2013-07-16, 17:14
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Är med inne på att det rör sig om 3,4-CTMP
De andra som ni nämner har väl funnits ganska länge och borde då fått uppmärksamhet tidigare?
Citera
2013-07-16, 18:28
Medlem
Gentlemahns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erection
Rätta mig om jag har fel, men MDMA och amfetamin i kombination sabbar väll serotonin återhämtningen ännu mer eftersom det läcker in dopamin i serotonin kammaren.
Nu vet jag inte vad det är för drog eller hur den fungerar, men fungerar den på liknande sätt känns det ännu mer ostabilt (speciellt vid missbruk).

Enkelt sammanfattat ja, fast man kräver för mycket om man förväntar sig att en sommarvikarie på "vt.se" eller ens en journalist överhuvudtaget ska göra lite research innan de publicerar något.
Citera
2013-07-16, 18:42
Medlem
svartwhites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Är med inne på att det rör sig om 3,4-CTMP
De andra som ni nämner har väl funnits ganska länge och borde då fått uppmärksamhet tidigare?

Ja det är nog det jag tror också.

Och jag har sett ca 5 personer som kallat detta "kristall" så jo, folk hittar på sina egna namn på droger.
Citera
2013-07-17, 21:05
Medlem
Många där jag bor som går på "kristall" också, har ingen aning om vad det är för drog egentligen dock (inte dom jag frågat heller, dom vet bara att det kallas "kristall")
Citera
2013-07-18, 07:34
Medlem
BambiCliffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erection
Rätta mig om jag har fel, men MDMA och amfetamin i kombination sabbar väll serotonin återhämtningen ännu mer eftersom det läcker in dopamin i serotonin kammaren.
Nu vet jag inte vad det är för drog eller hur den fungerar, men fungerar den på liknande sätt känns det ännu mer ostabilt (speciellt vid missbruk).

Du har in mer än RÄTT. Men det e ju roligt att folk säger att det e alltid dos i knappar när man säger att det e grymt skadligt DOOH
Citera
2013-07-18, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krigsbarn
Oavsett informationen så finns det en självklar anledning till varför de går ut med dessa artiklar. Alla som överhuvudtaget förmår tänka bör veta att det finns stor risk i att ta de ännu ej illegala substanserna och diverse RC-droger som ploppar upp konstant och som - tack vare pris samt lättillgänglighet (gentemot erfarenhet och demografi) - mycket väl kan konkurrera med de "klassiska" droger som vi faktiskt vet mycket om.

Och handlar det på riktigt om en mix av tjack och E så har jag ingenting direkt att säga om saken.

Sådana här artiklar kan, på den bästa dagen, ge en uppfattning till de som ej vet vad det är som sker idag. Skulle de lyckas skrämma en eller annan ungdom ifrån att ta sig an Mt. Knark utan skyddsnät, adekvat livserfarenhet, etc. så är det bara positivt. Vill man knarka så ska man börja som "vuxen", d.v.s. i mina ögon minst 21+.
Å andra sidan är polisen polisen.
Vilken agenda de har är oklar. Om ingen begick brott skulle de inte ha jobb, precis som läkare om alla var friska för evigt.
Tandläkare, om alla har hela tänder. Jag kan mala på en bra stund om yrkesgrupper som mer eller mindre tydligt talar mot sina egna intressen. Absurt, icke marknadsmässigt, kommunism!
Citera
2013-07-18, 12:27
Medlem
Peter77s avatar
Vad fan är en socialstimulerande drog egentligen?
Citera
2013-07-18, 12:38
Medlem
Är väl 3mmc och alla de "flourinerade" versioner av amfetaminer.
Citera
2013-07-19, 10:27
Medlem
krigsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Å andra sidan är polisen polisen.
Vilken agenda de har är oklar. Om ingen begick brott skulle de inte ha jobb, precis som läkare om alla var friska för evigt.
Tandläkare, om alla har hela tänder. Jag kan mala på en bra stund om yrkesgrupper som mer eller mindre tydligt talar mot sina egna intressen. Absurt, icke marknadsmässigt, kommunism!
Ja, det är ju den cyniska aspekten av detta. Jag säger inte nödvändigtvis emot liksom.
Intresset att "göra väl" torde existera än idag dock, vilket talar emot.

Men inte på någon extremt stor skala, antar jag, så självklart har du en poäng.
Citera
2013-07-19, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krigsbarn
Ja, det är ju den cyniska aspekten av detta. Jag säger inte nödvändigtvis emot liksom.
Intresset att "göra väl" torde existera än idag dock, vilket talar emot.

Men inte på någon extremt stor skala, antar jag, så självklart har du en poäng.

Givetvis finns de som vill väl. De jobbar inom vården dock, knappast som grisar.
Citera
2013-07-19, 17:59
Medlem
krigsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Givetvis finns de som vill väl. De jobbar inom vården dock, knappast som grisar.
Återigen, den cyniska aspekten. Om du på riktigt tror att det inte finns en enda polis i vårt land som vill väl, och då valt det yrket för att "göra skillnad", så får du självklart tro det.

Jag kan direkt säga att det är inkorrekt, dock. Har faktiskt två bekanta som är poliser, och som har varit det länge. En här i Stockholm samt en uppe i norr. Vad dessa två planerar i sina eventuellt sjuka huvuden, som inte någon annan kan göra, det vet jag ej. Men vad jag förstått efter dessa åren är att de är båda så goda som man kan vara.
Således har jag inte mer orsak att döma dem som jag har att döma dig.
Citera
2013-07-19, 18:12
Medlem
knackaboegmackas avatar
Tror inte att det rör sig om ngn speciell drog utan bara om ett vanligt mänskligt och massmedialt fenomen. Journalister älskar att hypa och spä på människors rädslor & svensson älskar i sin tur att spela med. Är pcp så extrem mot nån annan dissociativ, är greven ett livsfarligt terrorhot, thorazine en zombiedrog skapad av sadistiska psykläkare osv osv. Ni andra glädjedödare förstår vart jag vill komma & ni andra kan ebaya sällsynta industrivinyler och en ding, ding värld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in