• 1
  • 2
2013-07-21, 20:19
Medlem
Hej! Jag vet inte om det här är det rätta stället att fråga (och om det är fel ställe ber jag om ursäkt!) men är det någon här som råkar veta hur många kalorier det är i en 33 cl åbro lejon 5,9 %? En killkompis till mig undrar då han ska gå ner i vikt och har en förkärlek till denna öl, och vill kunna dricka den någon gång ibland, men då kunna veta ungefär hur många kalorier det är han måste träna bort!

/Steffi
Citera
2013-07-21, 20:25
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Runt 50 kcal per dl, finns öl med 50% "mindre" kalorier. Men ska man räkna kalorier ska man undvika alkohol.
Citera
Medlem
En öl (5-6%) innehåller cirka 47 kcal per dl. En stor stark innehåller alltså cirka 235 kcal och ju högre alkoholhalten är desto fler kalorier. En mellanöl innehåller runt 35 kcal och en lättöl runt 30 kcal.
Citera
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Han kan ju röka ölen! Jag såg en snubbe på youtube han tog en tom plastflaska som han fyllde med den sprit han ville ha. Sen hade han en kork med ett litet hål i som han pumpade luft genom, in i flaskan. När han drog väck korken efter trycket byggts upp så blev det massa alkoholånga som han sög i sig utan att dricka själva innehållet! Ska se om jag hittar klippet.

Se! http://www.youtube.com/watch?v=LQFmKPA-iAg
Citera
2013-07-21, 20:36
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Vet inte exakt kalorihalt, men öl är ju som flytande bröd och det är riktigt mycket kalorier. Kan han inte prova t.ex Spendrups Bright som har lite mindre kalorier?
Citera
2013-07-21, 20:36
Medlem
EugeneHutzs avatar
Står inte det på burken?
Citera
2013-07-21, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Han kan ju röka ölen! Jag såg en snubbe på youtube han tog en tom plastflaska som han fyllde med den sprit han ville ha. Sen hade han en kork med ett litet hål i som han pumpade luft genom, in i flaskan. När han drog väck korken efter trycket byggts upp så blev det massa alkoholånga som han sög i sig utan att dricka själva innehållet! Ska se om jag hittar klippet.

Se! http://www.youtube.com/watch?v=LQFmKPA-iAg

Gick du på det?
Citera
2013-07-21, 20:53
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoktBogIBit
Gick du på det?
Vadå han ser ju packad ut!
Citera
2013-07-21, 20:55
Medlem
Stilnoctpeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneHutz
Står inte det på burken?

Nej det gör det inte! Se bara till att inta mindre kalorier än vad du gör av med. Eller ja din polare i detta fall.
Citera
2013-07-21, 20:58
Medlem
MrBulldoggs avatar
Du Henke... För faen... Röka öl..?

Men om du verkligen vill bli på lyran utan att ta in kalorier kan du ju dippa en tampong i vodka och köra upp den i röven. Snabbt och rent upptag, knallfull på 20 min garanterat. Lumparkompis försökte detta och blev AWOL i Linköping som resultat.
Citera
2013-07-21, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Vadå han ser ju packad ut!

Kan han ha druckit imellan klippen tror du?
Citera
2013-07-21, 20:59
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoktBogIBit
Kan han ha druckit imellan klippen tror du?
Har du provat röka sprit då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in