2013-07-28, 04:42
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkenemy
För att vi inte vill bli dissade såklart.

Precis så är det. Hur kul är det att bli hånskrattad åt av nåt elakt fruntimmer.
Citera
2013-07-28, 05:20
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Samma svar finns på frågon som "varför hälsar inte folk på varandra" (alltså okänt folk på en inte så befolkad gata, typ halvnära grannar osv)

Fly landet är min rekommendation, tänker jag göra så fort jag kan. Slipper du betala så mycket skatt för den delen...

P.S. trött som fan så är inte så tydlig

Man undrar över vilket Sverige ni lever i. Jag hälsar så glatt på i princip varenda en.
Citera
2013-07-28, 06:05
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Man undrar över vilket Sverige ni lever i. Jag hälsar så glatt på i princip varenda en.

Spännande du lever alltså i en paralell verklighet där folk är trevliga. Nej att flirta med en svensk tjej är helt enkelt inte värt besväret.
Citera
2013-07-28, 11:06
Medlem
Roxanas avatar
Känner inte igen mig i TS's beskrivning. Upplever att killar flörtar, svenskar så väl som icke svenskar. Även att det sker väldigt spontant och inte bara i nattklubbsmiljöer. Dessutom på ett trevligt sätt med glimten i ögat, inte sliskraggning a la bargata på grekisk ö.
Citera
2013-07-28, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Känner inte igen mig i TS's beskrivning. Upplever att killar flörtar, svenskar så väl som icke svenskar. Även att det sker väldigt spontant och inte bara i nattklubbsmiljöer. Dessutom på ett trevligt sätt med glimten i ögat, inte sliskraggning a la bargata på grekisk ö.

Vad menar du att det bara sker spontant och inte nattklubbmiljö?
På vilket sätt då?
Blir bara lite nyfiken. Du får gärna berätta mer och ta upp ett exempel
Citera
2013-07-28, 13:41
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockret1
Jo, det är dessvärre lättare att ta åt sig negativ kritik eftersom det är starkare tyvärr. Jag brukar säga (som dessvärre är lika för många andra) att en negativ kommentar måste vägas upp av två positiva kommentarer. Jag önskar att det var tvärtom. Det måste jag nog jobba lite på för att få upp det så.

Du nämnde att det stod på forumet här innan i ett annat inlägg, därför bad jag om en länk så att jag kunde få svart på vitt att jag har fel.
Tyvärr så gjorde du det hela inte ett dugg bättre själv då du påstår att mitt utseende är frånstötande. Då är du precis likadan som de andra här (inte alla!!) som har skrivit så. då gjorde det hela värre med andra ord, än de fin stöttande ord jag hade hoppatsp

Erm, har du visat bild på dig själv i tråden ens en gång?

Om du inte har det, hur i helvete skulle någon i tråden kunna veta med säkerhet om du ser "frånstötande" ut eller ej? Så.varför tar du ens åt dig när det är uppenbart att de bara gissar eller snackar skit?
Citera
2013-07-28, 16:50
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Spännande du lever alltså i en paralell verklighet där folk är trevliga. Nej att flirta med en svensk tjej är helt enkelt inte värt besväret.

Nej nej, det är ni som lever i något sorts falskt Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Roxana

Det är ju så jag känner också, liksom att vi är bra på att bli vänner med andra.

Vad kan det bero på att det finns två så väldigt olika uppfattningar? Det måste finnas kulturella och sociala skillnader inom Sverige som påverkar detta.
Citera
2013-07-28, 16:52
Medlem
Citat:

Jag tror att man hälsar på varandra om man bor i ett litet samhälle. För jag hälsar med på alla jag möter, när jag är hemma. (Bor på lansbygden men inte öde). Om jag däremot hade hälsat på allt jag mötte i Gbg hade det ju blivit hel knäppt!
Sen att hälsa glatt är väll inte att flirta? Det är väll att vara vänlig? :P
Citera
2013-07-28, 17:03
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluetit
Jag tror att man hälsar på varandra om man bor i ett litet samhälle. För jag hälsar med på alla jag möter, när jag är hemma. (Bor på lansbygden men inte öde). Om jag däremot hade hälsat på allt jag mötte i Gbg hade det ju blivit hel knäppt!
Sen att hälsa glatt är väll inte att flirta? Det är väll att vara vänlig? :P

Javisst, det var bara ett svar på ett inlägg som nu är borta.

Själv bor jag i Göteborg, och man kan inte hälsa på alla. Att jag hälsar på totala främlingar händer, men det är inte vanligt. Däremot hälsar jag förstås på alla i samma hus.
Citera
2013-07-28, 18:16
Medlem
Messiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Att flirta ogenerat på gatan med tjejer är en dålig idé eftersom att det inte är kulturellt accepterat i Sverige. Det innebär med andra ord att risken är stor att man blir tagen för en påträngande sexualstörd och skapar obehag.

Däremot har jag inga problem med att vara flirtig, men det handlar snarare om att vara sublim än rakt på - och i rätt sammanhang. Att flirta handlar trots allt om att skapa goda vibbar, eller hur?

Kan inte riktigt hålla med där. vi lever i 2013 och inte 1926. Jag blir jävligt glad om en kille kommer fram till mig på stan och flörtar, även om det är en så dålig raggnings replik att jag nästan vill dö så är gesten i sig jävligt härlig att få.

Så jag skulle säga att det faktiskt händer väldigt ofta och antingen bor TS i en liten byhåla eller så är hon och hennes vänner helt enkelt inte särskilt attraktiva.

Har pratat om detta med väldigt många väninnor och nästan alla är på samma plan som jag där dom uppskattar det. Tror i regel dom flesta kvinnor blir glada av att få bekräftelse. Det beror helt klart på hur killen kommer fram, säger han bara fyfan va sexig du är så låter han självklart som en pervers jävel men att vara lite mer fin i kanten skulle kunna leda till byte av telefon nummer och en kväll under täcket hos många många tjejer.
Citera
2013-07-28, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Erm, har du visat bild på dig själv i tråden ens en gång?

Om du inte har det, hur i helvete skulle någon i tråden kunna veta med säkerhet om du ser "frånstötande" ut eller ej? Så.varför tar du ens åt dig när det är uppenbart att de bara gissar eller snackar skit?

Nej, det har du rätt i. Har aldrig lagt ut en bild här (och skulle aldrig göra det heller med tanke på hur viss beter sig). Det är väl själva orden mer som sårar eftersom de inte väger upp av några positiva ord Ful/söt. Men precis som du säger ska jag inte ta åt mig av några muppar som njuter av att hacka på folk.

Citat:
Javisst, det var bara ett svar på ett inlägg som nu är borta.

Själv bor jag i Göteborg, och man kan inte hälsa på alla. Att jag hälsar på totala främlingar händer, men det är inte vanligt. Däremot hälsar jag förstås på alla i samma hus.

Jag har aldrig varit i Göteborg (bortsett från Liseberg för några år sen). Men jag har hört att folk ska va trevliga där
Citera
2013-07-28, 18:26
Medlem
Glupafallets avatar
Har nu för första gången någonsin provat att ge tre olika (och för mig okända) kvinnor en enkel komplimang. De verkade bli glada och sa ungefär tack.
Senast redigerad av Glupafallet 2013-07-28 kl. 18:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in