Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-11-28, 02:39
Medlem
Glowstickss avatar
Folkpartiet har ju egentligen aldrig stått för någonting så det är möljligtvis lite lustigt om det skulle försvinna i en tid som kännetecknas just av sina totala brist på deal eller ideologier.

Med det sagt så har ju varje aktion sin reaktion så självklart är det slutet på folkpartiet vi just nu har glädjen att beskåda och frågan är om det stannar där. Jag har väldigt svårt att se att C och KD går en särskilt strålande framtid till mötes.
Citera
2013-11-29, 09:51
Medlem
Freitag.der.13.s avatar
Jag tror nog att FP kommer lida sotdöden nu när man omfamnar vänsterfeminismen och lyfter upp den till att bli den stora profilfrågan, en ideologi som redan har sett sina bästa dagar.

Majoren får nog kasta in handduken efter valet 2014. Blir det Birgitta Ohlsson som tar befälet marscherar FP förhoppningsvis ut ur riksdagen 2018.
Citera
2013-11-29, 10:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freitag.der.13.
Blir det Birgitta Ohlsson som tar befälet marscherar FP förhoppningsvis ut ur riksdagen 2018.
Så är det absolut. Med henne vid rodret så är det fullständigt kört för FP.
Citera
2013-12-01, 04:12
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Det vore intressant att få veta varför du röstade FP och inte t.ex. M.

Öht har jag svårt att förstå FP's attraktionskraft givet att M ständigt går åt vänster. Jag tror och hoppas att FP försvinner på sikt.

Nu röstade jag visserligen enbart på FP i ett bluffval (skolvalet). Då trodde jag att jag var åt det liberala hållet, samtidigt som jag ändå betraktade mig som konservativ. Då var jag även mycket EU-vänlig, till den grad att endast FP är så EU-vänliga. Jag var även för EMU. Jag tvärvände i sakfrågan efter när jag läste Lissabonfördraget (som var aktuell 2008-09) och gillade inte vad som stod i detta. Sedan vände jag definitivt när jag såg hur EU betedde sig mot Irland, efter de röstade nej 2008, så de var tvungna att rösta om året efter.

I övrigt var jag aldrig övertygande liberal, även om jag var mycket nära att bli medlem i LUF. Det är tur att jag aldrig gjorde det, för annars skulle jag antagligen ha en mycket stor ångest idag.
Citera
2013-12-01, 05:01
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Folkpartiet kommer vi att få dras med för lång tid framöver. FP är känt för sina populistiska valrörelser som aldrig slår fel.

Det finns en ganska stor grupp tröga drönare som lever kvar i 1900-talets tänkande och tror att FP och M är som SD. Denna flyktiga grupp väljare fluktuerar mellan SD, FP, och M, fram o tillbaka.

Det räcker med att FP går ut med ett par populistiska uttalanden om invandring och burkor veckan innan valet, och saken är biff - drönarna återvänder hem.
Detta borde SD vara oroliga över, men dom "ser" inte problemet, ty många SDare är smygmoderater. Denna drönarflykt kan dränera flera procent från SD i valet 2014.

När väl Sverige kollapsar under tyngden av bidragsmassinvandringen som Bengt Westerberg och Imam Reinfeldt normaliserade så kommer den hårda domen mot FP. Men då kan det kvitta eftersom det endast finns ruiner kvar att regera över.
Senast redigerad av KarlDenSistaGustaf 2013-12-01 kl. 05:13.
Citera
2014-02-28, 19:54
Medlem
hoppas det i alla fall. det är det tråkigaste partiet i riksdagen. det finns inget som kännetecknar dom. andra partier har tydliga utmärkande drag, som till exempel sverigedemokraternas rasism, miljöpartiets miljösaker, kristdemokraternas kristendom, vänsterpartiets kommunism osv.

jag vet inte ens vad FP står för, men de verkar vara ungefär samma parti som moderaterna, förutom att det är mindre av någon anledning. dom borde ha lite mer extrema åsikter om något, så att man vet vad dom vill.
Senast redigerad av elsydeon 2014-02-28 kl. 20:03.
Citera
2014-02-28, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
hoppas det i alla fall. det är det tråkigaste partiet i riksdagen. det finns inget som kännetecknar dom. andra partier har tydliga utmärkande drag, som till exempel sverigedemokraternas rasism, miljöpartiets miljösaker, kristdemokraternas kristendom, vänsterpartiets kommunism osv.

jag vet inte ens vad FP står för, men de verkar vara ungefär samma parti som moderaterna, förutom att det är mindre av någon anledning. dom borde ha lite mer extrema åsikter om något, så att man vet vad dom vill.

Misslyckandet i skolan är väl ett ganska fint kännetecken? Kanske därför de är ett miniparti?
Citera
2014-05-27, 22:56
Medlem
gringo1s avatar
Politiska floskler kontra Nationalekonomiska fakta Tino Sanandaji granskar Folkpartiet och Ullenhags lögner / påhitt

Nationalekonomernas karta: http://www.dnv.se/wp-content/uploads/2014/05/Utanf%C3%B6rskapets-karta-en-uppf%C3%B6ljning-.pdf¨

Kontra Folkpartiets Karta http://www.folkpartiet.se/ImageVault/Images/id_23270/scope_0/ImageVaultHandler.aspx

I bloggform mer lättläst http://www.tino.us/2014/05/uppdatering-av-utanforskapets-karta-visar-fortsatt-okning-av-utanforskap-2006-2012/
Senast redigerad av gringo1 2014-05-27 kl. 23:00.
Citera
2014-05-28, 00:31
Bannlyst
Malmström, Ullenhag och Wikström gör att jag tar avstånd från FP och uppmuntrar folk att rösta på KD.
Citera
2014-05-28, 00:52
Medlem
hansl77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavezzi92
Malmström, Ullenhag och Wikström gör att jag tar avstånd från FP och uppmuntrar folk att rösta på KD.

Vad med Ohlsson?
Citera
2014-05-28, 01:16
Medlem
hansl77s avatar
Folk har ännu starkt förtroende för Folkpartiets insats i EU har det visat sig, precis som vissa tidigare i tråden förutsett.
Min bestämda uppfattning är att det ger en hint om kommande riksdagsval då den framträdande ministern Ullenhag är fullständigt i fas med EU-hjältarna Malmström och Wikström.
Det är både obehagligt och svårt att ta in men det verkar alltså inte bättre än att svensken diggar vänsterliberala floskler. Kanske driver också nuvarande oroligheter med vänsterkantens överdrivna fokus på rasifiering, HBTQ, genus och våldsgrupper samt den s k extremhögerns framgångar många sanna humanister åter in i FP:s trygga famn.
Folkpartiet har ju också förmågan att kombinera det bästa av två världar, då de alltid kan växla upp till hårda tag i slutspurten utan att det i nämnvärd utsträckning tycks skrämma bort kärnväljarna.

Att C skulle vilja dela med sig av den tilltagna partikassan finner jag däremot orimligt.
Citera
2014-05-28, 01:22
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlDenSistaGustaf
Folkpartiet kommer vi att få dras med för lång tid framöver. FP är känt för sina populistiska valrörelser som aldrig slår fel.

Jo, fast antalet populister inom Fp har minskat drastiskt på senaste tiden. Den främsta demagogen är fortfarande Marit "glöm inte kossorna, kära svenskar" Paulsen. Hon är ganska ensam om att behärska den för partiframgång så viktiga populismen idag.

Det gäller att Jan Björklund inte överskattar väljarnas intelligens om Fp ska få några röster i höst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in