• 1
  • 2
2013-07-16, 12:33
Medlem
Tjena kom precis ut från polishuset satt anhållen för misshandel...

Jag är på väg hem en kille kommer ut från en gata på höger sida och han går cirka 5-7 meter framför mig efter bara några sekunder vänder han sig om och frågar varför jag följer efter honom jag svarar "jag följer inte efter dig jag är på väg hem".

Han svarar genom att ta tag i mig och slänga ner mig på backen, vi ligger där och brottas ett tag tills jag får nog och ligger unders med all kraft jag har så putter jag han så han flyger bakåt. Väl efter det så ser jag att han blöder kraftigt från pannan(vet inte hur).

Han anmälde mig för misshandel och jag fick sitta anhållen tills klockan 11:00(?)

Förstår bara inte hur jag kan få skuld för detta när han bara helt oprovocerat hoppar på mig och jag försöker bara ta mig ur... Vad tror ni kommer hända?

Han va ungefär 5-10 år äldre än mig och påtänd eller kraftig berusad. Jag va lite småfull.

http://alingsastidning.se/kategori.a...=ALINGS%C3%85S ...

mvh
Citera
2013-07-16, 12:37
Ok.

Vad ska diskuteras? Att det är synd om dig? Att det är synd om BO?
Att vädret är fint?
Citera
2013-07-16, 12:37
Medlem
cdxz11s avatar
Gjorde du någon polisanmälan jämtemot honom? om inte bör du göra det.

Hehe fortfarande samma signatur ser jag srAz!
Citera
2013-07-16, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
Ok.

Att vädret är fint?

Nej vad som är rätt och fel här, va fan ska man göra då när man blir påhoppad? ligga där och låta han veva eller...
Citera
2013-07-16, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11

Ah tänkte göra de, både för ofredande, misshandel, olaga hot. Men jag ska vänta tills jag får hem papperna där de står vad han har sagt.
Citera
2013-07-16, 12:41
Medlem
cdxz11s avatar
Ser inte riktigt varför du skall vänta på det, du borde göra det direkt.

Sedan kan du faktiskt bli dömd för misshandel även om han gav sig på dig först, nödvärn ger dig inte rätt att bemöta ett hot med oproportionellt våld.
Citera
2013-07-16, 12:42
Medlem
Stina-Linas avatar
Fanns det några vittnen?????? Och gör motanmälan på en gång
Citera
2013-07-16, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Fanns det några vittnen?????? Och gör motanmälan på en gång

Ah jag hade en polare med, bara att han har nästan åkt dit för mened så vet inte ifall han får vittna men ska läsa papperna innan jag gör något förhastat..

mvh
Citera
2013-07-16, 12:44
Medlem
Citat:
Ser inte riktigt varför du skall vänta på det, du borde göra det direkt.

Sedan kan du faktiskt bli dömd för misshandel även om han gav sig på dig först, nödvärn ger dig inte rätt att bemöta ett hot med oproportionellt våld.

Vill se vad han säger först så jag kan ha något att gå på, ifall han ljuger ihop en klyfta så ska jag se till att han åker dit också för han gjorde fel tycker jag, inte jag.

Ah jag tycker det va nödvändigt iallafall.

mvh
Citera
2013-07-16, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
Ok.

Att vädret är fint?

Citat:

Hehe fortfarande samma signatur ser jag srAz!

"Hah att äta blygdläppar blir ju som att käka bacon haha!"

Klockren!

Till ts:

Tala med din advokat och gör en anmälan själv. Advokaten underrättar dig nog om allt som kommer att hända. Säg inget dumt på förhöret. Du verkar dock inte trovärdig. Då han blödde och fick sys. Så något har du gjort. Säger inte att det inte var självförsvar men du måste vara trovärdig.
Citera
2013-07-16, 12:52
Medlem
BigIvars avatar
En fråga i ren nyfikenhet bara.

Hur fick polisen tag i dig? Visste den som hoppade på dig vem du är eller kom snuten till platsen i samband med händelsen?
Citera
2013-07-16, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MohammedSvensson
"Hah att äta blygdläppar blir ju som att käka bacon haha!"

Klockren!

Till ts:

Tala med din advokat och gör en anmälan själv. Advokaten underrättar dig nog om allt som kommer att hända. Säg inget dumt på förhöret. Du verkar dock inte trovärdig. Då han blödde och fick sys. Så något har du gjort. Säger inte att det inte var självförsvar men du måste vara trovärdig.

Har ingen advokat än, men jag lovar till 100000% jag gjorde inte så han började blöda, det forsade blod från pannan typ, och jag rörde inte hans panna. Det jag tror som har hänt, nr 1 är att min klocka har gjort ett jack i hans panna när jag tryckte iväg honom. Nr 2 är att han slog i huvudet nån stans när jag putte honom. För det va precis efter jag hade putt ifrån honom när han låg på mig som det började blöda.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in