• 1
  • 2
2013-07-21, 21:02
Medlem
Folk verkar ha missuppfattat det där med kalorier.
Kalorier är ett enhet för att mäta energi. Etanol innehåller mycket kalorier. Fett likaså.
Spendrups Bright innehåller alltså inte färre kalorier än vanlig öl. Snarare mer, eftersom extra mycket kolhydrater har burits ner och blivit alkohol.

Kolhydrater är nog ordet alla i den här tråden letar efter.
Citera
2013-07-21, 21:05
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dweeb
Kalorier är ett enhet för att mäta energi. Etanol innehåller mycket kalorier. Fett likaså.
Spendrups Bright innehåller alltså inte färre kalorier än vanlig öl.

Ja, det stämmer visst -my bad Fast ska man hålla vikten eller gå ner, så rekommenderas att man skär ner på kolhydraterna
Citera
2013-07-21, 21:55
Medlem
Pratar vi ta en öl om dagen eller köra 10 öl 1-2 ggr i veckan?

Vet många som tar en mellanöl och en proteinshake efter träningen (dvs. byter ut någon gainmax produkt mot öl).

Liten mängd alkohol påverkar inte träningen märkbart om något och är förbannat mycket godare än produkterna som innehåller i princip samma sak.
Citera
2013-07-21, 21:57
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dweeb
Spendrups Bright innehåller alltså inte färre kalorier än vanlig öl. Snarare mer, eftersom extra mycket kolhydrater har brutits ner och blivit alkohol.

Nej, du är ute och cyklar här. Etanol och socker innehåller lika mycket energi. Spendrups Bright innehåller mindre socker än annan öl. Den är dessutom relativt alkoholsvag. Den smakar illa också.
Citera
2013-07-21, 22:38
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Nej, du är ute och cyklar här. Etanol och socker innehåller lika mycket energi. Spendrups Bright innehåller mindre socker än annan öl. Den är dessutom relativt alkoholsvag. Den smakar illa också.

Nej den har samma alkoholhalt som t.ex Carslberg Export, ingen större skillnad där inte. Jag tycker den är ganska god. Gick från att ha druckit Spendrups Bright ett tag och sedan tillbaks till Carlsberg här om dagen, och tyckte att Daaaamn vad Carlsberg var sötsliskig!
Citera
2013-07-21, 22:49
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Nej den har samma alkoholhalt som t.ex Carslberg Export, ingen större skillnad där inte. Jag tycker den är ganska god. Gick från att ha druckit Spendrups Bright ett tag och sedan tillbaks till Carlsberg här om dagen, och tyckte att Daaaamn vad Carlsberg var sötsliskig!

Jag blandade ihop den med Pripps lightvariant som jag har testat nyligen. Den ligger på 4,8%. 5,0% tycker jag kan sorteras under relativt alkoholsvag också. Men okej, mitt misstag. Jag ger mig.
Senast redigerad av JoeDevola 2013-07-21 kl. 22:52.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in