Citat:
Ursprungligen postat av
virvatuli
Är det naivt? De flesta svenska kvinnor vill ju ha en svensk man, trots flashbacks starka övertygelse om motsatsen. Det är dessutom så, åtminstone i min bekantskapskrets, att det är kvinnorna snarare än männen som vill ha många barn tidigt.
Det märks att du antingen är en vit riddare eller dumnaiv kvinna som försöker sopa undan allt synligt skit under mattan (jag tror jag kör på kvinnospåret, med tanke på din dumnaiva inställning).
Gumman, vi kommer aldrig att finna några lösningar på dessa problem som existerar i vårt nuvarande Sverige om vi är lika passiva och efterblivet naiva som du är. Du väcker bara ännu mer ilska genom att förneka. Låt oss istället erkänna att dessa problem existerar och finna lösningar. Capisce?
Och det må vara så att kvinnorna inom just din bekantskapskrets vill ha barn i tidig ålder, men jag tittar på hur det ser ut i det stora hela generellt sett och eftersöker förslag på lösningar i denna tråd. Kvinnorna är de som väljer partners och de är selektiva (och de har de alltid varit), och i vårt nuvarande samhälle så har de blivit ännu mer selektiva vilket gör att många svenska män blir barn- och kvinnolösa. Som plus i kanten så har vi också en väldigt stor icke-vit manlig befolkning som gör att konkurrensen om de svenska kvinnorna tightas till med några extra procent. Men det kanske bara är skräpsnack om man frågar dig?
Citat:
Och vilka är det som kvinnorna ägnar sig åt dessa hemskheter med? Till största delen är det ändå svenska män, även om det förstås förekommer att kvinnor gör depraverade saker med utländska män också. Varför är du så angelägen om att skylla på kvinnorna när männen uppenbarligen är lika depraverade?
Vadå vilka? Har du överhuvudtaget läst länkarna som medlemmarna i tråden har postat? Har du överhuvudtaget besökt en charterort, eller sett några program eller bilder från nån charterort? Lever du överhuvudtaget i verkligheten? Snälla, sluta spela dum. Du låter som en typisk antirasist och feminist.
Andelen kvinnor som ägnar sig åt detta är tillräckligt stor för att jag och andra svenska män ska bli upprörda. Det finns massa länkar i denna tråd och i andra trådar. Gå ut och lev i verkligheten annars om ingen fakta tillfredsställer dig. Och var har du fakta som stöder din tes om att männen är "lika depraverade"? Drog du fram det citatet lite snabbt från en kaninstjärt eller?
Citat:
Att 74 % av tjejer reser innebär inte att de har sex med män på sina resor. Det är ohederligt argumenterande från din sida, och det där med litervis med sperma är ju bara trams.
Inte alla, men troligtvis en väldigt stor andel. Det är inte en slump att svenska och andra unga västeuropeiska tjejer har rykten om att vara lösaktiga av sig. De orter som de flesta av dem åker till är ju inte heller direkt kända för att inneha renässanskonst eller kulturbyggnader i klass med Parthenon, utan det är ju rena rama "supa- och knulla-orter".
Och det med litervis av sperma är inte alls trams. Om du har besökt dessa orter eller hört från de som besöker dem så vet du likväl som jag att det stämmer. På dessa fester så blir även den prydaste lilla oskuldsfulla plugg-prinsessan rena rama porrstjärnan med gang bangs och hela köret.
Citat:
Hela stycket är ohederligt. ”Dagens kvinnor” gör ditt och datt, jag tror inte att det finns en enda kvinna i Sverige som stämmer in på allt det där, det är klart att falska våldtäktsanmälningar förekommer (vilket, skall poängteras, är helt oacceptabelt) men det är knappast något som ”dagens kvinnor” gör, utan det är enstaka trasiga personer
.
Givetvis gör inte alla det, men fenomenen ökar och ökar i en oroväckande takt.
Citat:
Fast min erfarenhet säger att det är vanligare att män skaffar barn med sin thailändska kvinna än det är att 17-åriga Jenny skaffar barn med sin pojkvän från mellanöstern, och jag har till och med en
källa som styrker det.
Men kära nån, du länkar till en studie som redovisar
äktenskap mellan 1990-2004. Studien omfattar inte 16-åriga Jenny med det 25-åriga mongol-flyktingbarnet Achmed, eller 18-åriga Sara som åker på knullresa till Alanya. Det är djupt ohederligt att benämna män som de värsta rasblandarna när studien bara omfattar äktenskap mellan 1990-2004. Dessutom så finns det fler män än kvinnor i Sverige, så den studien ger jag inte mycket för.
Citat:
Sen att det är så synd om svenska män att de måsta skaffa sig thailändska kvinnor är också det bara gnäll. Som vanligt inom relationer är det så att man måste göra sig själv tillräckligt attraktiv för att partnern ska vara intresserad. Så har det varit sedan stenåldern och så kommer det fortsätta vara. Misslyckas man med att attrahera en partner så var det inte meningen att man skulle föröka sig heller.
Men så var det inte alls förr. För bara cirka tre decennier sedan så var merparten av de fulare svenska männen garanterade en kvinna, trots att de inte ansträngde sig lika mycket som filmstjärnor för att bli attraktiva. Med dagens samhälle där merparten av alla kvinnor vill förverkliga sig själva, åker utomlands, har mer rättigheter, ökade kravlistor och massor av icke-vita män att välja på så blir trycket enormt för att få sig en kvinna. De oattraktiva, nördiga och äldre männen är oftast de som blir över och deras desperation efter intimitet gör ofta att de importerar thailuder. Många män växer även upp med identitetsproblem eftersom att de får höra att de attraherar kvinnor bäst genom att agera som tofflar och betahannar. Tyvärr så stämmer ju inte detta och trycket blir enormt på dem när de blir äldre att de ska agera som stöddiga blattar för att attrahera kvinnor. De män som saknar självförtroende i det sociala samspelet med kvinnor brukar också i ren desperation importera nån asiatisk kvinna. Trycket att vara självsäker och manlig är större än någonsin.
Citat:
Tja, de männen är ju de som tjejerna har sex med, de har ju sitt fria val att sluta, och därmed begränsa tillgången på män att ha sex med. Genom att vara just ”players” så möjliggör de ju också det kvinnliga beteendet, så man skulle kunna kalla det för att kasta sten i glashus.
Fast det är ju kvinnorna som väljer att ha sex med dem, eller hur? Kvinnorna är ju de som belönar "players".
Citat:
Kvinnor i forntidens Europa sattes knappast på piedestal utan jobbade i ungefär lika stor utsträckning som männen, möjligen med andra saker än männen (jag skulle gissa att det var mindre fysiskt krävande för kvinnor till exempel) men de låg nog inte på en divan och blev matade med chokladpraliner.
Är man intresserad kan man ju jämföra
1 Mos 19:4-8 eller
Dom 19 med exempelvis de fornnordiska berättelserna om
Skadi som, hör och häpna, själv får välja sin man.
Men snälla, ska det bli en religionstråd nu? Du länkar först texter från Gamla Testamentet och sen nåt konstigt om Skadi? Jag vill läsa
förslag på lösningar på problemen.
Citat:
Ditt resonemang låter väldigt kristet. Lite som en 1800-talspräst, ungefär.
Det är ju tänkbart att det är så att mer ”hedniska” nationalister vill ha en annan sorts kvinna än ”kristna” nationalister, och att man till följd av detta också har olika kvinnosyn. Ju bättre kvinna en man väljer desto mindre måste han kontrollera henne. Och av det kan vi också dra slutsatsen att mer ”hedniska nationalister” strävar efter att välja bättre kvinnor än de mer ”kristna nationalisterna”
Grattis! Du har just konfirmerat att kvinnor helst inte ska inneha några viktiga positioner inom nationalistiska organisationer. Sverige var väl kvinnofientligt innan 1968 också enligt er muppar