Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-26, 12:50
  #1
Medlem
Hej igår när jag gick och la mig så hade jag jätteont i svanskotan och nu kan jag knappt resa mig upp för att det gör så ont hjälp
Citera
2013-07-26, 13:05
  #2
Medlem
Maxipower1s avatar
Du kanske har ett litet diskbråck det går över
Citera
2013-07-26, 13:43
  #3
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katten45
Hej igår när jag gick och la mig så hade jag jätteont i svanskotan och nu kan jag knappt resa mig upp för att det gör så ont hjälp
Har du slagit i den? I så fall kan det vara en fraktur.
Skulle även kunna vara en nerv som klämts.
Citera
2013-07-26, 13:46
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Har du slagit i den? I så fall kan det vara en fraktur.
Skulle även kunna vara en nerv som klämts.

Jag är ute på en ö med mycket berg och när jag skulle gå ner till sjön för att köra min RC båt så skulle jag sätta mig på berget men jag satte mig typ som asså du typ sitter i luften och sen duns ner på marken jag har gjort så några gånger
Citera
2013-07-26, 14:02
  #5
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katten45
Jag är ute på en ö med mycket berg och när jag skulle gå ner till sjön för att köra min RC båt så skulle jag sätta mig på berget men jag satte mig typ som asså du typ sitter i luften och sen duns ner på marken jag har gjort så några gånger
Om det inte är en fraktur så kommer smärtan att ge sig på några dagar, håller den i längre än en vecka så kan det vara en fraktur.
Citera
2013-07-26, 14:53
  #6
Medlem
Svanskotan kan få en fraktur (gå av, få en spricka eller "gå ur led") ganska enkelt om man har otur. Kan räcka med att du sitter fel under längre tid. När man blir äldre blir sätesmusklerna (skinkorna alltså) mindre, precis som andra muskler och man belastar därför ofta svanskotan mer när man sitter och riskerar därför i högre grad sånt här.

Sätt en finger mellan anus (skithålet) och svanskotan och tryck lätt upp mot kotan (försiktigt, är den bruten kan det göra ont som fan!). Om det gör innihelvete ont, gå till doktorn så kör han/hon bl.a. upp ett finger i ändan på dig och känner efter. Behandling efter diagnos.

Annars: Vänta några dagar och se om det går över. Köp en tub Voltaren och smörj in.
Citera
2013-07-26, 20:04
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Njursvikt
Svanskotan kan få en fraktur (gå av, få en spricka eller "gå ur led") ganska enkelt om man har otur. Kan räcka med att du sitter fel under längre tid. När man blir äldre blir sätesmusklerna (skinkorna alltså) mindre, precis som andra muskler och man belastar därför ofta svanskotan mer när man sitter och riskerar därför i högre grad sånt här.

Sätt en finger mellan anus (skithålet) och svanskotan och tryck lätt upp mot kotan (försiktigt, är den bruten kan det göra ont som fan!). Om det gör innihelvete ont, gå till doktorn så kör han/hon bl.a. upp ett finger i ändan på dig och känner efter. Behandling efter diagnos.

Annars: Vänta några dagar och se om det går över. Köp en tub Voltaren och smörj in.

Just nu gör det mycket mindre ont jag bajsa förut och det kunde jag utan nån smärta jag kan nästan resa mig från soffan eftersom det inte gör så ont och jag har verkligen ingen lust att ha ett finger i arslet nu
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback