2013-07-25, 05:14
Medlem
Vad tnker du med? Att sga att du filmar fr "bevismaterial", ja jo tjena! Nt att visa polarna eller anvnda som porrmaterial snarare. Tror du p riktigt, att tjejerna du gr hem med frn krogen kommer anmla dig fr vldtkt om du inte vldtagit henne? Vet du hur F mn som blir fllda fr vldtkter, till och med nr det finns klara bevis fr att han r skyldig! Och du tror att du kommer dmas nr du inte ens gjort nt, och drfr ska "bunkra upp" med bevis ifall att om? Det tycker du rttfrdigar att smygfilma under sex utan att tjejen vet om det? "Nej men hon hade ju kunnat anmlt mig fr vldtkt.." Hr du hur sjukt det lter? Ungefr som att alla tjejer du ligger med kanske hittar p att du vldtagit henne?
Snlla, r du rdd fr att bli dmd? Oroa dig istllet fr vad som hnder om det kommer ut att du filmat under sex utan tjejens tilltelse.
2008 anmldes 5446 sexualbrott, 200 blev dmda. Frstr du hur lite det r? Finns det inga bevis att tjejen blivit vldtagen s lggs fallet nstan alltid ner.
r du oskyldig? Vad oroar du dig d fr?

Om folk brjar tnka som dig kommer det snart spridas, och ni killar kommer f g hem sjlva frn krogen. Vissa kanske tycker det r jtte kul att bli filmade, men LNGT ifrn alla och det r inte din plats att avgra. Spelar ingen roll om du anvnder dig av att du vill skra bevis eller vad din story nu r, det du vill gra eller tnker p att gra r fel och olagligt.
Ganska komiskt att du pratar om en rdsla att bli dmd fr sexbrott och ska undvika det genom att beg ett annat sexbrott!
Inte nog med att du talar om att smygfilma under sex utan du frsker rttfrdiga det ocks..

PS. Ursktar om jag lter otrevlig men jag tycker det r fruktansvrt om folk brjar tnka som dig, vissa tycker skert det r skitkul att gra sexfilmer. Men d vill man ju vara informerad om det och gra det med nn man litar p. Inte 02.00 ragget! S, du undra vad folk tyckte, jag tycker det r s fel att jag inte ens hittar ord fr det.
Citera
2013-07-25, 08:06
Medlem
Om du vill gardera dig fr en eventuell falsk anklagelse fr vldtckt s tycker jag detta r en lysande lsning. Du har full rtt att vervaka din privata bostad och jag ser inte varfr det skulle vara ett problem.

Ett litet system p en, kanske tv kameror och en mikrofon krver ingen strre prestanda och inspelning kan du gra p en liten server-klient. Om du struntar i att koppla upp denna p ntverket s ser jag inte heller ngon anledning till att kryptera hrddisken.

Varfr skulle du f dagsbter fr att du har vervakning i din bostad?
Citera
2013-07-25, 08:12
Medlem
Katzyns avatar
Tycker det r ganska sjlvklart att det inte r okej. Tv fel gr inte ett rtt liksom. Bara fr att det r fel att anmla folk fr vldtkt nr det inte r sant, s blir det ju inte okej att filma ngon i hemlighet under intima stunder.

Sen finns frsts "det man inte vet har man inget ont av" -faktorn. Men sjlv skulle jag sklart aldrig g med p att bli filmad eller ha sex om jag trodde att det fanns en sdan risk.

Du kanske ser sjlv, att om du inte litar p att en kvinna inte ska anmla dig falskt fr vldtkt, varfr skulle en kvinna lita p att du inte kommer sprida filmen eller runka till den?
Citera
2013-07-25, 08:20
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Tycker det r ganska sjlvklart att det inte r okej. Tv fel gr inte ett rtt liksom. Bara fr att det r fel att anmla folk fr vldtkt nr det inte r sant, s blir det ju inte okej att filma ngon i hemlighet under intima stunder.

Sen finns frsts "det man inte vet har man inget ont av" -faktorn. Men sjlv skulle jag sklart aldrig g med p att bli filmad eller ha sex om jag trodde att det fanns en sdan risk.

Du kanske ser sjlv, att om du inte litar p att en kvinna inte ska anmla dig falskt fr vldtkt, varfr skulle en kvinna lita p att du inte kommer sprida filmen eller runka till den?

Grejen r nog inte att tjejen ska veta om det, och att man har det som ett skydd mot vldtktsanklagelse.

Sedan bddar tyvrr hela idn till annan skit, som att filmen ltt kan rka spridas.
Citera
2013-07-25, 08:24
Medlem
djpsykoss avatar
Mycket bra id av TS, det r helt rtt att gra det i det syftet.
Dagens tjejer blir bara vrre och vrre, allt frn att falskt anklaga fr vldtkt till att droga ner killar och ta allt av vrde i hemmet.

M vl
Citera
2013-07-25, 08:40
Medlem
TheGamers avatar
Det r klart att ni tjejer finner detta bestrt men ni r inte i riskzonen som en kille r.

Vad skulle hnda om jag skulle anmla ngot utav er tjejer hr i trden fr vldtkt? Jag skulle bli utskrattad och frljligad. "Han r kille, han kan ta det" <- S skulle jag bli bemtt som kille.

Men om en tjej anmler mig som vldtktsman och sprider mina information p ntet ( vilket tar 2 sekunder i dagens samhlle ) s r hela mitt liv ver. Alla jag knner kommer utesluta mig, jag kommer bli sparkad frn mitt jobb och frlora hela mitt liv hr.

Nu snackar jag inte bara fr mig, utan fr alla killar - shr ser det ut i dagens Sverige.

Sedan r det inte meningen att tjejen ska veta om inspelningen - varfr skulle jag bertta?

Jag har endast en anledning varfr jag skulle ha filmerna och det r till 100% fr bevismaterial. Jag runkar inte till porrfilmer och skulle inte precis runka t min egna hriga rv - str helst ver.

Dessutom r jag lite ldre n de som hvdar "Att det kommer visas fr vnner", hur gamla r ni? Tror ni vi killar gr runt och visar en sjlv knulla eller fr den delen visar nakenbilder p en kvinna som man har knullat? Vad tror ni vi mn r? Ngra "attentionseekers" som behver f vran dagliga uppmrksamhet fylld genom att visa sdant?

Tror ni vi r tjejer eller?

Sedan ska jag repetera:

Det r inte domen som r den farliga, det farliga r att bli anmld. Sdant sprids som lpeld ver alla sociala medier och kan totalt frstra livet fr massor utav mnniskor.

Kolla p dessa fall dr folk skriker ett vist namn, att denna ska d, brnnas och skjutas men ingen dom har kommit. Sedan visar det sig s klart att personen i frga r oskyldig men det minns ingen eftersom ingen kommer sprida den informationen - tror du folk som fr 2 minuter sedan ville brnna personen nu ska frsvara honom nr det visar sig att mannen r oskyldig?

De kommer frmodligen muttra ngot som "fanns inte nog med bevis men jag vet att han r skyldig".

Nej, jag hoppas faktiskt fler tnker som mig - att de vill skydda sina liv mot lgnaktiga luder som gr allt fr att sprida sin srja och hat, att frstra andras liv. Detta r vanligare n folk tror ven om chansen r liten att man sjlv ker ut fr det s vill man vara frberedd.

Det r lite som att bra kondom i plnboken, inte fan knullar du varje dag men nr du vl gr, d kan det vara bra med skydd. Skillnaden r dock, om ingen kondom finns s kan man sticka och kpa en eller simpelt sga nej men om man blir vldtktsanmld, d kan du inget annat n att se p nr ditt liv sakta men skert brinner ner.

Bara att brja om, nya vnner, ny lgenhet, nytt jobb och allt snt dr.

Roligt att vara kille!
Citera
2013-07-25, 08:52
Medlem
Katzyns avatar
Fast grejen r ju att ryktet kommer att spridas och pverka dig ven om du har detta "bevismaterial". ven med bevismaterialet finns det inget som sger att du inte vldtagit tjejen vid ett annat tillflle. Dessutom fr existensen av detta bevismaterial, dvs en sexfilm du spelat in mot tjejens vilja, dig att se dlig ut nd, och frmodligen framst som mer misstnkt. Jag menar, inte bara har du spelat in sexfilmer mot tjejers vilja, du pstr dessutom att du gr detta fr att slippa bli anklagad fr vldtkt. Det lter ju som att du anser det ett troligt scenario att du snart kommer bli anklagad fr vldtkt, och det kan se rtt illa ut...

Mitt rd r snarare att du slutar knulla med kvinnor du inte litar p fr fem re. I mina gon finns det ngot skevt i ditt resonemang. Antingen har man bara sex med folk man litar p ngorlunda. Det r mitt upplgg, och ett jag tycker r ganska sunt och vettigt. En viss risk finns frsts alltid nr man litar p ngot, och snt r livet. ELLER s vljer man att kasta sunt frnuft och frsiktighet verbord, och knullar sledes med folk man inte alls litar p. D fr man ocks vara beredd att ta konsekvenserna av taking a walk on the wild side.
Citera
2013-07-25, 08:59
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Fast grejen r ju att ryktet kommer att spridas och pverka dig ven om du har detta "bevismaterial". ven med bevismaterialet finns det inget som sger att du inte vldtagit tjejen vid ett annat tillflle. Dessutom fr existensen av detta bevismaterial, dvs en sexfilm du spelat in mot tjejens vilja, dig att se dlig ut nd, och frmodligen framst som mer misstnkt. Jag menar, inte bara har du spelat in sexfilmer mot tjejers vilja, du pstr dessutom att du gr detta fr att slippa bli anklagad fr vldtkt. Det lter ju som att du anser det ett troligt scenario att du snart kommer bli anklagad fr vldtkt, och det kan se rtt illa ut...

ven som mn kan verka konstig som lagt upp en kamera i smyg s kommer kvinnans trovrdighet minska nr det kommer fram att hon ljugit om ett specifikt tillflle.
Citera
2013-07-25, 09:10
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
ven som mn kan verka konstig som lagt upp en kamera i smyg s kommer kvinnans trovrdighet minska nr det kommer fram att hon ljugit om ett specifikt tillflle.

Visst, men det r ju enbart hmnd i s fall. Hans rykte och allt det dr han sger kommer bli frstrt kommer bli det lika mycket nd.
Citera
2013-07-25, 09:19
Medlem
TheGamers avatar
Jag frstr att du inte gillar mitt resonemang och att du frsker hitta brister men just nu gr du en hna utav en fjder..

Citat:
Fast grejen r ju att ryktet kommer att spridas och pverka dig ven om du har detta "bevismaterial".

Jo och det r grejen - s fort jag fr reda om det, s kommer jag kontakta min advokat som sedan simpelt ser till att fallet lggs ner, samt att ju fortare jag reagerar - desto mindre skada.

En viss skada kan ske men kan lova att det kommer snackas om "ludret som ljg fr att skada ngon annan" nr bevismaterialet visas men om jag inget har, ja - d kan jag st och kolla p medan folk sprider detta om mig i all evighet medan jag blir hotat, kanske fr ngon ruta inslagen, lite konstiga samtal mitt i natten m.m.

Kan lova, om det visar sig komma ut bevismaterial som sger att kvinnan ljuger, d kommer det ta fart i folket p Flashback, dessutom i sociala medier dr det kommer diskuteras om kvinnan som frskte frstra ngons annans liv genom att ljuga ihop en historia.

Och sedan kan jag dessutom simpelt bevisa fr min chef, mina vnner, familj m.m att det finns bevis och att ingenting stmmer utav kvinnan har sagt - jag kanske inte behver visa videon men kommer det ut fakta som sger att kvinnan ljg, d kommer spelreglerna bli helt annorlunda.

Citat:
ven med bevismaterialet finns det inget som sger att du inte vldtagit tjejen vid ett annat tillflle.

Just detta kan jag se som ett problem men d vet jag, in -> ut -> sprut -> Dumpa! Tackar, d har vi det lst eller s ser jag till att knulla henne hemma hos mig. Kom inte nu med "Om hon inte vill knulla hos dig d?!?!" ja men d dumpar jag henne bara - kan det bli svrare?

Bttre att hon ser mig som en konstig kille n att jag blir falskt anmld.

Citat:
Dessutom fr existensen av detta bevismaterial, dvs en sexfilm du spelat in mot tjejens vilja, dig att se dlig ut nd, och frmodligen framst som mer misstnkt. Jag menar, inte bara har du spelat in sexfilmer mot tjejers vilja, du pstr dessutom att du gr detta fr att slippa bli anklagad fr vldtkt. Det lter ju som att du anser det ett troligt scenario att du snart kommer bli anklagad fr vldtkt, och det kan se rtt illa ut...

Jo, fr att ses som vldtktsman r mycket bttre n att ses som en hemsk man som filmar sin egna lgenhet.

Hller helt med dig! / SARKASM.

Tror du verkligen folk skulle haka upp sig p att jag filmade min egna lgenhet nr jag ( tack vare det ) rddade mitt egna skinn samt att kvinnan riskerar fngelse i upp till 2 r. Tror du verkligen folk kommer bry sig om det d?

De kommer skratta och vara glada att rttvisa har skipats, tack vare att ngon tog sitt ansvar och var beredd.

Och visst, hon kan motanmla mig och jag ker p dagsbter p ett par tusen men jag har rddat mitt liv - tror du verkligen ett par tusenlappar spelar s stor roll d?

Citat:
Mitt rd r snarare att du slutar knulla med kvinnor du inte litar p fr fem re.

Jo, fr nr man r full s str man s klart och bedmer hur de fungerar. Ett par som varit gifta i 30 r kan fortfarande hitta sidor som de inte ens visste om frn varandra, tror du d att jag lyckas bedma hur en tjej r p ngon timme eller tv p krogen?

Citat:
I mina gon finns det ngot skevt i ditt resonemang.

Eller s r det s att du r en kvinna och finner detta bestrt eftersom det r ni tjejer som fr "lida" utav mitt filmande, som ingen kommer veta om.

Citat:
Antingen har man bara sex med folk man litar p ngorlunda.

S du litar p killar efter att ha pratat med dem i ett par timmar? Tror du jag tnker dejta i 5 mnader innan jag ska knulla eller?

Funkar det fr dig?

Citat:
Det r mitt upplgg, och ett jag tycker r ganska sunt och vettigt.

Tydligen s funkade det...

Citat:
En viss risk finns frsts alltid nr man litar p ngot, och snt r livet. ELLER s vljer man att kasta sunt frnuft och frsiktighet verbord, och knullar sledes med folk man inte alls litar p. D fr man ocks vara beredd att ta konsekvenserna av taking a walk on the wild side.

Ah, lter lite som att knulla frmmande utan kondom - klart jag kan men jag vill vara skyddad, fr att skydda mig sjlv.

Allvarligt, du skapar en hna utav en fjder - frsker hitta smfel och ppekar "Men om ni knullar igen", ja det kan komma en komet frn Mars men inte fan rknar jag med det i kalkylen, jag skyddar mig sjlv fr vardagen och jag vill grna frbli hel och intakt. Det r skit du kommer med "Tnk om" <-

Jag ska knulla brudarna 1 gng, hnder det fler gnger - ja d lr jag nog antingen ta mig tid att lra knna dem eller knulla dem hemma hos mig och passar det inte fr dem, ja d kan de dra.
Citera
2013-07-25, 09:28
Medlem
Babianens avatar
Jag kr med "ppen filming" precis som i porrfilmer: En intervju fre och efter, samt filmning av hela samlaget. Gr hon inte med p det, s avstr jag. Det rcker med en enda anklagelse fr att man ska f problem, det r inte vrt risken.

Jag vill ppeka att filmning i sig inte r tillrckligt (se Grapenkrantz-mlet*) utan man mste gra intervjun - fre och efter - och ha ett stoppord, fr att vara tillrckligt sker.

* Grapenkrantz fick fjorton (14) r i fngelse, trots att en av de pstdda vldtkerna hade filmats och kvinnan p filmen inte kunde ses gra motstnd, rtten ansg nd att hon hade blivit vldtagen eftersom hon var fastbunden under samlaget. De tv andra mnnen som deltog i det samlaget dmdes fr grov vldtkt och fick tre (3) respektive fyra (4) r p kken.

ven SPO-mannen mlet kan vara av intresse. Kvinnan hvdade (om jag minns rtt) att SPO-mannen hade betvingat henne medelst handfngsel och sedan mot hennes vilja genomfrt ett analt samlag med henne. Trots att Polis senare kallades till platsen - och kvinnan valde att inte flja med dessa frn platsen - flldes SPO-mannen nd fr vldtkt i tingsrtten. Han friades i hovrtten.

Man br ven spara allt material i all framtid. I Beltran-mlet kom en kvinna med en vldtktsanklagelse nio (9) r efter att den pstdda vldtkten hade gt rum. De bevis som fanns var kvinnans vitnessml, samt vitnessml frn ett antal andra personer om att kvinnan hade varit upprrd efter att hon hade trffats enskilt med Beltran. Beltran flldes i bde tings - och hovrtt, han fick tv (2) r fr vldtkt.
Senast redigerad av Babianen 2013-07-25 kl. 09:57.
Citera
2013-07-25, 09:50
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Visst, men det r ju enbart hmnd i s fall. Hans rykte och allt det dr han sger kommer bli frstrt kommer bli det lika mycket nd.

Sant som du sger. Man kanske kan "rka" stta p ljudinspelning innan sexet, och lta telefonen spela in frn fickan i byxorna som ligger p golvet. Man borde kunna avgra p ljudet om det r vldtkt eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Jag kr med "ppen filming" precis som i porrfilmer: En intervju fre och efter, samt filmning av hela samlaget. Gr hon inte med p det, s avstr jag. Det rcker med en enda anklagelse fr att man ska f problem, det r inte vrt risken.

Du kommer nog f mnga lyckliga barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in