2013-08-13, 18:59
Medlem
Flirta är slöseri med tid?

Det finns två anledningar till att flörta med tjejer; Den första anledningen är att ordna ett ligg på en gång utan frågor, vi behöver inte ens veta ert namn. Den andra anledningen är att få någon man redan har känslor för (och därmed troligtvis redan känner) att kära ner sig i en så man kan ta vänskapen till en ny nivå. Saken är att skälet för den andra anledningen enkelt kan ordnas genom helt vanlig konversation, t ex i klassrummet, på fester eller en arbetsplats. Man behöver bara visa lite omtänksamhet, förståelse och ha lite tålamod och vips har man en flickvän ett par fester senare.

Det betyder att den enda riktiga anledning vi killar skulle ha att flörta med er tjejer som vi inte känner är för att vi vill ligga nu på direkten. Detta är dock något som enbart kan ske på krogen när ni är fulla så vi skiter för det mesta i det på andra platser. Ni tjejer borde seriöst redan ha lärt er detta. Om ni ser en kille på krogen som inte verkar vara där med någon tjej och han ger dig en en snabb blick; han vill ligga med dig, inga frågor ställda. Vi killar ger bara blickar åt tjejer vi tycker är snygga nog för att ligga med.

Vi tar det igen; om en kille du inte känner ger dig en blick på krogen så vill han ha dig nu på en gång. Allt du behöver göra är att gå fram och säga; följer du med mig hem? Svaret kommer bli jakande. Så varför flörta? Vi killar är inte intresserade av att lära känna någon när vi går ut, ville vi det skulle vi försöka ordna en normal konversation med er utan massa awkvard flirtande.
Citera
2013-08-13, 19:07
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Jag tror inte det är din starka sida att sätta upp avskräckande fasader stumpan, så det bet du inget om

Vill jag inte bli kontaktad så blir jag inte heller det av någon (bra som dåliga människor). Det handlar bara.om rätt typ av attityd och den där psykopatblicken som får alla betraktare att tro att man ska slita huvudet av dem om de säger ett knyst.

Men du är förmodligen lite för tam och mesig för att kunna adoptera en sådan framtoning på ett övertygande sätt, så det är väl därför du bara kan skrämma bort lika mjäkiga typer som du.

Varför svarar du på det jag skrivit till SelphieMonkey

Viserligen är hon avstängd men ändå

Vet inte varför du skriver det du skriver till mig, verkar förvirrat. Men att du inte inbjuder till kontakt IRL är jag övertygad om. Fast jag förstår inte varför det skulle vara något att vara stolt över.
Senast redigerad av Gertrud1 2013-08-13 kl. 19:11.
Citera
2013-08-13, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Exempel 1:
Om du sitter och läser en bok skulle jag aldrig ens prata med dig. Varför då? Skulle känna mig sjukt störig och besvärlig. Jag har väl fan annat för mig dessutom.
Exempel 2:
Då du beskriver situationen minst sagt andefattigt är det enormt svårt att hypotetisera, men jag antar att det är kroppskonstutionen du vill peka på?

Om du läser tråden så tas det upp subtila signaler, fingertoppskänsla mm.
Jag tror det är här vattendelaren ligger. Vissa vet, andra vet inte.

Ja, ämnet visade sig vara mycket mer komplicerat än man kan tro och väcker starka känslor dessutom. Antagligen för att det verkar finnas så många olika definitioner av vad flirtande är för något. Regeringen borde tillsätta en flirtutredning så att vi kan få ordning på det här!
Citera
2013-08-13, 19:26
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Ja, ämnet visade sig vara mycket mer komplicerat än man kan tro och väcker starka känslor dessutom. Antagligen för att det verkar finnas så många olika definitioner av vad flirtande är för något. Regeringen borde tillsätta en flirtutredning så att vi kan få ordning på det här!

Jag vet inte vad du vill säga, eller jag brukar hoppa innebörden i sådant.

Men vill du eller någon annan ha ordning på sitt flirtande så kommer här lite tips från expertisen.
Den finns mig veterligen inte i regeringen.

http://flirtmedlivet.se/
Citera
2013-08-13, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Regeringen borde tillsätta en flirtutredning så att vi kan få ordning på det här!

Japp. Ett mycket seriöst ämne. Inget får gå fel här. Tänk om folk skulle få för sig att man gillar dem mer än man i själva verket gör. Farliga saker!
Citera
2013-08-13, 19:39
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petey-Piranha
på den här punkten tror jag att du är korrekt.

och deras snack om "energi" är såklart skitsnack.

Sicke trams, de som är extroverta får energi från umgänget med andra, och även introverta mår bra av att känna sig uppskattade och omtyckta.

Det skapar energi, så länge man har vett på att hålla det just på en sådan nivå.

Vi människor är sociala varelser, och man bör förmoda att vi vanligen mår bra av interaktion med andra.
Citera
2013-08-13, 19:44
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necroshadow
Jag hade mer eller mindre slutat försöka med det eftersom att det inte tjänar någonting till när man inte har någonting speciellt.

Har man väldigt tur så kanske hon drar på smilbanden och tycker att det var lite gulligt, men i de allra flesta fall brukar hennes ansiktsuttryck säga "och du tror att du har någon chans?". Jag undrar egentligen ifall flickorna vet om hur mycket vi kämpar för att imponera på dem? En uppgift som är nästan omöjlig eftersom att det gäller att vara så pass mycket mer än bara en man.

Exempelvis så förstod jag redan som tolvåring att jag skulle inte få kvinnor "gratis" eftersom jag inte hade varken ett bildskönt utseende eller en atletisk kropp. Jag började därför att utveckla färdigheter som inte alla killar har tålamodet att utveckla. Nu tio år senare är jag en om jag får säga det själv riktigt skicklig musiker som står på scenen lite då och då, skriver musik och spelar in skivor, någonting jag älskar att göra. Komiskt nog blev jag mer intressant för tjejerna än vad jag var under mina tonår, men det är fortfarande inte lätt.

Men faktiskt så händer det ibland att tjejer kan komma fram och prata med mig på krogen eftersom de känner igen mig som gitarristen i det där hårdrocksbandet de läste om i tidningen eller såg spela. Även om de inte flirtar med mig speciellt ofta så är de i alla fall intresserade utav att föra en konversation.

Min egen erfarenhet av att flirta med tjejer är alltså att det inte ens är värt att försöka ifall du inte har någonting extraordinärt att komma med. Tjejer vill ha killar som de känner att de stolt kan visa upp för allmänheten och för sina vänner och familj. Någon som även får dem att känna sig speciella och att hon är någon.

De osäkra kan skapa en sådan respons, återigen tror jag då också att det kan vara en åldersfråga. Egentligen är nog alla glada över att bliva uppskattade, bara det att i vissa åldrar i livet är man rädd att det betyder något mer.

Men de flesta gillar en enkel komplimang, exempelvis.
Citera
2013-08-13, 19:47
Medlem
Jag skulle tippa att killar flirtar mindre eftersom feministiska Sverige från alla håll och kanter intalar dem vilka vidriga svin de är och att de aldrig någonsin har rätt att approacha en tjej. Vill du att killar ska flirta med dig så får du ta dig i kragen och börja bestrida manshatet.
Citera
2013-08-13, 19:55
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Japp. Ett mycket seriöst ämne. Inget får gå fel här. Tänk om folk skulle få för sig att man gillar dem mer än man i själva verket gör. Farliga saker!
Nej men onödiga saker. Jag kan mycket lätt måla upp ett scenario där en man med ett rådissat yttre i ren desperation suger åt sig en vacker kvinnas välmenade energikickar och tar det för mer än vad som var menat. Tänk dig att han blir så glad över hennes flirtande att han bjuder ut henne på vilket hon ju blir tvungen att avböja vänligt och mannen återigen får se sig avvisad och förnedrad. Bättre att vara lite mer sparsam med leenden och komplimanger med sådana människor, om inte annat för att de ska slippa bli vilseledda och cockteasade.

Och riktigt vackra människor ser jag inte heller någon mening med att vara alltför vardagsflirtig mot då dessa många gånger redan har ett överboostat ego som knappast behöver näras ytterliggare, man vill ju inte riskera att driva dem över gränsen till megalomani precis.
Citera
2013-08-13, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag vet inte vad du vill säga, eller jag brukar hoppa innebörden i sådant.

Men vill du eller någon annan ha ordning på sitt flirtande så kommer här lite tips från expertisen.
Den finns mig veterligen inte i regeringen.

http://flirtmedlivet.se/

Ordning på MITT flirtande?! Det var det värsta jag har hört, det är INGET FEL på mitt flirtande!

Nej, jag är faktiskt ärligt förvånad att det uppenbarligen inte är så lätt att förklara flirtande och att det väcker så starka känslor och reaktioner. Men utredningen tror jag vi får vänta länge på och det är nog lika bra det.
Citera
2013-08-13, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne

Nej, det går ju inte. Hur skulle det se ut, om folk får för sig att man inte är fullständigt likgiltig inför deras existens?
Citera
2013-08-13, 20:29
Medlem
TheElizas avatar
Jag hoppas att nån antropolog eller socialpsykolog hittar den här tråden och använder den i sin forskning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in