Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2002-12-02, 22:01
  #1
Medlem
Hej !
Är det någon som har en Video- eller CD-inspelning från en TV-sänd Heavy MetalKonsert 1982 i Dortmund, Tyskland?
Denna konsert sändes även i svensk Radio vet jag för jag har delar av den inspelad på kasettband.

Dessa band medverkade, bland annat:
Iron Maiden
Scorpions
Def Leppard
Judas Priest
Ozzy Osbourne
Michael Shenker Group
Krokus
Quiet Riot


Vet ni om denna konsertvideo går att köpa någonstans ?
Citera
2002-12-03, 07:08
  #2
Medlem
Tyrones avatar
Nope, tyvärr :cry:
Citera
2002-12-03, 10:41
  #3
Medlem
Ahh. Den kommer jag ihåg. Var inte det en sådan där Lucia-sändning som hade för avsikt att hålla "stökiga" hårdrockare inomhus istället för att dra runt på stan och skråla..? Det var ju en taktik som inte höll eftersom det visade sig att alla synthare/rastas/skinnskallar förde ett ännu jävligare liv...

Det var ju för övrigt då - under tidigt 80-tal - som hårdrocken smutskastades som värst i media. Minns det hejdlösa debattprogrammet med Siewert Öholm, där den gamle metalljournalisten Anders Tegnér ensam fick stå till svars inför frikyrkopredikanter och representanter för Hem och Skola. De upprörda känslorna gällde W.A.S.P. och deras... eh... fantasifulla texter och scendekor. De som tycker att vi lever i en tid av moralpanik idag skulle ha varit med då.

Slut på lilla nostalgikvarten.
Citera
2002-12-03, 13:05
  #4
Medlem
Minns att jag inte fick titta för att mina kära föräldrar skulle se "Fem svarta höns" istället.
Besvikelsen kan inte beskrivas med ord, den måste upplevas.
Video införskaffades inte förrän ett par år senare...

Vill minnas att konserthallen hette "Westfalenhalle", om nu det kan vara till någon hjälp....
Citera
2002-12-03, 15:12
  #5
Medlem
synd

Den konserten kommer jag ihåg att jag har sett på TV under 80 talet och det skulle vara enormt roligt att ha den på video eller dvd. Skulle gärna vilja se den nu.


På 80-talet så var det många bra hårdrocksgalor, synd att dom inte finns på video eller dvd.
Citera
2007-12-12, 22:41
  #6
Avstängd
Tolvis Presleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RJ Dio
Hej !
Är det någon som har en Video- eller CD-inspelning från en TV-sänd Heavy MetalKonsert 1982 i Dortmund, Tyskland?
Denna konsert sändes även i svensk Radio vet jag för jag har delar av den inspelad på kasettband.

Dessa band medverkade, bland annat:
Iron Maiden
Scorpions
Def Leppard
Judas Priest
Ozzy Osbourne
Michael Shenker Group
Krokus
Quiet Riot


Vet ni om denna konsertvideo går att köpa någonstans ?
1983 var året! Namnet på hårdrocksgalan var "Heavy Metal Non Stop" om jag inte minns fel. Sändes även på SVT i efterhand som ett tre timmars program. Genomgående satans jävla bra konserter. Har fortfarande kvar en taskig VHS-inspelning av konsererna. Nostalgi!
Citera
2007-12-12, 22:58
  #7
Medlem
Maiden:
http://video.google.com/videoplay?do...arch&plindex=1

Resten går nog också att hitta om man letar lite
Citera
2007-12-12, 23:13
  #8
Medlem
HellFists avatar
En polares storebror gav mig ett kopierat kasettband med höjdpunkterna från varje grupp. Han hade tryckt en bandspelare mot TVns högtalare o hållt inne REC
Har besökt ett antal skivmässor, butiker, antikhålor etc i mina dar o aldrig sett nån VHS därifrån, hade vart jävligt kul o ha idag.
Citera
2007-12-13, 08:45
  #9
Medlem
Mr. Brownstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RJ Dio
Hej !
Är det någon som har en Video- eller CD-inspelning från en TV-sänd Heavy MetalKonsert 1982 i Dortmund, Tyskland?
Denna konsert sändes även i svensk Radio vet jag för jag har delar av den inspelad på kasettband.

Dessa band medverkade, bland annat:
Iron Maiden
Scorpions
Def Leppard
Judas Priest
Ozzy Osbourne
Michael Shenker Group
Krokus
Quiet Riot


Vet ni om denna konsertvideo går att köpa någonstans ?

http://thepiratebay.org/tor/3783104/...ns_m.fl._(3DVD)

Grymt bra konsert
Citera
2007-12-13, 08:53
  #10
Avstängd
älsklings avatar
Ljuva minnen.. Hade den inspelad på vhs länge annars hade jag inte kommit ihåg så mycket av den, vi hade konsert med stereon och bild på tvn i en polares nya lägenhet den natten, till grannarnas förtret, med polisinsats som resultat å.. en natt man aldrig kommer glömma, vilket drag det var..
Citera
2007-12-13, 14:16
  #11
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Brownstone
http://thepiratebay.org/tor/3783104/Dortmund_1983__Maiden__Judas__Ozzy__Scorpions_m.fl ._(3DVD)


Härligt, dags att liva upp gamla minnen. Jädrar vad jag satt och kollade på detta på 80-talet, mina VHS-kassetter var hyfsat slitna.
Citera
2007-12-13, 14:31
  #12
Avstängd
Tolvis Presleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Brownstone
http://thepiratebay.org/tor/3783104/...ns_m.fl._(3DVD)

Grymt bra konsert
Lysande! Det är något alldeles speciellt med den galan. Jösses, vilken nostalgi!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback