Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-07-25, 01:45
Medlem
TheGamers avatar
Hej!

Kolla i Ryssland, dessa så kallade "Dashcams" som filmar när de kör för att på så sätt underlätta för försäkringsbolagen och undvika missförstånd. Det börjar bli mer och mer vanligt med falskt anmälda våldtäkter där kvinnan hävdar att någon har våldtagit henne och sedan visat sig vara ren skit, utan något än tomma ord och att hon vill skada personen i fråga.

Detta gäller så klart ONS, inte KK's eller förhållande.

Jag själv börjar faktiskt se detta som ett alternativ för att på så sätt rädda mitt egna skinn samt rykte. Nu har jag som tur aldrig blivit kallad våldtäktsman eller haft med hotfulla kvinnor att göra men man vet aldrig vad man drar med sig hem från krogen när man är full/ kåt/ bäng.

Nu tänker jag mig en dold kamera med vinkel över mitt vardagsrum/ sovrum ( bor i en etta ) där jag också kopplar in ett par mikrofoner för att på så sätt kunna försvara mig själv om något ovan skulle hända - vilket jag inte hoppas på eftersom jag ses som en sjysst och snäll kille och tror att väldigt få vill mig illa men man vet ju aldrig.

Tänkte mig koppla in allt detta och allting sparas på min dator, på en krypterad hårddisk med långt lösenord och ingen som kan komma åt förutom jag. Jag kommer sortera upp det och bara ha det som "bevismaterial" som kommer tas bort när jag väl slagit mig ner med en underbar kvinna.

Vill dessutom tillägga att jag älskar att dra i skinnet men kommer inte använda dessa filmer för just det utan är 100% endast som bevismaterial vid problem. Ingenting kommer att spridas för att jag är arg eller vill skada någon utan vill bara ha det i ett enda syfte - att skydda mig själv om något som ovan skulle hända.

Så, vad tycker ni?
Hur ser ni män på detta och hur ser ni kvinnor på detta?

Diskutera!

M.v.h
Citera
2013-07-25, 01:49
Medlem
kinesarsles avatar
Jag ser inga fel alls i detta, så länge som du inte använder bevismaterialet i något annat syfte.

Man.
Citera
2013-07-25, 01:54
Medlem
DuSomTroddes avatar
Allmän övervakning är ju inte helt fel.

Att sedan använda det till att ha som alternativ porrfilm när internetlevarantören har gått på kafferast är ju också att föredra.

Till sist, skulle du ta hem en tjej och hon skulle anklaga dig för våldtäkt kan du ju bara hänvisa till kamerorna.

Så nej, jag ser inget fel i det. Det kan väl vara någon slags paragraf i FRA/SOPA-lagen/lagarna som säger emot det. Men annars, inget fel.
Citera
2013-07-25, 02:00
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Hej!

Kolla i Ryssland, dessa så kallade "Dashcams" som filmar när de kör för att på så sätt underlätta för försäkringsbolagen och undvika missförstånd. Det börjar bli mer och mer vanligt med falskt anmälda våldtäkter där kvinnan hävdar att någon har våldtagit henne och sedan visat sig vara ren skit, utan något än tomma ord och att hon vill skada personen i fråga.

Detta gäller så klart ONS, inte KK's eller förhållande.

Jag själv börjar faktiskt se detta som ett alternativ för att på så sätt rädda mitt egna skinn samt rykte. Nu har jag som tur aldrig blivit kallad våldtäktsman eller haft med hotfulla kvinnor att göra men man vet aldrig vad man drar med sig hem från krogen när man är full/ kåt/ bäng.

Nu tänker jag mig en dold kamera med vinkel över mitt vardagsrum/ sovrum ( bor i en etta ) där jag också kopplar in ett par mikrofoner för att på så sätt kunna försvara mig själv om något ovan skulle hända - vilket jag inte hoppas på eftersom jag ses som en sjysst och snäll kille och tror att väldigt få vill mig illa men man vet ju aldrig.

Tänkte mig koppla in allt detta och allting sparas på min dator, på en krypterad hårddisk med långt lösenord och ingen som kan komma åt förutom jag. Jag kommer sortera upp det och bara ha det som "bevismaterial" som kommer tas bort när jag väl slagit mig ner med en underbar kvinna.

Vill dessutom tillägga att jag älskar att dra i skinnet men kommer inte använda dessa filmer för just det utan är 100% endast som bevismaterial vid problem. Ingenting kommer att spridas för att jag är arg eller vill skada någon utan vill bara ha det i ett enda syfte - att skydda mig själv om något som ovan skulle hända.

Så, vad tycker ni?
Hur ser ni män på detta och hur ser ni kvinnor på detta?

Diskutera!

M.v.h
Är det inte bättre att staten tar hand om det där? De kan installera en kamera i alla hem och belägga det med straff att täcka över dem. På så sätt kommer det inte användas som runkmaterial, spridas på internet eller liknande, men det kommer fylla det syfte du vill, samtidigt som det kan sätta dit våldtäktsmän, kvinnomisshandlare, mördare och annat patrask.

Edit: Det är fri bevisning i Sverige så du kan göra det här. Det är numera olagligt, så du åker dit på det, men du kan fortfarande använda det som bevis i domstol vid våldtäktsmål, eller något annat brott.
Citera
2013-07-25, 02:14
Medlem
TheGamers avatar
Lite kort innan jag besvarar ditt inlägg - för att vara en exmoderator är du väldigt puckad. Tror du verkligen att du behöver citera ett stort inlägg för att jag ska se att du skrivit?

Väldigt onödigt och du som varit här såpass många år borde förstå bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Är det inte bättre att staten tar hand om det där? De kan installera en kamera i alla hem och belägga det med straff att täcka över dem. På så sätt kommer det inte användas som runkmaterial, spridas på internet eller liknande, men det kommer fylla det syfte du vill, samtidigt som det kan sätta dit våldtäktsmän, kvinnomisshandlare, mördare och annat patrask.

Jo men jag ska ha tillgång till filmerna och jag vill helst undvika visa mitt håriga arsle för staten, det räcker att de tar mina pengar, min nakenhet vill jag dela med de som förtjänar det.

Om det är lagligt eller inte skiter jag i, jag åker hellre dit för att ha filmat olagligt i mitt egna hem än att jag falskt blir anklagad för att vara våldtäktsman. Jag tror nog mina grannar, vänner, familj och arbetsvänner finner det bättre att känna en man som är förberedd än en man som "är en våldtäktsman".

Citat:

Ja, jag tycker det är en dålig idé - ovan förklarar varför.

Citat:
Edit: Det är fri bevisning i Sverige så du kan göra det här. Det är numera olagligt, så du åker dit på det, men du kan fortfarande använda det som bevis i domstol vid våldtäktsmål, eller något annat brott.

Fast nu diskuterar vi inte det juridiska, i så fall skulle jag ha lagt tråden där - jag la den i R&S för en anledning.
Citera
2013-07-25, 02:15
Medlem
Kör med ljudupptagning istället. Äger du en smartphone? Då kan du spela in henne redan på krogen, sen även under akten. Kommer räcka gott som bevis ifall du skulle få en anmälan mot dig.
Citera
2013-07-25, 02:20
Medlem
Idioten456s avatar
Jag smygfilmade med min gamla Iphone en gång, sen så fick min moster den och jag vet inte om jag tog bort filmen eller inte. Men jag försökte runka till filmen men kunde inte, kändes konstigt att runka till sig själv.
Citera
2013-07-25, 02:30
Medlem
Corabelles avatar
Jag hatar att bli filmad utan att veta om det. Men om du hade berättat det för mig när vi kom hem till dig så hade jag tyckt det var roligt och vilja leka porrstjärna!
Citera
2013-07-25, 02:38
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Lite kort innan jag besvarar ditt inlägg - för att vara en exmoderator är du väldigt puckad. Tror du verkligen att du behöver citera ett stort inlägg för att jag ska se att du skrivit?

Väldigt onödigt och du som varit här såpass många år borde förstå bättre.
Smaken är som baken.

Citat:
Jo men jag ska ha tillgång till filmerna och jag vill helst undvika visa mitt håriga arsle för staten, det räcker att de tar mina pengar, min nakenhet vill jag dela med de som förtjänar det.
Ah, du känner kanske att det skulle kränka din integritet? Det låter lite som om det är vad du menar. Nu är ju jag inte psykolog, men kanske skulle damen i fråga kunna känna något liknande?

Men visst, det är skillnad om ens ONS filmar en eller staten. Du hade kanske tycks att det är okej att tjejen filmar dig (i smyg), för att ha bevismaterial ifall du skulle våldta henne. Det råkar ju vara så att det är betydligt svårare för henne att få dig fälld för våldtäkt än för dig att bli friad, så hon har ju en ännu större anledning.

Citat:
Om det är lagligt eller inte skiter jag i, jag åker hellre dit för att ha filmat olagligt i mitt egna hem än att jag falskt blir anklagad för att vara våldtäktsman. Jag tror nog mina grannar, vänner, familj och arbetsvänner finner det bättre att känna en man som är förberedd än en man som "är en våldtäktsman".
I integritetsfrågor brukar det vara brukligt att värdera risken mot kränkningen. År 2012 anmäldes 6320 våldtäkter. Hur många ONS tror du vi hade under hela 2012? Det ska tilläggas att en väldigt stor del av de här våldtäktsanklagelserna troligen inte gällde ONS, utan många var säkerligen en pojkvän eller en annan manlig bekant man redan kände, inte en random man tog hem från krogen, även om de nog också finns i statistiken.

Det kan tilläggas att antalet personer som blir dömda för våldtäkt i Sverige årligen brukar ligga på en 200-300.

När det väl blir fällande dom så räcker det inte att ord står mot ord. Nej, för att du ska åka dit kommer det krävas mer bevisningen. Tecken på våld exempelvis.

Slutsats:

Har du rent mjöl i påsen är risken att du åker dit som oskyldig minst sagt minimal. Det sker säkert, men jag skulle bli väldigt förvånad om det var fler än säg, en fem personer, max, om året som blir fällda och är oskyldiga, om ens det. Så risken att du åker dit för en våldtäkt du inte begått får ses som minimal i förhållande till antalet ONS där ute. En andel så minimal att den, i mitt tycke, knappast kan försvara kränkningen av tjejens privatliv.
Senast redigerad av Imiron 2013-07-25 kl. 02:40.
Citera
2013-07-25, 02:48
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corabelle
Jag hatar att bli filmad utan att veta om det. Men om du hade berättat det för mig när vi kom hem till dig så hade jag tyckt det var roligt och vilja leka porrstjärna!

Breast avatar ever!

Det borde väl inte medföra några legala problem att filma det hela. Frågan är väl egentligen hur vanliga dessa falska anklagelser är.
Citera
2013-07-25, 02:49
Medlem
Citat:
Smaken är som baken.
Nej, det där är faktiskt jävligt onödigt. Att citera hela trådstarten i onödan är ett otyg, och du borde veta bättre, precis som TS säger.

Citat:
Ah, du känner kanske att det skulle kränka din integritet? Det låter lite som om det är vad du menar. Nu är ju jag inte psykolog, men kanske skulle damen i fråga kunna känna något liknande?
Det är förvisso en bra invändning, men å andra sidan kommer ju damen ifråga aldrig att känna något om detta, eftersom hon aldrig kommer få reda på det.
Citat:
Men visst, det är skillnad om ens ONS filmar en eller staten. Du hade kanske tycks att det är okej att tjejen filmar dig (i smyg), för att ha bevismaterial ifall du skulle våldta henne. Det råkar ju vara så att det är betydligt svårare för henne att få dig fälld för våldtäkt än för dig att bli friad, så hon har ju en ännu större anledning.
Naturligtvis bör det ju gälla åt båda hållen.
Citat:
Du missar att även en friande våldtäktsdom är förödande. Även om risken att bli dömd i domstol är minimal är risken att bli dömd av samhället mycket stor.
Citera
2013-07-25, 03:35
Medlem
TheGamers avatar
Citat:

Citat:

Tack - jag behövde knappt tänka eftersom du svarade åt mig, uppskattas.

Om hon filmar mig eller inte skiter jag i, så länge hon har samma plan som jag har, att det är 100% bevismaterial. Det rör inte mig ett piss, varför skulle det? Hon vill försäkra sig om att jag inte är någon idiot som vill tjäna snabba pengar eller svärta ner hennes namn, förstår jag i dagens värld.

Som ovan, om situationen vänds så kan det vara skönt att visa en rulle och allting går tillbaka till normalt igen.

Även om det är nästintill omöjligt att hon kan få mig att bli dömd som våldtäktsman så vill jag fortfarande kunna känna "Jag behöver inte oroa mig, allt finns på band" - simplare blir det inte.

Citat:
I integritetsfrågor brukar det vara brukligt att värdera risken mot kränkningen. År 2012 anmäldes 6320 våldtäkter. Hur många ONS tror du vi hade under hela 2012? Det ska tilläggas att en väldigt stor del av de här våldtäktsanklagelserna troligen inte gällde ONS, utan många var säkerligen en pojkvän eller en annan manlig bekant man redan kände, inte en random man tog hem från krogen, även om de nog också finns i statistiken.

Det är inte relevant om jag knullade 3 personer förra året eller om det var 30 - jag vill vara förberedd, "svart på vitt" att jag är ren och har ingenting med hennes anklagelser att göra.

Samma i Ryssland, klart inte alla kör som idioter, krockar med andra eller på något sätt beter sig farligt i trafiken men när väl olyckan händer/ en bedragare är där, då kan det vara skönt att simpelt visa en film "Men så här var det" och sedan är allt över innan det blir en katastrofal effekt utav att vänner/ arbetskollegor/ familj m.m säger upp kontakten för att man har blivit anklagad för att ha våldtagit någon.

Om det är ONS/ förhållande spelar inte in, jag vill skydda mig själv och mitt liv. Jag trivs med mitt liv, mina vänner, mitt jobb och vill gärna ha det lika bra i framtiden med allt dessa i samma tanke.

Jag vet aldrig vad jag får med mig hem från krogen och det finns t o m en tråd här på Flashback där det finns kvinnor som dragit med män hem, för att göra dessa kvinnor gravida så de får ett barn, tror du inte då att de gärna plockar upp telefonen och ringer polisen om de vaknat upp dagen därpå med ångest och kanske ångrar vad de gjort eller på något sätt i framtiden - av någon anledning - skapar hat mot mig och vill få dit mig för våldtäkt.

Citat:
Det kan tilläggas att antalet personer som blir dömda för våldtäkt i Sverige årligen brukar ligga på en 200-300.

Fortfarande inte relevant, spelar ingen roll om 1 eller 10.000 blir dömda om året - jag vill skydda mig, mitt liv och mitt rykte.

Citat:
När det väl blir fällande dom så räcker det inte att ord står mot ord. Nej, för att du ska åka dit kommer det krävas mer bevisningen. Tecken på våld exempelvis.

Fast om jag får med mig en BDSM-brud med mig hem och jag är på, jag kanske slår henne helt blå och gul medan hon njuter som hon var i 7'de himlen. Hon kan enkelt då anmäla mig, ska jag då hävda i rätten att "Hon gillar BDSM"?

Jag har bokstavligt ingenting medan hon har bilder på sina skador som hon frivilligt sagt ja till - då är jag körd om jag inte har något som kan bevisa motsatsen.

Citat:
Slutsats:

Har du rent mjöl i påsen är risken att du åker dit som oskyldig minst sagt minimal. Det sker säkert, men jag skulle bli väldigt förvånad om det var fler än säg, en fem personer, max, om året som blir fällda och är oskyldiga, om ens det. Så risken att du åker dit för en våldtäkt du inte begått får ses som minimal i förhållande till antalet ONS där ute. En andel så minimal att den, i mitt tycke, knappast kan försvara kränkningen av tjejens privatliv.

Jo, man kan säga "Brott sker men det händer förmodligen inte mig, jag går ju bara mellan huset, affären och jobbet - vilket är en runda på 2 km"

Men när det väl slår till, så vill jag vara beredd.

Kolla på alla dessa brott där det skrikits i media att "Yyyyy Xxxx" våldtog en person, alla börjar hata denna och allt sprids via Flashback, Facebook, Twitter och andra sociala medier. Sedan så kommer det in, "Yyyyy Xxxx" är oskyldig men då är det försent, då vet alla om "Yyyyy Xxxx" och denne har fått hela sitt liv förstört.

Jag vill göra detta för att stoppa detta, oavsett om jag knullar 0 personer eller 100 personer så vill jag sätta stopp innan ovan sker - för jag gillar mitt liv, mitt jobb och mina vänner och jag vill gärna fortsätta ha detta liv utan att ständigt ses som "Han är en våldtäktsman, han hade bara tur att det inte fanns bevis nog".

Jag har två val, antingen filmar jag inte och kan råka ut för ovan och få allt förstört ( kom inte med "200 - 300 fall" blah blah blah ) eller så lägger jag ut cirka 2000 - 4000 kr på denna utrustning samt kan bli dömd på dagsböter på några tusen men mitt liv är räddat, allt jag älskar och ser som kärt kommer fortfarande vara mitt och kvinnan som anmälde mig kommer bli tvingad att flytta eftersom ingen vill ta i henne med tång - vilket är rätt, sådant folk ska skickas iväg så långt bort som möjligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in