2013-11-17, 14:00
Medlem
Grymt bra tråd, har läst igenom allt men har ändå några frågor som jag inte tror har blivit besvarade;

Om man vill köpa biljett via Tomorowlands hemsida, när bör man då öppna upp fönstret? Alltså räcker det med att gå in 16:59 (om biljetterna nu släpps 17:00) eller ska man gå in tidigare? Tänkte mest på att det lär väl vara mindre tryck en halvtimme innan, men det kanske inte spelar någon roll? Undrar också när man ska uppdatera hemsidan? Är det prick 17:00 eller ska man skita i det och bara vänta? Vad fungerar bäst?

Hur mycket brukar hela resan gå på? Och då menar jag med biljett, flygbiljett, transfer, mat, dryck etc. Hur mycket dyrare blir HELA resan med GJ?
Citera
2013-11-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichtudirweh
Jag har gjort det 2 gånger nu, de släps en vecka innan. Ja det är dyrare men något lägre tryck än de lösa biljetterna.

Februari 2013 / Mars 2012

Det är inte så att du kanske kunnat läsa lite i tråden innan du ställde denna frågan som blivit besvarad 6-7 ggr redan?

Men JA är man alert så kan du fixa allt..

Okej tack för ert svar. Vad kostade biljetterna för dig? Skiljde sig priserna mellan de olika åren? Hur mycket? Om man köper de direkt när de släpps är chansen stor att man får tag på biljetter? Vilket paket tog du, var det värt?
Citera
2013-11-20, 15:30
Medlem
Alltså, hur äre med droger på festivalen, och eller vad händer om man isåfall skulle bli påkommen med droger på sig vid ingången, jag och några polare funderar på att åka i sommar 2014 och skulle gärna vilja ha lite koll på saker och ting.
Citera
2013-11-20, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swicharn
Alltså, hur äre med droger på festivalen, och eller vad händer om man isåfall skulle bli påkommen med droger på sig vid ingången, jag och några polare funderar på att åka i sommar 2014 och skulle gärna vilja ha lite koll på saker och ting.

Dom klipper armbandet och du blir utslängd.. Jag va där iår och blev plockad vid ingången och dom visiterade mig och hade även en hund i ett separat rum . Hade inget på mig. enligt mig är det bättre att komma dit tomhänt för det är såpass lätt att hitta där inne ( killar med magväska säljer 11 gånger av 10 )

EDIT: Dom visade på sina ledskärmar med info hur många som torskade varje dag och sammanlagt va det typ 25 pers som torskat , så vet inte om dom ser mellan fingrarna om du bara har 2-3 knappar på dig och dom bara är ute efter försäljarna . det kan jag inte svara på
Senast redigerad av iPoo 2013-11-20 kl. 15:57.
Citera
2013-11-20, 20:29
Medlem
Ichtudirwehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iPoo
Dom klipper armbandet och du blir utslängd.. Jag va där iår och blev plockad vid ingången och dom visiterade mig och hade även en hund i ett separat rum . Hade inget på mig. enligt mig är det bättre att komma dit tomhänt för det är såpass lätt att hitta där inne ( killar med magväska säljer 11 gånger av 10 )

EDIT: Dom visade på sina ledskärmar med info hur många som torskade varje dag och sammanlagt va det typ 25 pers som torskat , så vet inte om dom ser mellan fingrarna om du bara har 2-3 knappar på dig och dom bara är ute efter försäljarna . det kan jag inte svara på

Det är självklart langarna de är ute efter. Jag såg ju en del som var helt väck som vakterna sket i. Även mig när jag fick lite för mycket av det goda på fredagen..

De plockade däremot ut en snubbe som verkade aggresiv annars verkade de inte bry sig nämnvärt. En annan sak att tänka på är att tjejerna inte blev lika hårt visiterade som oss killar..
Citera
2013-11-20, 20:31
Medlem
Ichtudirwehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trakc
Okej tack för ert svar. Vad kostade biljetterna för dig? Skiljde sig priserna mellan de olika åren? Hur mycket? Om man köper de direkt när de släpps är chansen stor att man får tag på biljetter? Vilket paket tog du, var det värt?

Om jag minns rätt kostade global journey 5500 (2012) och 6500 (2013). Enda reela chansen du har att få en biljett är att köpa biljett på releasedagen dock finns det möjlighet att stå i väntelista som öppnar senare på våren om man blev utan. Jag tog det billigaste med eget tält.

Allt som allt gick det nog på ca 10K och JA det är värt det.
Citera
2013-11-25, 22:52
Medlem
Hur funkar det när man bokar biljetter, räcker det att uppdatera sidan precis när det släpps (t.ex 17:00) om man sitter på 100/100 mb/s?

Man kan bara boka 4 biljetter per order.
Är det likadant med Dreamville, måste man skynda som fan att boka det direkt efteråt man bokat festivalbiljetten? För som jag fattat det är det två separata biljetter om man fixar resan själv...

Dessutom hur gör man om man är t.ex 8 grabbar och vill ha tält bredvid varandra?
Citera
2013-11-25, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citrusja
Hur funkar det när man bokar biljetter, räcker det att uppdatera sidan precis när det släpps (t.ex 17:00) om man sitter på 100/100 mb/s?

Man kan bara boka 4 biljetter per order.
Är det likadant med Dreamville, måste man skynda som fan att boka det direkt efteråt man bokat festivalbiljetten? För som jag fattat det är det två separata biljetter om man fixar resan själv...

Dessutom hur gör man om man är t.ex 8 grabbar och vill ha tält bredvid varandra?

Och vilket betalningssätt går snabbast/smidigast, är det paypal?
Citera
2013-11-25, 23:11
Medlem
Zorroo5s avatar
Jag vill verkligen åka men tror inte några av mina kompisar kommer vilja/ha råd.....
Kan inte alla som ska åka själva här på fb gå ihop till en liten grupp? eller vill ni åka själva...?
Citera
2013-11-26, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorroo5
Jag vill verkligen åka men tror inte några av mina kompisar kommer vilja/ha råd.....
Kan inte alla som ska åka själva här på fb gå ihop till en liten grupp? eller vill ni åka själva...?

Det kommer komma fler singlar längre fram
Citera
2013-12-02, 12:31
Medlem
DrApples avatar
Att jag på riktigt har missat detta gör att jag skäms lite över min egen existens. Det får bli målet för 2014, men biljettnojan har vuxit ju mer jag läst i tråden. Det verkar som att man får planera och organisera för att ha bästa möjliga chans att hugga biljetter när dom väl släpps. Har reggat mig för nyhetsbrev på TMLs hemsida nu iaf.

För mig som bara har en dator, min polare likaså. Vi båda sitter på mobila bredband med ok hastighet (knappast ngt 100/100 dock). Vad tror ni om att under biljettsläppet hyra typ 5-6 datorer på ett internetcafé för att lyckas? Finns det andra knep ni kan dela med er för att maximera möjligheterna? Någon som har koll på hur många biljetter som totalt släpps till festivalområdet totalt samt hur många som är tillgängliga för Sverige? Någon säger 180k och någon annan påstår 500k.

/ Nyfrälst
Citera
2013-12-02, 16:26
Medlem
NickeNyfiken..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrApple
Att jag på riktigt har missat detta gör att jag skäms lite över min egen existens. Det får bli målet för 2014, men biljettnojan har vuxit ju mer jag läst i tråden. Det verkar som att man får planera och organisera för att ha bästa möjliga chans att hugga biljetter när dom väl släpps. Har reggat mig för nyhetsbrev på TMLs hemsida nu iaf.

För mig som bara har en dator, min polare likaså. Vi båda sitter på mobila bredband med ok hastighet (knappast ngt 100/100 dock). Vad tror ni om att under biljettsläppet hyra typ 5-6 datorer på ett internetcafé för att lyckas? Finns det andra knep ni kan dela med er för att maximera möjligheterna? Någon som har koll på hur många biljetter som totalt släpps till festivalområdet totalt samt hur många som är tillgängliga för Sverige? Någon säger 180k och någon annan påstår 500k.

/ Nyfrälst
Nu lägger jag ingen vikt i vad respektive paket kostar utan enbart störst chans på att få tag i biljetter så skulle jag ranka det såhär tror jag:
  1. Paketresa från 360travelgroup.
  2. Global Journey-paketresa
  3. Hardstylers paketresa
  4. Festivalbussens paketresa
  5. Officiella biljettsläppet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in