Tänkte att vi i denna tråd kunde prata om folkpartiets framtid. När får det partiet ny partiledare? Och vem blir det? Vem vore bäst som ny ledare? Hur kommer partiet att fortsätta? Åt vilken riktning? Vart borde folkpartiet vara åt höger eller vänster och med vem?
Ja, jag börjar då då. Själv tror jag att Birgitta Ohlsson redan är klar som ny partiledare, det är dessutom bara en tidsfråga tills hon blir det. Det att Björklund tänker sitta kvar och har ett så stort stöd inom partiet tror jag mer är spel för galleriet, så att inte journalisterna ska vara på dom som hökar.
Ja, så vad händer då Birgitta Ohlsson tagit över? FP lämnar alliansen,går mer åt vänster då dom åter blir riktiga socialliberaler, börjar förhandla med S och MP om att ingå i en ny regering där dom tar ministerposter som utbildningsdepartementet. EU-departementet och integrationsdepartementet (möjligtvis kulturdepartementet).
Vid nästa val gör blir det en Ohlssoneffekt då partiet blir ett 2-siffrigt parti igen och kommer i fortsättningen att ha ett mycket stort inflytande i svensk politik, där partiet kommer att sitta med i både höger och vänsterregeringar.
Kanske mer är önsketänk eller bara så det kommer bli...