2013-07-16, 12:56
Medlem
Giftsvampens avatar
Ord står mot ord.

Märkligt att det är du som blir anhållen istället för en påtänd eller kanske kraftigt berusad man.
Någon som oprovocerat hoppar på en annan människa har med största sannolikhet gjort så fler gånger, ändå tar dom in dig?

Har du blivit anhållen förut?
Citera
2013-07-16, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigIvar
En fråga i ren nyfikenhet bara.

Hur fick polisen tag i dig? Visste den som hoppade på dig vem du är eller kom snuten till platsen i samband med händelsen?

Vill inte ta detta, men det kom 3 polisbilar framför mig när jag gick ur en port(40 min efter händelsen) då dom anade vilka/vem det kunde vara antar jag, dom satt och spanade utanför porten. Men vill inte ta det mer specifikt.

Nej hade aldrig sett honom innan.
Citera
2013-07-16, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giftsvampen
Ord står mot ord.

Märkligt att det är du som blir anhållen istället för en påtänd eller kanske kraftigt berusad man.
Någon som oprovocerat hoppar på en annan människa har med största sannolikhet gjort så fler gånger, ändå tar dom in dig?

Har du blivit anhållen förut?

Men antar för att han inte fick in några slag på mig för att han va för full eller något, och att det var just han som anmälde därför tror jag. Men tycker det är illa behandlat.

Ah jag har suttit anhållen för grov misshandel med kniv(fick sy 4 stygn på fingret) polaren fick sy betydligt mer då halva handen bara hängde, men det var bara en fylle grej (dock så lekte inte jag med kniven, rörde den inte ens och var inte i närheten när polaren blev nästan av med hela handen jag va nere och va på g till akuten tills jag hörde skrik "ring 112") men satt anhållen då också..

dock är jag bara dömd 2011 för skadegörelse och ofredande, fick böta 55k för en informationstavla(plexiglas tv på tågstationen) satt väl i fyllecell när det hände tror jag eller så var jag anhållen då också vet inte riktigt men satt iallafall på stationen i 7-12 timmar.
Citera
2013-07-16, 13:17
Medlem
Giftsvampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaddare
Men antar för att han inte fick in några slag på mig för att han va för full eller något, och att det var just han som anmälde därför tror jag. Men tycker det är illa behandlat.

Ah jag har suttit anhållen för grov misshandel med kniv(fick sy 4 stygn på fingret) polaren fick sy betydligt mer då halva handen bara hängde, men det var bara en fylle grej (dock så lekte inte jag med kniven, rörde den inte ens och var inte i närheten när polaren blev nästan av med hela handen jag va nere och va på g till akuten tills jag hörde skrik "ring 112") men satt anhållen då också..

dock är jag bara dömd 2011 för skadegörelse och ofredande, fick böta 55k för en informationstavla(plexiglas tv på tågstationen) satt väl i fyllecell när det hände tror jag eller så var jag anhållen då också vet inte riktigt men satt iallafall på stationen i 7-12 timmar.

Du ligger pyrt till om han skulle göra en anmälan.
Senast redigerad av Giftsvampen 2013-07-16 kl. 13:20.
Citera
2013-07-16, 13:31
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2013-07-16, 13:53
Medlem
Citat:
Tjena kom precis ut från polishuset satt anhållen för misshandel...
Så du menar att DU har suttit anhållen utifrån det som beskrivs i artikeln. Vem var det som förhörde dig i ärendet? Du behöver bara ange förnamn där du maskar bort en bokstav.
Citera
2013-07-16, 14:08
Medlem
Lite längre borde man låtit dig sitta.

länk
Visste inte att den som släppte ut dig även tidigare har författat uppsatser.
Citera
2013-07-16, 14:23
Medlem
Är TS svart?
Citera
2013-07-16, 17:25
Medlem
DoktorEbbas avatar
Citat:
.

Gör genast en motanmälan.
Fråga polisen efter teknisk bevisning, helst övervakningsbilder.
Citera
2013-07-16, 17:30
Medlem
Nazists avatar
Jag finner trots allt TS's historia någorlunda trovärdig, men, hans brottsliga förflutna talar emot det. Misshandel med kniv? Det låter illa. Varför stannade inte TS när polisen var inom synhåll och upprättade en anmälan mot den som attackerat honom? Det är ju det man bör göra i det fallet, om man är oskyldig. Jag får uppfattningen att polisen haffade honom för att han passade in på signalementet. Så långt behöver det ju inte gå ifall man är beredd att där och då berätta historien. Det första jag skulle ha gjort, om jag var oskyldig, vore att vinka in första bästa polisbil som dyker upp och berätta historien. Varför gjorde inte TS/GM detta?

Att förhöret tog 9 timmar säger också en del. Mycket undanflykter och liknande? Varför? Om du nu var oskyldig och blev påhoppad?
Citera
2013-07-16, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modammer89
Är TS svart?

Jag är vit och svensk...
Citera
2013-07-16, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nazist
Jag finner trots allt TS's historia någorlunda trovärdig, men, hans brottsliga förflutna talar emot det. Misshandel med kniv? Det låter illa. Varför stannade inte TS när polisen var inom synhåll och upprättade en anmälan mot den som attackerat honom? Det är ju det man bör göra i det fallet, om man är oskyldig. Jag får uppfattningen att polisen haffade honom för att han passade in på signalementet. Så långt behöver det ju inte gå ifall man är beredd att där och då berätta historien. Det första jag skulle ha gjort, om jag var oskyldig, vore att vinka in första bästa polisbil som dyker upp och berätta historien. Varför gjorde inte TS/GM detta?

Att förhöret tog 9 timmar säger också en del. Mycket undanflykter och liknande? Varför? Om du nu var oskyldig och blev påhoppad?

Men jag antog ju inte att han skulle ringa polisen? då det var han som hoppade på mig jag... jag ville ju inte anmälla då det är sånt som händer och han får skylla sig själv när han flyger på mig utan anledning och jag försvarar mig..

Jag gömde mig inte eller något....

Han gjorde fel inte jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in