2013-08-10, 09:39
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockret1
Vad menar du att det bara sker spontant och inte nattklubbmiljö?
På vilket sätt då?
Blir bara lite nyfiken. Du får gärna berätta mer och ta upp ett exempel

På gymmet, när man står och väntar på nån, på tåg etc. Väldigt vardagliga situationer och inte bara får jag bjuda på en drink -scenarion. Nu senast var det killen som jobbar i den pressbyråbutik jag oftast passerar som klargjorde att han har uppmärksammat mig. Han hade inte sett mig på ett tag, hade jag möjligen haft semester, bor jag i närheten osv.

Rent spontant känner jag bara att wow, vad ni killar är modiga som vågar ta chansen. Det ska ni verkligen ha cred för. Hur många killar får uppleva sånt här mer eller mindre regelbundet?
Citera
2013-08-10, 09:52
Medlem
LoserMachines avatar
Ja, man flirtar med de brudar man finner attraktiva om tillfälle ges, fula brudar får hoppas på att någon har dålig smak
Citera
2013-08-10, 10:57
Medlem
Allknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
På gymmet, när man står och väntar på nån, på tåg etc. Väldigt vardagliga situationer och inte bara får jag bjuda på en drink -scenarion. Nu senast var det killen som jobbar i den pressbyråbutik jag oftast passerar som klargjorde att han har uppmärksammat mig. Han hade inte sett mig på ett tag, hade jag möjligen haft semester, bor jag i närheten osv.

Rent spontant känner jag bara att wow, vad ni killar är modiga som vågar ta chansen. Det ska ni verkligen ha cred för. Hur många killar får uppleva sånt här mer eller mindre regelbundet?

Nu bor jag inte i Sverige men här får snygga killar uppleva det hela tiden.

Precis som adriane skriver handlar det om inbjudan till flirtande. Svenska tjejer är väldigt blyga och rädda för att visa när de är intresserade vilket många killar antar vara ointresse. Här är inte tjejerna rädda för att ta första steget genom ögonkontakt, leenden, kroppspråk och en mer avslappnad attityd.

Vi har givetvis de sliskiga strandraggarna här också som raggar på turistbrudarna. Ta det inte som en komplimang om de raggar på er då de tillhör det absoluta bottenskrapet enligt de inhemska tjejerna. Inte ens gatuhundarna är fredade från deras komplimanger.
Citera
2013-08-10, 11:16
Medlem
goseigens avatar
Citat:

Det är inte så svårt.

Vad gäller det andra brukade det vara vanligt förekommande för mig när jag studerade och umgicks socialt mycket mer. Men om vissa metoder vet man inte om man skall kalla det flirt, eller kanske mer desperata försök
Citera
2013-08-10, 12:38
Medlem
Folk flörtar men på olika sätt, vad anser du är att flörta? räknas lite blickar och leenden? måste en konversation startas? ska personen kyssa din hand och ge en komplimang om ditt utseende? har man en viss bild av hur det "ska vara" och följer den, kommer man missa allt annat. Det finns inte riktigt någon mall på hur allt ska göras, förutom om man kanske baserar sin bild på romantik och allt det där från film och böcker. Om man tar förhållanden till exempel, så kan folk plötsligt bli osäkra för att de jämför sitt förhållande med någon annans. "Men han gör si och så mot sin tjej, min gör aldrig det, han kan inte älska mig på riktigt" till exempel.
Senast redigerad av jadan-todd 2013-08-10 kl. 12:43.
Citera
2013-08-10, 14:01
Medlem
lyrica32s avatar
Det har med stämningen i Sverige att göra. Utomlands är det helt okej att tex gå fram till nån på stan och påpeka att en person har snygga skor, i Sverige skulle man med en sådan kommentar få konstiga blickar och uppfattas som lite wierd.
Sen tycker jag f.ö att killar visst flirtar, hur ser du ut?
Citera
2013-08-10, 14:58
Bannlyst
Citat:

Inte så vanlig. Mest när man är i tjänst eller någon brud på fyllan som visslar när man är ute och vandrar i stan. Oftast är det blattebrudar som är framåt och vågar. Svenska tjejer gör det ALDRIG! Inte ens när de är intoxikerade....

Så ni kvinnor har det bra oavsett om ni ser ut som Jabba The Hut eller Sophie Marceu...så kommer det alltid finnas killar för er...
Citera
2013-08-10, 15:08
Medlem
ElSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allknowing
Nu bor jag inte i Sverige men här får snygga killar uppleva det hela tiden.

Precis som adriane skriver handlar det om inbjudan till flirtande. Svenska tjejer är väldigt blyga och rädda för att visa när de är intresserade vilket många killar antar vara ointresse.

Inte bara det... de blir direkt underliga och näsan i vädret, ett slags svenskt snoppigt "jag-är-svårfångad" beteende (eller är det bara i Sthm, minns att norröver var det mer avslappnat?). Direkt avtändande, inbjuder inte till någon vidare uppskattning/konversation eller annat, och jag återgår snabbt till att läsa nyheterna eller reklamskyltarna.

Edit: Skall nog nämnas att jag talar om åldersklass 30-40 här.
Senast redigerad av ElSilencio 2013-08-10 kl. 15:11.
Citera
2013-08-10, 15:10
Medlem
ElSilencios avatar
dubbelpost
Citera
2013-08-10, 20:41
Medlem
iSees avatar
Jag flörtar ofta och upplever inte att det bemöts konstigt eller att tjejer ryggar tillbaka och tycker att man är ett creep. Tvärtom oftast, så länge man är subtil och sköter det snyggt i början verkar det vara väldigt uppskattat. Allt eftersom man träffar samma tjej flera gånger om, låt säga en kund eller varför inte tjejen i kassan på Pressbyrån där man ofta handlar, kan man flörta mer och mer och inte behöva tänka lika mycket på att vara subtil.

Flörta är kul, och det spelar ingen roll om det inte alltid leder till något.
Senast redigerad av iSee 2013-08-10 kl. 20:44.
Citera
2013-08-10, 21:17
Medlem
Vi killar vet om att, om man skulle råka flirta lite så finns en 80-procentig risk att det blir ett jävla liv när alla hennes nuvarande, blivande och dåvarande kompisar får reda på den oftast överdrivna sanningen om (")försöket("). En flirt kan nästan aldrig bli en liten losk i havet - utan blir ett mosunregn som genomblöter allt vad gemensamma vänner heter.

Detta är så jävla typiskt tjejer och det vet vi killar om, därför flörtar vi inte.
Citera
2013-08-10, 23:48
Medlem
Håller verkligen inte med TS. Killar flörtar ofta upplever jag, men som någon annan klokt påpekade flörtar man i fler situationer än får jag bjuda på en drink-scenarion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in