag det med en polare!
För samma summa skulle jag dra till Thailand, dvs 21500:- i två veckor och leva rövare.
Tur att alla är olika och tänker olika.
Citera
2014-01-14, 15:42
Medlem
touchdownboys avatar
Citat:
För samma summa skulle jag dra till Thailand, dvs 21500:- i två veckor och leva rövare.
Tur att alla är olika och tänker olika.
Och vem fan ville åka till svenssonthailand? Come on...
Citera
2014-01-14, 15:47
Medlem
dafuqups avatar
Går det inte att sälja biljetter alls i år?

"Before receiving your Tomorrowland confirmation ticket, this needs to be personalized. Each single ticket needs to be addressed to 1 individual. Before entering the festival site, the identity of each visitor will be verified. If the name on the Tomorrowland bracelet does not match the name on the ID, access will be denied. Because of the personalization it is impossible to buy or sell tickets on the secondary market."

Har ju stått liknande varje år men inte såhär specifikt.

Har det tidigare gått att sälja Global Journye biljetten?
Citera
2014-01-14, 16:02
Medlem
Tips från coachen; flyg till amsterdam. Bokade flyg typ nån vecka innan för en billig peng, åkte ner två dagar tidigare sov på hotell för 500 spänn de två dagarna, tog tåg från amsterdam till boom för 200 spänn skönt .

Skulle aldrig falla mig in att ta buss för att spara några kronor, kompis åkte med hardstylers 24 timmar, roligt dit inte roligt hem. Hur fattiga är ni om ni inte kan punga ut lite pengar på er semester? Breaking news: det kommer kosta, pengar är till för att spenderas
Citera
2014-01-14, 17:04
Medlem
Lätt värt med global paketet när det är party flight. haha djs på planet å flygvärdinnor som gillar ligga Så här såg det ut förra året... http://www.youtube.com/watch?v=KKeesJtMyEg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in