2013-07-25, 09:56
Medlem
SpaceOfAidss avatar
Nu i veckan har det uppdagats två fall av grymt djurplågeri på Åland.
Det ena är att någon har skurit bakbenet av ett lamm , så att lammet har krupit runt utan bakben ett par dagar tills det hittades och avlivades.
Nära lammbetet har även en igelkott hittats krossad under en betonggris...

Citat:

Allt mer talar för att någon med vilje skar av bakbenen från det lamm som hittades på Nabben i slutet av förra veckan. Polisen misstänker nu att samma person kan ha krossat en igelkott i samma område. De vädjar om allmänhetens hjälp att lösa fallen.

-Både fårägaren och veterinär har undersökt snittytan och den är så ren att det tyder på att någon har använt något väldigt vasst föremål, säger överkonstapel Christoffer Ahlfors som är förundersökningsledare.

Veckan innan lammet påträffades har någon krossat en igelkott under en betonggris. Även detta utreds som djurskyddsbrott.

http://www.alandstidningen.ax/articl...=35015&iPage=1

vem fan gör något sådant?! blir fan mörkrädd... Åland som länge varit så fredligt och fint!

.................................

Delar av artikeln bortredigerad enligt regel 1.02 - upphovsrätten.

/Mod
Senast redigerad av blomvattnare 2013-07-25 kl. 10:16.
Citera
2013-07-25, 10:53
Medlem
JumpingJacks avatar
Med risk för att låta som en Flashback-pappegoja. Men just nu är det Ramadan. I den seden ingår att varje familj själva ska slakta ett lamm. Just nu står därför levande får på många balkonger i Mena och inväntar sin halalslakt i närmaste kök.

I Sverige får fårbönder just nu förslag om att få köpa levande lamm från representanter från fredens religion. De med vett i skallen tackar förstås nej. Därför förekommer just nu också fårstölder runtom i svenska hagar.

Om du googlar djurplågeri + igelkott eller igelkott + fotboll så kommer du även där se att representanter för fredens religion är starkt överrepresenterade.

Hur berikat är Åland?
Citera
2013-07-25, 12:21
Medlem
SpaceOfAidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Med risk för att låta som en Flashback-pappegoja. Men just nu är det Ramadan. I den seden ingår att varje familj själva ska slakta ett lamm. Just nu står därför levande får på många balkonger i Mena och inväntar sin halalslakt i närmaste kök.

I Sverige får fårbönder just nu förslag om att få köpa levande lamm från representanter från fredens religion. De med vett i skallen tackar förstås nej. Därför förekommer just nu också fårstölder runtom i svenska hagar.

Om du googlar djurplågeri + igelkott eller igelkott + fotboll så kommer du även där se att representanter för fredens religion är starkt överrepresenterade.

Hur berikat är Åland?

Hmm..
Jadu, känns rätt långsökt..

Inte särskilt, men såklart finns det invandrare även här.
Citera
2013-08-01, 00:25
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Just nu står därför levande får på många balkonger i Mena och inväntar sin halalslakt i närmaste kök.
Finns ej många Mena folk på Åland. Tippar på 5-10 st. kanske. Känns inte troligt att det skulle vara Mena som gjort detta, snarare kriminella ungdomar i 20+ åldern, med bokstavskombination
Citera
2013-10-08, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister300c
Misstänker starkt att dessa fän är lågutbildade och kanske även socialfall.

Dock undrar jag om inte detta fallet kan ha något samband med det här fallet?

http://www.alandstidningen.ax/articl...=35701&iPage=1

Och tråden om det fallet: https://www.flashback.org/t2230422

Kan det vara samma personer? Någon nämnde om en zigenarefamilj i tråden jag länkade?

Jag har dålig koll på djurplågare... vilken kultur tror du dom kommer ifrån?
Citera
2013-10-08, 14:08
Medlem
SpaceOfAidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QUISLER
Jag har dålig koll på djurplågare... vilken kultur tror du dom kommer ifrån?

Nu var det ju inte mig du frågade, men jag tror Ålänningar..
Citera
2013-10-09, 20:46
Medlem
Attityds avatar
Nu är det nytt fall av djurplågeri. Ca. 10 st. kattor ska ha tvingats svälja alkohol,och därefter har de blivit påkörda av en bil.
http://www.alandstidningen.ax/articl...=35790&iPage=1
Citera
2013-11-16, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Nu är det nytt fall av djurplågeri. Ca. 10 st. kattor ska ha tvingats svälja alkohol,och därefter har de blivit påkörda av en bil.
http://www.alandstidningen.ax/articl...=35790&iPage=1

Kan tillägga att personen som körde över katterna blev betald av idioter som ville ha död på katter.
Citera
2013-11-16, 23:24
Medlem
SpaceOfAidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virre.7
Kan tillägga att personen som körde över katterna blev betald av idioter som ville ha död på katter.
Vet du vem dessa as är?!
Citera
2013-11-17, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceOfAids
Vet du vem dessa as är?!

Nej, men jag gissar vilt på moppepojkar från godby.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in