2013-07-25, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Du får väl börjar spatsera förbi en byggarbetsplats så skall du se att det där ordnar sig

Det verkar inte vara flirtande du är ute efter utan öppna tecken på uppskattning

Tack för tipset!
Finns väl inga direkt byggplatser där jag bor, men kanske i grannstaden.
Ska se om jag vågar gå förbi en sådan . Blir ju lite mörkrädd faktiskt när jag läser att majoriteten av alla män i Sverige tycker att vi är fula och äckliga..
Citera
2013-07-25, 18:58
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockret1
Tack för tipset!
Finns väl inga direkt byggplatser där jag bor, men kanske i grannstaden.
Ska se om jag vågar gå förbi en sådan . Blir ju lite mörkrädd faktiskt när jag läser att majoriteten av alla män i Sverige tycker att vi är fula och äckliga..

Det finns ju flera ställen där du kan gå ut och gå med håven. Här tex verkar det ju fungera Ypperligt.

Släng upp en bild på dig som avatar skall du se -
Citera
2013-07-25, 19:00
Medlem
Citat:
Exakt -
När TS hittar sin roll, så får andra det lättare att hitta sin runt henne.

När hon är bekväm i sin roll så kommer hon få en annan utstrålning.

Jo, kan mycket väl stämma. Men det är svårt att känna sig bekväm när så många hackar på en. Då bygger man på sig ett skal i stället liksom.
Det finns i alla fall några guldkorn - dvs killar som INTE skriver elaka saker som t,ex du själ
Det uppskattas jättemycket.
Citera
2013-07-25, 19:02
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Jo, kan mycket väl stämma. Men det är svårt att känna sig bekväm när så många hackar på en. Då bygger man på sig ett skal i stället liksom.
Det finns i alla fall några guldkorn - dvs killar som INTE skriver elaka saker som t,ex du själ
Det uppskattas jättemycket.

I'm a true gentleman

Inte skall man vara otrevlig mot söta små flickor inte
Citera
2013-07-25, 19:10
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorm Den Gamle
Men det är kanske inte så konstigt? Danska och finska (antar jag, har svårt att se Pekka köpa det där med genusdagis och inverterade könsroller) män får vara män. Svenska män får höra att allt som är manligt är fult. Då kan man väl inte bli förvånad om de inte uppför sig manligt?

Flirtar själv ibland. Absolut inte för att det ska leda till något (är gift och nöjd med det) men som... socialt samspel. Känns dock mindre välkommet ju längre norrut man kommer, särskilt i lite större städer. Vet inte om det beror på galet höga tankar om sig själv, ovana eller foliehattsteorier om patriarkat och grejer, men det finns lite för många svenska tjejer som är... socialt okalibrerade. Något som är trevligt i Kbh kan man bli fnyst åt i Göteborg.

Ja men visst är det så.

Det blir ju dubbla budskap, va inte man - men var det allra helst när det passar damen, hur ska man veta när det är då?

Det finns ju en tvärtom sån här tråd inne på erotik där en ung tjej tar det som en förolämpning att bli uppskattad. Iofs av äldre män, men ändå
Citera
2013-07-25, 19:25
Medlem
Citat:
I'm a true gentleman

Inte skall man vara otrevlig mot söta små flickor inte

Tackar!
Nu blev jag på gott humör igen
Citera
2013-07-25, 19:58
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Tackar!
Nu blev jag på gott humör igen

Inget gör en man lyckligare än en kvinnas leende

Visa att du har nära till ditt leende så skall du se att du får mera uppskattning i vardagen
Citera
2013-07-25, 20:22
Medlem
BushwickBills avatar
Jag flörtar jämt, främst med kassörskor. Börjar med ett flin och något småkul, får jag reaktion vet jag att det går att köra på. 3 minuter och en snabb energikick.
Citera
2013-07-25, 20:29
Medlem
detlillaludrets avatar
Citat:
Jag har en liten fundering som jag har gått och tänkt på under några års tid.
Varför flirtar ni killar här i Sverige aldrig med oss tjejer?
Det har typ aldrig hänt här att en kille har flirtat med mig eller gett en komplimang?
Några bekantar till mig säger precis samma sak. De säger också att när de har varit utomlands i USA och Sydamerika så har det t.o.m hänt att killar bara har gått fram till dom på gatan och gett dem en komplimang! Jag vet att det låter helt osannolikt men så har de sagt i alla fall. Detta har fått mig att fundera en del.
Beror detta på att vi i Sverige lever insnöade i 6 månaders vinter varje år, eller beror det på att ni killar tycker att vi tjejer är så fula? :-D
Detta gäller givetvis inte bara svenska killar utan ALLA killar i Sverige- invandrare såsom svenskar.
Varför flörtar aldrig (svenska) tjejer?
Citera
2013-07-25, 20:32
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detlillaludret
Varför flörtar aldrig (svenska) tjejer?

Dom förväntar sig att mannen ska göra allt jobb.
Citera
2013-07-25, 20:34
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Dom förväntar sig att mannen ska göra allt jobb.

Det ska vi också.
Citera
2013-07-25, 20:49
Medlem
detlillaludrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaschochTage
Ja jag tror det finns många antagningar från både killar och tjejer som gör att man snarare som mest slänger en kort blick åt det andra könet istället för att flirta, " Assumption is the mother of all fuck ups"... Däremot förstår jag inte hur man kan tro att killar tycker svenska tjejer är fula. Snyggare tjejer finns inte att finna någon annanstans.
Svenska tjejer är väldigt vackra, antagligen vackrast i europa. Deras attityd och utstrålning gör dem dock fulare än stryk.

Citat:
Ursprungligen postat av Autokinetisk
Diskuterade faktiskt detta fenomen med en kvinna i en annan tråd, och jag börjar faktiskt luta lite åt hennes håll. Då det förmodligen är BÅDE kvinnorna och männen som sätter kvinnorna på en piedestal från början, helt utan anledning. Equality is the recipe.
Självklart är det männen (och endast männen) som sätter kvinnor på en piedestal. Eftersom vi har accepterat feminism och likvärdighet blir detta konsekvensen eftersom män har högre sexualdrift än kvinnor (t ex).
Vi måste helt enkelt anpassa oss och vidareutvecklas, för det bättre, om vi vill att Sverige ska finnas kvar dvs.

Citat:
Ursprungligen postat av Autokinetisk
F.Ö ska ni ha en bra dag, så jävla glad man kan vara idag då
w/e.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här