2013-07-28, 18:59
Medlem
StyleWarss avatar
Jag håller inte med trådstarten alls.

Jag är kille, och jag flirtar så ofta jag kan. Det är roligt för alla inblandade och behöver inte alls leda till något. Givetvis måste man vara smooth och subtil (i början). Är det någon man träffar upprepade gånger blir det bara bättre och bättre.

Livet vore otroligt tråkigt utan flirt!
Citera
2013-07-28, 19:11
Medlem
Om vissa blickar och leenden räknas som flört så händer det nån gång ibland vilket är trevligt. Långa leenden från vackra damer är trevligt. Kan erkänna att jag inte alltid är beredd på det och kunnat svara....

Jag vill dock mer.

En gång sa jag att att jag gillade att sitta ganska nära en kvinnlig kollega på jobbet eftersom jag då fick höra hennes röst. Råkade dock säga det när en annan var med men det verkade som hon gillade det.

Och det är inget sexuellt med detta alls...
Citera
2013-07-29, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Att flirta ogenerat på gatan med tjejer är en dålig idé eftersom att det inte är kulturellt accepterat i Sverige. Det innebär med andra ord att risken är stor att man blir tagen för en påträngande sexualstörd och skapar obehag.

Däremot har jag inga problem med att vara flirtig, men det handlar snarare om att vara sublim än rakt på - och i rätt sammanhang. Att flirta handlar trots allt om att skapa goda vibbar, eller hur?

Du menar subtil? Haha lite roligt ändå
Citera
2013-07-29, 13:20
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockret1
Nej, det har du rätt i. Har aldrig lagt ut en bild här (och skulle aldrig göra det heller med tanke på hur viss beter sig). Det är väl själva orden mer som sårar eftersom de inte väger upp av några positiva ord Ful/söt. Men precis som du säger ska jag inte ta åt mig av några muppar som njuter av att hacka på folk.

Ingen här kan ju dock hävda att du är söt heller, på samma grunder. Poängen är att ingen kan uttala sig om ditt utseende överhuvudtaget i tråden, så därför finns det ingen anledning att ta illa vid sig.
Citera
2013-07-29, 13:40
Medlem
Citat:
Jag har en liten fundering som jag har gått och tänkt på under några års tid.
Varför flirtar ni killar här i Sverige aldrig med oss tjejer?
Det har typ aldrig hänt här att en kille har flirtat med mig eller gett en komplimang?
Några bekantar till mig säger precis samma sak. De säger också att när de har varit utomlands i USA och Sydamerika så har det t.o.m hänt att killar bara har gått fram till dom på gatan och gett dem en komplimang! Jag vet att det låter helt osannolikt men så har de sagt i alla fall. Detta har fått mig att fundera en del.
Beror detta på att vi i Sverige lever insnöade i 6 månaders vinter varje år, eller beror det på att ni killar tycker att vi tjejer är så fula? :-D
Detta gäller givetvis inte bara svenska killar utan ALLA killar i Sverige- invandrare såsom svenskar.

Jag tror det handlar om hur svenskar är. Vi är inte lika gästfrivänliga och framåt som dom i andra länder. I sverige är det vanligt tex att man väntat i hallen på att gå ut för grannen precis är på väg ut också och istället för att mötas i trappen och slippa jobbig och ytligt kallprat så undviker man det. Utomlands är det tvärt om där bjuder man inte grannar och okända hit och dit och alla är öppna på ett annat sätt. Så jag tror inte det handlar om att killar helt enkelt inte vill utan alla människor är uppfostrade så av samhället. Tjejer är ju minst lika "tråkiga" när det handlar om detta.
Citera
2013-07-29, 13:42
Bannlyst
Hmm du kanske inte är något vidare på att läsa signaler ts? Du kanske har dåligt/oinbjudande kroppsspråk? Vi svenskar har ju aldrig varit så in your face med vårt raggande men flirtas tycker jag det görs en hel del och dessutom en stående kritik man får att man är för flirtig så "aldrig" känns lite hårt.
Det där med flirtande är en dans och det behövs både en hona och hane som är med på noterna för att det ska funka.
Citera
2013-07-29, 14:06
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Hmm du kanske inte är något vidare på att läsa signaler ts? Du kanske har dåligt/oinbjudande kroppsspråk? Vi svenskar har ju aldrig varit så in your face med vårt raggande men flirtas tycker jag det görs en hel del och dessutom en stående kritik man får att man är för flirtig så "aldrig" känns lite hårt.
Det där med flirtande är en dans och det behövs både en hona och hane som är med på noterna för att det ska funka.

Äntligen är den här lilla solstrålen på plats igen

TS Burros är ju ett typexempel på en kille som flirtar med stil, men gissar att det inte är det du är ute efter?
Citera
2013-07-30, 07:53
Medlem
benchpresss avatar
Jag flirtar bara med tjejer som är söta/snygga på stan/ej krogen. Ta initiativ själv om du inte får uppmärksamhet.
Citera
2013-07-30, 08:06
Medlem
Därför att i Sverige finns inga riktiga kvinnor. Stil och finess hittar man i ex Italien...
Citera
2013-07-30, 09:25
Medlem
TheElizas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Därför att i Sverige finns inga riktiga kvinnor. Stil och finess hittar man i ex Italien...

...och det är väl därför som Italien har så låg nativitet att om några generationer finns inga italienare kvar längre. De italienska kvinnorna kan visserligen ta emot komplimanger och stilfulla flirtar och effektivt avfärda plumpa raggningsförsök och dito flirtar. Men liksom svenska kvinnor vill de inte ha ensamt ansvar för barn och hushåll och väljer därför att inte föda några barn: http://edu.ikd.hik.se/ezpublish/index.php/hik/tidning_22_08/nyheter/italiens_nativitet_bland_de_laegsta_i_eu
Citera
2013-07-30, 10:55
Medlem
imperatrixs avatar
Citat:
Jag har en liten fundering som jag har gått och tänkt på under några års tid.
Varför flirtar ni killar här i Sverige aldrig med oss tjejer?
Det har typ aldrig hänt här att en kille har flirtat med mig eller gett en komplimang?
Några bekantar till mig säger precis samma sak. De säger också att när de har varit utomlands i USA och Sydamerika så har det t.o.m hänt att killar bara har gått fram till dom på gatan och gett dem en komplimang! Jag vet att det låter helt osannolikt men så har de sagt i alla fall. Detta har fått mig att fundera en del.
Beror detta på att vi i Sverige lever insnöade i 6 månaders vinter varje år, eller beror det på att ni killar tycker att vi tjejer är så fula? :-D
Detta gäller givetvis inte bara svenska killar utan ALLA killar i Sverige- invandrare såsom svenskar.
Varför har du ett behov av andras bekräftelse? Vad får du ut av ytliga "komplimanger" från folk du inte känner? Varför tycker du över huvudtaget det är någonting positivt i att andra påpekar din "knullbarhet"? Har du inget egenvärde utan det?

Du själv då? Ger du komplimanger och "raggar" på folk du inte känner? Ger du andra ytlig bekräftelse? I såna fall; varför? Och vad får du ut av det?
Citera
2013-08-01, 07:40
Medlem
Trapeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glupafallet
Har nu för första gången någonsin provat att ge tre olika (och för mig okända) kvinnor en enkel komplimang. De verkade bli glada och sa ungefär tack.
Bra jobbat, sånt är inte så enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in