• 1
  • 2
2013-07-26, 00:11
Medlem
Imbazs avatar
God kväll !

Ska fatta mig kort !

Nu e det såhär.. Min tjej har en fader som misshandlade henne i ung ålder så moder m barn stack.
Så för några månader sökte han upp min tjej via tele(sms) å hon va glad å hoppades att han blivit bra osv, hon ville helt enkelt ha en far och hoppades han blivit en bra kille nu.

Så efter nån månad kom smått psykiskt störande sms och sånt.. Man märker att denna kille är psyksjuk(vilket han är)! Och han skriver å hotar hela tiden men hon svarar inte längre och är jätte rädd..

Han hotar nog henne för hon inte vill ha han i sitt liv, Då bestämde han sig tydligen för å jävlas eller nått :S hon har alla sms kvar å sånt men det är inte direkta hot utan mer som "du ska allt få se" å sånna typ av sms, hon kan få så sjuka sms om allt mellan himmel å jord, tillexempel " du/ni kan ruttna i helvetet" å liknande... Min tjejs mamma har ju haft ensam vårdnad å allt, pappan har haft besöksförbud tror ja till å med..

Min tjej e för övrigt 23 år och har ett barn som han också "vill åt", men tjejen vägrar ju såklart med tanke på hans psykiska tillstånd, är rädd att han skulle kunna göra vad som helst alltså!

Så till min fråga , e de nån idé å anmäla eller kommer snuten skita i det ? Har ni några tankar ?
Citera
2013-07-26, 00:12
Bannlyst
Det är alltid en idé att anmäla om man känner för det. Kör på.
Citera
2013-07-26, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
God kväll !

Ska fatta mig kort !

Nu e det såhär.. Min tjej har en fader som misshandlade henne i ung ålder så moder m barn stack.
Så för några månader sökte han upp min tjej via tele(sms) å hon va glad å hoppades att han blivit bra osv, hon ville helt enkelt ha en far och hoppades han blivit en bra kille nu.

Så efter nån månad kom smått psykiskt störande sms och sånt.. Man märker att denna kille är psyksjuk(vilket han är)! Och han skriver å hotar hela tiden men hon svarar inte längre och är jätte rädd..

Han hotar nog henne för hon inte vill ha han i sitt liv, Då bestämde han sig tydligen för å jävlas eller nått :S hon har alla sms kvar å sånt men det är inte direkta hot utan mer som "du ska allt få se" å sånna typ av sms, hon kan få så sjuka sms om allt mellan himmel å jord, tillexempel " du/ni kan ruttna i helvetet" å liknande... Min tjejs mamma har ju haft ensam vårdnad å allt, pappan har haft besöksförbud tror ja till å med..

Min tjej e för övrigt 23 år och har ett barn som han också "vill åt", men tjejen vägrar ju såklart med tanke på hans psykiska tillstånd, är rädd att han skulle kunna göra vad som helst alltså!

Så till min fråga , e de nån idé å anmäla eller kommer snuten skita i det ? Har ni några tankar ?
Klart att hon skall anmäla.Är det dessutom barn inblandade kommer dom inte att"skita i det"
Citera
2013-07-26, 00:26
Medlem
Imbazs avatar
Tack grabbar!

Tänkte också om hon anmäler, det lär ju kanske bara bli värre ? Vad tror ni polisen kan göra och hur snabbt ? Snuten e ju så jäkla tröga å tar nästan inget på allvar (dom gångerna jag varit i kontakt med dem) 😳
Citera
2013-07-26, 01:12
Medlem
Citat:
Tack grabbar!

Tänkte också om hon anmäler, det lär ju kanske bara bli värre ? Vad tror ni polisen kan göra och hur snabbt ? Snuten e ju så jäkla tröga å tar nästan inget på allvar (dom gångerna jag varit i kontakt med dem) 😳
Efresom du säger att barn är inblandade lär dom göra det.Du säger att din tjej är 23 år.Det innebär ju garanterat att barnet är minderårigt och det bör få polisen att släppa kaffebrödet.
Citera
2013-07-26, 01:21
Medlem
Imbazs avatar
Ber henne göra det imorn då om hon vill förstås men det sa hon att hon ville !

Skriver hur det gick sen om det finns intresse !
Citera
2013-07-26, 01:28
Medlem
Citat:

Absolut finns det intresse.Nästan alla slutar bara att skriva när problemet löst sig utan att berätta resultatet tyvärr.
Citera
2013-07-26, 01:35
Medlem
Imbazs avatar
Ahh, får se va farbror blå har att säga då !
Citera
2013-07-26, 02:53
Medlem
Riddarhusets avatar
Det ena är att han hotar
Det andra är förtal
Det tredje är ngn slags olaga förföljelse: här ofredande
Med begreppet olaga förföljelse menas att en gärningsperson begår upprepade brottsliga handlingar mot en och samma person. De brottsliga handlingarna måste bestå av någon eller några av följande brott: misshandel, olaga tvång, olaga hot, hemfridsbrott eller olaga intrång, ofredande
Citera
2013-07-26, 03:21
Medlem
Citat:

Citat:
Tack grabbar!

Att kontakta snuten gör knappast någon nytta, han lär få lite böter och ett nytt besöksförbud..

Däremot tycker jag att hon ska bestämma träff med snubben och att du med polare / (hennes brorsa om hon har någon) helt enkelt tar snubben på en åktur.

Spara smsen, blir du anmäld kommer helt klart domaren se igenom fingrarna på detta. Det värsta som kan hända är väl att du åker dit för misshandel(Förmodligen inte) och mannen döms till psykvård?

Det är vad jag skulle ha gjort, verkar som att snubben inte ger sig i första taget heller.

Du kan ju skicka ett PM till mig annars också.
Citera
2013-07-26, 09:39
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockey92
Att kontakta snuten gör knappast någon nytta, han lär få lite böter och ett nytt besöksförbud..

Däremot tycker jag att hon ska bestämma träff med snubben och att du med polare / (hennes brorsa om hon har någon) helt enkelt tar snubben på en åktur.

Spara smsen, blir du anmäld kommer helt klart domaren se igenom fingrarna på detta. Det värsta som kan hända är väl att du åker dit för misshandel(Förmodligen inte) och mannen döms till psykvård?

Det är vad jag skulle ha gjort, verkar som att snubben inte ger sig i första taget heller.

Du kan ju skicka ett PM till mig annars också.

Jo men grejen e att om det hade varit mig det gällde så hade jag gjort nått liknande men nu handlar det om en tjej med ett barn , vilket betyder att om ja skulle göra så, så lär ju hämnden bli riktat mot nån av dem, å jag har heltidsjobb å så, kan inte vara å vakta dem dygnet runt...

Hade du gjort det i min sits när det gäller en man älskar + ett barn.. Ja skulle bara föra dom till måltavlor vid en eventuell hämnd, tkr du/ni det är klokt rly :S

De va därför jag skapade tråden för å se va ni tyckte, om de e nån idé att reagera så, ett psykfall ska man nog inte mata med svar å liknande, då lär det aldrig ta slut ...
Citera
2013-07-26, 14:00
Medlem
Citat:
Jo men grejen e att om det hade varit mig det gällde så hade jag gjort nått liknande men nu handlar det om en tjej med ett barn , vilket betyder att om ja skulle göra så, så lär ju hämnden bli riktat mot nån av dem, å jag har heltidsjobb å så, kan inte vara å vakta dem dygnet runt...

Hade du gjort det i min sits när det gäller en man älskar + ett barn.. Ja skulle bara föra dom till måltavlor vid en eventuell hämnd, tkr du/ni det är klokt rly :S

De va därför jag skapade tråden för å se va ni tyckte, om de e nån idé att reagera så, ett psykfall ska man nog inte mata med svar å liknande, då lär det aldrig ta slut ...

Se det som en hämnd för din tjej, för hennes syskon och för hennes mamma som tvingades ha aset uppe i sig.

Hade du bara tänkt gett han en snyting är det ju inte värt det, tanken är ju avskräckning av psykfall, visst du kanske åker på misshandel i värsta fall.

Själv skulle jag inte ens kunnat behärska mig om ett jävla psykfall var efter min brud med barn, en sådan jävel kan ju hitta på vad som helst liksom? Tycker ni ska ta tag i det nu iaf, var i en liknande situation i tonåren när min morsa fått (kärleksbrev?) från någon sjuk snubbe som bodde i samma kvarter, som även förföljde henne.

Mitt råd är att ta vapen med dig och använd våld om det krävs, 2 gånger har jag hoppat på den jäveln och han har inte gett sig ännu vad jag vet, men han ligger nog jävligt lågt med det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in