2013-07-27, 01:57
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
I olika mån har vi alla en fasad att upprätthålla och ett exempel på detta kan vara att man hittar på en historia om hur tuff och modig man är för att man vågade tända eld på sig själv i syfte att stoppa en blödning.
Du har låtit framhålla att du är en genuin och ärlig person vilket får mig att undra varför du drog till med en sån actionhistoria, förklara gärna.
Du är onekligen intressant att dividera kring som hypotetisk person och därför vore det bra om du i framtiden höll igen lite med fantasifoster för att vi ska kunna ta dig på större allvar.

Och låt bli att kalla Gertrud1 för könsord, det märks ju på tonen i era samtal att ni hyser något slags hatkärlek för varann och då vore det väl dumt att ta risken att jaga bort henne med ett så grovt språkbruk. Hon vill dig inget illa, inte jag heller. Rikta istället din ilska åt genuina avskum som narkomanen och barnmisshandlaren jungleboy2.

Läste du det jag skrev om med Vimur? Borde ju ge dig svar på din fråga om varför jag "drog till med en sån actionhistoria" (själv såg jag det mer som ett exempel till för att illustrera en form av mental styrka som jag frågade henne om vad hon menade med uttrycket). Nu har du fått svar, så led inte tråden off topic till någon irrelevant pseudo-diskussion kring just detta (undrar du något om mig personligen så finns PM, som jag besvarar när jag känner för det)

För övrigt kallar jag Gertrud vad jag än känner för att kalla henne. En del av att vars genuin är att man inte hymlar kring vad man tycker om folk av tramdsskäl som "artighet". Att hon även vill mig illa är för övrigt rätt uppenbart. Att du inte ser det får mig att tvivla kring din klarsynthet.

Men som sagt, det hör inte till topic. Fortsätter du den sidodiskussionen här så kommer jag inte att svara.
Citera
2013-07-27, 02:12
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Läste du det jag skrev om med Vimur? Borde ju ge dig svar på din fråga om varför jag "drog till med en sån actionhistoria" (själv såg jag det mer som ett exempel till för att illustrera en form av mental styrka som jag frågade henne om vad hon menade med uttrycket). Nu har du fått svar, så led inte tråden off topic till någon irrelevant pseudo-diskussion kring just detta (undrar du något om mig personligen så finns PM, som jag besvarar när jag känner för det)

För övrigt kallar jag Gertrud vad jag än känner för att kalla henne. En del av att vars genuin är att man inte hymlar kring vad man tycker om folk av tramdsskäl som "artighet". Att hon även vill mig illa är för övrigt rätt uppenbart. Att du inte ser det får mig att tvivla kring din klarsynthet.

Men som sagt, det hör inte till topic. Fortsätter du den sidodiskussionen här så kommer jag inte att svara.
Men det borde ju gå emot FB:s regler att använda könsord som personlig attack?
Får bestämt kolla upp det där. Jag vidhåller att Gertrud inte vill dig något ont, hon är bara nyfiken på vem du är och därav allt teoriserande runt dig.
Fast det är nog bättre att låta Gertrud1 tala för sig själv. Inget mer OT från mig nu.
Citera
2013-07-27, 03:30
Bannlyst
Den uppfattning som jag har fått av tjejer som har tillbringat tid i länder där det flirtas hej vilt är att det är spännande och roligt att få komplimanger, men när någon vecka har passerat så tappar det lite av tjusningen. Jag vet inte hur vackra ni flickor är, men när snygga svenska tjejer (speciellt blondiner) befinner sig t.ex. i Rom så kan de bokstavligen inte gå någonstans utan att ha brunstiga och hormonstinna män som flåsar dem i nacken och rent av trakasserar dem. Det är säkert lite halvkul när man som småtjock blir överöst med komplimanger som man aldrig har upplevt tidigare, men jag vet ingen som strävar efter att bli uppvaktad i tid och otid av främmande människor som man inte bryr sig om. Tänk er själva när ni har ett förhållande och bara har ögon för er pojkvän, att då aldrig kunna bli lämnad ifred, inte ens om man ryter till, är inte lika roligt som det låter.

Citat:
Ursprungligen postat av Sockret1
Jag skulle definit kunna flytta utomlands för den saken skull. Man vill ju inte bo i ett land där majoriteten av alla män tycker att man är ful och äcklig.

Så om du inte får det bekräftat genom att främmande människor kommer fram och påpekar på något vis att de finner dig attraktiv, så antar du att de tycker att du är ful och äcklig? Det hoppas jag verkligen inte är fallet hos en rationell kvinna i dagens Sverige.
Citera
2013-07-27, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitsocker
Den uppfattning som jag har fått av tjejer som har tillbringat tid i länder där det flirtas hej vilt är att det är spännande och roligt att få komplimanger, men när någon vecka har passerat så tappar det lite av tjusningen. Jag vet inte hur vackra ni flickor är, men när snygga svenska tjejer (speciellt blondiner) befinner sig t.ex. i Rom så kan de bokstavligen inte gå någonstans utan att ha brunstiga och hormonstinna män som flåsar dem i nacken och rent av trakasserar dem. Det är säkert lite halvkul när man som småtjock blir överöst med komplimanger som man aldrig har upplevt tidigare, men jag vet ingen som strävar efter att bli uppvaktad i tid och otid av främmande människor som man inte bryr sig om. Tänk er själva när ni har ett förhållande och bara har ögon för er pojkvän, att då aldrig kunna bli lämnad ifred, inte ens om man ryter till, är inte lika roligt som det låter.

Jag har ju aldrig varit i Rom, så jag kan ju inte svara på vad jag själv skulle tycka om det. Sedan så är jag ju singel, så det där med pojkvänsbiten är ju inget jag behöver att tänka på ifall en kille skulle flirta med mig

Så om du inte får det bekräftat genom att främmande människor kommer fram och påpekar på något vis att de finner dig attraktiv, så antar du att de tycker att du är ful och äcklig? Det hoppas jag verkligen inte är fallet hos en rationell kvinna i dagens Sverige.

Jag vet inte. Jag blir så förvirrad bara när jag läser kommentarer som säger att vi är fula osv. Och läser man bara negativa saker om oss, och kopplar ihop det med verkligheten där killar behandlar oss som luft, då tror man ju att det är så de tycker om oss.
Dock har jag sett att det finns ett fåtal inlägg här som säger motsatsen. Så hoppet är ju faktiskt inte ute ändå .
Jag har ju fått lite flirttips. Fast funkar det inte i Sverige så sparar jag dom till en utomlandssemester istället
Citera
2013-07-27, 13:35
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
jag tänker inte gå det där varvet en gång till Och orkar inte leta igenom hela den tråden efter dina självmotsägelser, vilket fö katten redan har gjort. I en annan tråd- skall jag länka det?

Nä orkar inte.

Men om man går tilll sådana ytterligheter som du gör för att folk skall flirta då är det ett problem, ett stort problem, du slår ju knut på dig själv för att få det. Dessutom fejkar du ju ett äkta intresse.

Och visst man behöver bekräftelse från den man gillar, men när man behöver det generellt som du och TS gör, och dessutom använder fejkade signaler så använder du killar.

Du tar energi från dem, vad du och jag gör är helt olika saker. Jag är socialt kompetent, du beter dig slampigt.

Herre Gud människa, det är väl inga ytterligheter! Det är helt vanligt flirtande. Jag fejkar inget intresse, jag visar det intresse jag hyser. Hur är det slampigt? Jag slår inte ett dugg knut på mig själv, jag tycker inte att det är det minsta svårt att flirta, och jag skickar inte ut några falska signaler heller. Jag vill inte ha någonting som jag inte samtidigt ger. De får energi från mig också. Det är så ärligt och rättvist det någonsin kan vara.

Och, som sagt, detta var tips för att väcka uppmärksamhet och få chans att flirta lite i vardagen och kanske träffa en kille som man kan börja tycka om. Alla relationer börjar med ett första möte, och att vara duktig på att flirta skapar många chanser till ett första möte.

Nu när jag inte är singel så behöver jag inte heller den typen av uppmärksamhet. Hur kan du inte fatta en så enkel sak?
Citera
2013-07-27, 15:26
Medlem
Vettefan om detta blir rätt, men det handlar om facebook.

Det började med en random tjej som la till mig, solklart raggningsförsök men tyckte inte hon föll mig i smaken så sa nej tack Iaf så gick jag in på hennes vänner och där fick jag syn på en riktig snygging som jag gärna hade velat börja prata med och sen knulla såklart. Nu är frågan vad jag ska göra, jag känner ju inte människan. Känns ju lite halvsliskigt att skriva hej från ingenstans, kanske bättre att bara lägga till som vän och hoppas hon frågar vem fan jag e?
Citera
2013-07-27, 15:38
Medlem
Citat:
Jag vet inte. Jag blir så förvirrad bara när jag läser kommentarer som säger att vi är fula osv. Och läser man bara negativa saker om oss, och kopplar ihop det med verkligheten där killar behandlar oss som luft, då tror man ju att det är så de tycker om oss.
Dock har jag sett att det finns ett fåtal inlägg här som säger motsatsen. Så hoppet är ju faktiskt inte ute ändå .
Jag har ju fått lite flirttips. Fast funkar det inte i Sverige så sparar jag dom till en utomlandssemester istället

Men du tar väl inte din info om det manliga släktet ifrån Flashback?! Här skriver killar om tjejer när de är frustrerade, ledsna, arga och en del av dem, när de inte är riktigt som de ska, tillfälligt eller kroniskt. Du missar hela den absolut största biten, om du ser det som skrivs om tjejer här som vad killar i allmänhet tycker, för killar som mår bra i sina förhållanden eller annars, som gillar tjejer högt och rent, som inte har problem för tillfället, de har ingen anledning att skriva här och de frustrerade, arga, ledsna som skrev av sig kommer inte tillbaka sen och berättar om hur lyckliga de nu har blivit. Nej, ut med dig och ta kontakt i verkligheten med killar som mår bra!

Ska man läsa här som tjej, är det livsviktigt att man har en verklighet att jämföra med så att man inte tror att det är så här killar är. Annars slutar det med att man går i kloster.
Citera
2013-07-27, 16:06
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Får bestämt kolla upp det där. Jag vidhåller att Gertrud inte vill dig något ont, hon är bara nyfiken på vem du är och därav allt teoriserande runt dig.
Fast det är nog bättre att låta Gertrud1 tala för sig själv. Inget mer OT från mig nu.

Jag är nöjd om han slutar mobba folk.

Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
För övrigt kallar jag Gertrud vad jag än känner för att kalla henne. En del av att vars genuin är att man inte hymlar kring vad man tycker om folk av tramdsskäl som "artighet". Att hon även vill mig illa är för övrigt rätt uppenbart.

Nej jag vill bara slå hål på din förljugenhet, det är löjligt att du beskriver dig som offret i det här.
Var och en kan se att det är du som tar kontakt med mig i tråd efter tråd, och hånar mig.

Visst är det en del av att vara genuin att stå för vad man tycker, men med att vara genuin handlar om att vara ärlig, och uppge det egentliga skälet för att man inte tycker om någon.
Det handlar om känslomässig integritet, hade du det skulle du säga att du tycker att det är ofint av mig att analysera dig. Inte kalla mig könsord, eller håna mig.
Är man genuin talar man utifrån sina egna känslor, inte gå till personangrepp.
Det är inte min fitta som plockar sönder dig, det är min hjärna.
Det du försöker göra är att förminska och reducera mig med dina härskartekniker.
Härskarteknik är falsk manipulation, så långt ifrån genuinitet man kan komma

Sörrö.

Du använder det för att du inte kan bemöta det jag skriver intellektuellt, därför ramlar du ned på det som saknar relevans.

Din oförmåga att tolka signaler (jag har länkar - säg bara till) och din oförmåga till social interaktion har relevans både för topic, men också hur man skall hantera dig
Jag tolkar din oförmåga som en förmildrande omständighet att du med jämna mellanrum beter dig som en idiot. Det är ju liksom en del av AS, en oförmåga att förstå hur det man säger påverkar andra.

Ergo man behöver inte ta dig på allvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Herre Gud människa, det är väl inga ytterligheter! Det är helt vanligt flirtande. Jag fejkar inget intresse, jag visar det intresse jag hyser. Hur är det slampigt? Jag slår inte ett dugg knut på mig själv, jag tycker inte att det är det minsta svårt att flirta, och jag skickar inte ut några falska signaler heller. Jag vill inte ha någonting som jag inte samtidigt ger. De får energi från mig också. Det är så ärligt och rättvist det någonsin kan vara.

Och, som sagt, detta var tips för att väcka uppmärksamhet och få chans att flirta lite i vardagen och kanske träffa en kille som man kan börja tycka om. Alla relationer börjar med ett första möte, och att vara duktig på att flirta skapar många chanser till ett första möte.

Nu när jag inte är singel så behöver jag inte heller den typen av uppmärksamhet. Hur kan du inte fatta en så enkel sak?

Någon sa något klokt igår, det finns två saker som inte har några gränser och det är kvinnligheten och hur den kan användas.

Du har själv sagt att du spelar på din kvinlighet. För länge sedan ja. Det jag irriterar mig på att du är så förljugen.
Och det du beskriver är det som ingår i en kvinnas "parningsritual" på samma sätt som en katthona har sina grejs för sig, eller en hund, en häst, en ko, eller höna talar om att hon är redo.

Just det där med att titta ned är en naturlig blygsel som infinner sig när en kvinna känner sig sexuellt påverkad av en man.
Det är ett tecken, på samma sätt som kvinnliga hondjur ställer sig i position och har sina läten för sig.

Det är kvinnan som styr tempot i parningsdansen, hon skickar signaler till mannen att det är riskfritt att avancera. I djurvärlden är signalerna tydliga för icke redo hondjur fräser ifrån väldigt skarpt.

Vi människor har mer subtila signaler, och ja du spelar på dessa som den mästarinna du är.

Men vem vet du kanske blir kåt på random främling på stan. Men om du inte är det så beter du dig horigt, dvs du spelar något som du inte är.

Det är fejk.

Du tittar ned för att du vet att det kommer uppmuntra honom (av erfarenhet) du tittar inte ned pga det du känner. Men människor som du har inte äkta känslor, men ni är bra på att spela dem. Exakt som du visar här.

Att det är så vet både du och jag för du har skrivit massor om det tidigare. Det går att hitta i din posthistorik...

Jag är för lat men andra är det inte.

OnT Mao ord är det väldigt lätt att vilseleda män och miljarder kvinnor gör det för att få saker gjorda åt dem. Eller bara för att få tanka lite uppmärksamhet.

Det är kvinnliga players, som gör sin dans på samma sätt som manliga players gör sin dans för att erövra en till. Ofta är inte ens sexet målet för någon av dem, jag tror mest att det är ett substitut för "the real thing" som de inte ens förstår existerar.

Det är ju sammanlänkande för alla dysfunktionella människor att de inte förstår att världen är större än den kikare de tittar ut på världen genom.

Dessutom så skriver både Adriadne och Sockret1 om rena raggningsförsök

Subtilt flirtande handlar mer om leendet, att locka fram ett leende hos en kvinna.
(vilket är mycket tidigare i parningsdansen)

Om det är ett flirtleende eller ett vanligt leende syns i ögonen. Företrädesvis pupillen.
Hos friska i meningen funktionella människor så avslöjar ögonen vad man tänker på.

Senast jag blev flirtat med var häromdagen när jag satt vid busshållplatsen och läste i min mobil som alla gör nu för tiden. Fel buss stannade till och jag tittade upp och skakade vänligt på huvudet.

Då stannar busschauffören och öppnar dörren och säger "Snälla åk med mig!!!)

Då kan man ju inte låta bli att le och jag svarar att jag gärna åker med honom om han tar mig till min slutstation.

Detta var roligt det var lite lek, mellan två personer, och jag kan dela att det gjordes inför roade medresenärer. Och syftet här var bara att utbyta energi, inte att det skulle leda till något annat.

För som Eliza (?) redan skrivit, det handlar om att ge energi.

Någon publicerade en bild på en kylig tjej, dessa tjejer är rädda. Därav den kalla fasaden. Jag var själv sådan när jag var ung, inte snorkig, bara otillgänglig.

Lite så också för att många tar vänlighet och leenden på fel sätt.

Alla människor är olika bra på att både att display ( visa? ) dessa signaler och att tyda dem.
Kan man inte alls beror det på hämning eller oförmåga
Och som sagt vissa spelar dem.

Dessa signaler är våra parningsinstinkter och inget som sker medvetet om det då inte är falskt dvs.

Anledningen varför svenska killar flirtar mindre är nog flera.
Dels att de inte uppmuntras att ta för sig
Dels att kvinnor inte har lärt sig att hantera det
Och dels att det finns en sådan spridning i intentioner i kontaktförsök. Dvs dåliga killar förstör för bra.
På samma sätt som dåliga kvinnor ger kvinnor ett "bad name"

Nåt sånt
Senast redigerad av Gertrud1 2013-07-27 kl. 16:44.
Citera
2013-07-27, 16:26
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Någon sa något klokt igår, det finns två saker som inte har några gränser och det är kvinnligheten och hur den kan användas.

Du har själv sagt att du spelar på din kvinlighet.
och det du beskriver är det som ingår i en kvinnas "parningsritual" på samma sätt som en katthona har sina grejs för sig, eller en hund, en häst, en ko, eller höna talar om att hon är redo.

Just det där med att titta ned är en naturlig blygsel som infinner sig när en kvinna känner sig sexuellt påverkad av en man.
Det är ett tecken, på samma sätt som kvinnliga hondjur ställer sig i position och har sina läten för sig.

Det är kvinnan som styr tempot i parningsdansen, hon skickar signaler till mannen att det är riskfritt att avancera. I djurvärlden är signalerna tydliga för icke redo hondjur fräser ifrån väldigt skarpt.

Vi människor har mer subtila signaler, och ja du spelar på dessa som den mästarinna du är.

Men vem vet du kanske blir kåt på random främling på stan. Men om du inte är det så beter du dig horigt, dvs du spelar något som du inte är.

Det är fejk.

Du tittar ned för att du vet att det kommer uppmuntra honom (av erfarenhet) du tittar inte ned pga det du känner. Men människor som du har inte äkta känslor, men ni är bra på att spela dem. Exakt som du visar här.

Att det är så vet både du och jag för du har skrivit massor om det tidigare. Det går att hitta i din posthistorik...

Jag är för lat men andra är det inte.

Jo, jag håller med helt. Det är en del i parningsritualen. Som jag beskrev så finns det olika nyanser i flirtandet och jag brukar inte direkt spela på det rått sexuella på gatan, utan snarare ett glatt och lite retsamt men samtidigt inbjudande flirtande. Därför att jag velat få kontakt med någon som sett intressant ut. Och när jag blir lite kåt på någon så visar jag det också, på ett lagom subtilt sätt. Jag tycker inte att det är horigt, jag tycker att det är ärligt. Jag har massor av känslor, kåthet är en av dem.
Citera
2013-07-27, 16:37
Bannlyst
Citat:

99,9% av svenska kvnninor är med svenska män, så på vilket sätt tycker de att ni är fula ? På forumet idealiseras svenska kvinnor som fan ju. Det kan du inte ha missat ?
Citera
2013-07-27, 16:46
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Jo, jag håller med helt. Det är en del i parningsritualen. Som jag beskrev så finns det olika nyanser i flirtandet och jag brukar inte direkt spela på det rått sexuella på gatan, utan snarare ett glatt och lite retsamt men samtidigt inbjudande flirtande. Därför att jag velat få kontakt med någon som sett intressant ut. Och när jag blir lite kåt på någon så visar jag det också, på ett lagom subtilt sätt. Jag tycker inte att det är horigt, jag tycker att det är ärligt. Jag har massor av känslor, kåthet är en av dem.

För att utveckla - vem har sagt att vi människor bara kan tycka om en enda person? Speciellt om man inte har ett förhållande, men vill ha, måste man ju vara tillåten att flörta med flera. Livet är inte oändligt, och man får troligen bäst partner genom att vara öppen och inbjudande.

Man kan ju också fråga sig om hur det skall gå till för att upptäcka att man passar bra ihop med en annan människa, om man inte är social med denna. Då måste det väl vara magi som gör att man klarar av att bli ihop.

Det är därför fel att säga att man spelar på andras känslor. Vad man egentligen gör är bara att skapa energi och glädje. Ifall någon enstaka människa missuppfattar skall man inte se det som ett större problem, utan som en källa till erfarenhet för båda.

Lägg märke till också att man ju även påverkas själv. Såsom social person kan det mycket väl tänkas att man börjar känna åtrå till någon där man vet att det inte alls vore en bra idé att göra något av det hela. Så är det att vara vuxen. Det kan göra ont, men alternativet är väl att bo under en sten.
Citera
2013-07-27, 16:47
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:

Nja full koll på vad som funkar har du, och det har du ju också uttryckt att du gör det att du gillar det och att det är ett problem för dig. Du bara ändrar ståndpunkt efter kontext och vad du kan få ut av det, också det en form av horeri.

Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
För att utveckla - vem har sagt att vi människor bara kan tycka om en enda person? Speciellt om man inte har ett förhållande, men vill ha, måste man ju vara tillåten att flörta med flera. Livet är inte oändligt, och man får troligen bäst partner genom att vara öppen och inbjudande.

Man kan ju också fråga sig om hur det skall gå till för att upptäcka att man passar bra ihop med en annan människa, om man inte är social med denna. Då måste det väl vara magi som gör att man klarar av att bli ihop.

Det är därför fel att säga att man spelar på andras känslor. Vad man egentligen gör är bara att skapa energi och glädje. Ifall någon enstaka människa missuppfattar skall man inte se det som ett större problem, utan som en källa till erfarenhet för båda.

Lägg märke till också att man ju även påverkas själv. Såsom social person kan det mycket väl tänkas att man börjar känna åtrå till någon där man vet att det inte alls vore en bra idé att göra något av det hela. Så är det att vara vuxen. Det kan göra ont, men alternativet är väl att bo under en sten.

Sätt dig ned och läs hennes trådar eller vänta du skall få lite länkar

För ansvaret att bli förstådd på rätt sätt ligger faktiskt hos en själv, det är det Adriadne inte gör. Jag har inget emot henne bara att hon spelar offer när hon inte är det

https://www.flashback.org/sp33976028

https://www.flashback.org/sp33977297

https://www.flashback.org/sp33978227

Men det du beskriver håller jag helt med om, flirta mera om det är för att ge och få energi, om det leder till dejtande som bara handlar om uppmärksamhet så är det inte bra

Här är kattens inlägg som jag nämnde förut

https://www.flashback.org/sp39434942

Det jag vill poängtera är att flirtar gör man för att ge, som du säger så handlar det om ett ge energi.
Men vissa är energitagare.

Tycker TS verkar sådan.
Senast redigerad av Gertrud1 2013-07-27 kl. 17:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in