Citat:
Ursprungligen postat av sursomfan
Jag ska väl vara smickrad av att du punktmarkerar mig. Själv har jag inte någon aning om vem du är. Jag ser att du är en av alla anonyma moderatorer på forumet men ditt användarnamn säger mig inte ett skit.
Du bedyrar lite för mycket, surputten. Jag slutade som moderator för över en månad sedan. Hur har du fått för dig att jag skulle vara moderator om du inte har en aaaaning om vem jag är.

Och det krävs minsann ingen punktmarkering för att komma ihåg de åsnesparkar du levererade den 1 april. Du håller stilen.
Citat:
Men nu gick du off-topic så vi lägger ner det här också va?
Jo, det är läggdags för mig nu.
On Topic: Du drar en felaktig slutsats när du tror att admin skulle buras in närhelst nästa troll drar förbi. En av flera poänger med moderatorerna är just att se till att forumet ligger på precis rätt sida hmf-gränsen, och poängen med mitt första inlägg var att domen visar att den verksamheten verkligen behövs.
Citat:
Ursprungligen postat av TomBombadill
Men jag får det ändå inte till hur FB skulle kunna behöva följa svensk lagstiftning.
Vad jag skriver på ett forum i ett annat land kan väl inte påverka mig på det sättet?
Skriver jag "Död åt alla judar" på ett forum som ligger i USA kan jag väl fan inte fällas för HMF? Och det kan ju verkligen inte forat i USA göras heller.
Den frågan kan jag inte svara på. Jag tror att det är mer komplicerat än ditt exempel gör gällande. Kan man inte tänka sig att EG-rätt kan spela in, och att det skulle kunna argumenteras för att sajten är uppenbart riktad mot svenskar och därför ska följa svensk rätt enligt något fördömt EU-direktiv? Jag har någt vagt minne av att TV3 varit utsatt för liknande argumentation. Oavsett, så har admin skrivit att forumet avser följa både svensk och brittisk rätt.
Har någon koll på den biten?