2005-06-18, 22:46
Awaiting Email Confirmation
Ola Hanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sursomfan
Inser du själv vad du skrivit? Det är Flashbacks forum du talar om och inte Kamratposten.
Uhm? Det där får du nog utveckla. Vad är din poäng?
Citera
2005-06-18, 22:48
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Hansson
Uhm? Det där får du nog utveckla. Vad är din poäng?

Ursäkta. Jag såg först nu att du registrerade ditt konto i november 2004. Du vet nog inte vad för slags forum Flashback drev tidigare.
Citera
2005-06-18, 22:51
Ola Hanssons avatar
Citat:
Ursäkta. Jag såg först nu att du registrerade ditt konto i november 2004. Du vet nog inte vad för slags forum Flashback drev tidigare.
Nog vet jag det. Jag förstår fortfarande inte din poäng. Har du något att säga om HMF-lagstiftningen, eller ville du bara vara nostalgisk?
Citera
2005-06-18, 23:02
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Nog vet jag det. Jag förstår fortfarande inte din poäng. Har du något att säga om HMF-lagstiftningen, eller ville du bara vara nostalgisk?

Vad sägs om att än en gång konstatera att Flashbacks forum har sålt ut sina ideal och numer horar för annonspengar? Men så får man väl inte säga på fd. fritt forum?

Synd bara att exemplet du drog upp bevisar att nästa "troll" här på forumet garanterat får admin att hamna i finkan.
Citera
2005-06-18, 23:06
Ola Hanssons avatar
Citat:
Vad sägs om att än en gång konstatera att Flashbacks forum har sålt ut sina ideal och numer horar för annonspengar? Men så får man väl inte säga på fd. fritt forum?
Och vad hade det här med topic att göra? HMF är en skitlag. Flashback lyder under lagen. Alltså är Flashback ett skitforum. Ah, glasklart! Ännu en skarp analys från sursomfan [*host* 1 april... *host*]
Citera
2005-06-18, 23:15
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Och vad hade det här med topic att göra? HMF är en skitlag. Flashback lyder under lagen. Alltså är Flashback ett skitforum. Ah, glasklart!

En knivskarp analys av Ola Hansson ser jag. Jag inser att du inte förstår så jag lägger ner.

Citat:
Ännu en skarp analys från sursomfan [*host* 1 april... *host*]

Hoppsan. Lustigt att du påminner mig för jag hade helt glömt bort vad som hände då. Men ditt liv är garanterat så trist att du kommer ihåg allt "roligt" som hänt på internet. Jag ska väl vara smickrad av att du punktmarkerar mig. Själv har jag inte någon aning om vem du är. Jag ser att du är en av alla anonyma moderatorer på forumet men ditt användarnamn säger mig inte ett skit.

Men nu gick du off-topic så vi lägger ner det här också va?
Citera
2005-06-18, 23:26
Medlem
TomBombadills avatar
Men jag får det ändå inte till hur FB skulle kunna behöva följa svensk lagstiftning.

Vad jag skriver på ett forum i ett annat land kan väl inte påverka mig på det sättet?

Skriver jag "Död åt alla judar" på ett forum som ligger i USA kan jag väl fan inte fällas för HMF? Och det kan ju verkligen inte forat i USA göras heller.
Citera
2005-06-18, 23:30
Ola Hanssons avatar
Citat:
Jag ska väl vara smickrad av att du punktmarkerar mig. Själv har jag inte någon aning om vem du är. Jag ser att du är en av alla anonyma moderatorer på forumet men ditt användarnamn säger mig inte ett skit.
Du bedyrar lite för mycket, surputten. Jag slutade som moderator för över en månad sedan. Hur har du fått för dig att jag skulle vara moderator om du inte har en aaaaning om vem jag är. Och det krävs minsann ingen punktmarkering för att komma ihåg de åsnesparkar du levererade den 1 april. Du håller stilen.

Citat:
Men nu gick du off-topic så vi lägger ner det här också va?
Jo, det är läggdags för mig nu.

On Topic: Du drar en felaktig slutsats när du tror att admin skulle buras in närhelst nästa troll drar förbi. En av flera poänger med moderatorerna är just att se till att forumet ligger på precis rätt sida hmf-gränsen, och poängen med mitt första inlägg var att domen visar att den verksamheten verkligen behövs.

Citat:
Ursprungligen postat av TomBombadill
Men jag får det ändå inte till hur FB skulle kunna behöva följa svensk lagstiftning.

Vad jag skriver på ett forum i ett annat land kan väl inte påverka mig på det sättet?

Skriver jag "Död åt alla judar" på ett forum som ligger i USA kan jag väl fan inte fällas för HMF? Och det kan ju verkligen inte forat i USA göras heller.
Den frågan kan jag inte svara på. Jag tror att det är mer komplicerat än ditt exempel gör gällande. Kan man inte tänka sig att EG-rätt kan spela in, och att det skulle kunna argumenteras för att sajten är uppenbart riktad mot svenskar och därför ska följa svensk rätt enligt något fördömt EU-direktiv? Jag har någt vagt minne av att TV3 varit utsatt för liknande argumentation. Oavsett, så har admin skrivit att forumet avser följa både svensk och brittisk rätt.

Har någon koll på den biten?
Citera
2005-06-22, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Äh, sluta larva dig, du vet mycket väl att många ogillar lagen om HMF bara för att istället för att jämställa människor med varandra så är vissa grupperingar speciella, eller viktiga, kanske de menar svaga, fan vet jag, dumt är det, precis om hatbrottslagar i USA där man kan få grövre straff om man begår brott mot en person med annan hudfärg.

Vi har och har haft lagar som handlar om förolämpningar och liknande så lagen om HMF behövs inte.
Det är väl inget svar...
Varför vill du hetsa mot en enskild folkgrupp?
Citera
2005-06-22, 12:37
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Det är väl inget svar...
Varför vill du hetsa mot en enskild folkgrupp?
Det var visst ett svar om varför vi inte borde ha lagen om HMF.
Jag vill inte hetsa mot en enskild folkgrupp, varför tror du det, har jag skrivit att jag vill göra det?
Sluta dra slutsatser som inte stämmer.
Citera
2005-06-22, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Det var visst ett svar om varför vi inte borde ha lagen om HMF.
Jag vill inte hetsa mot en enskild folkgrupp, varför tror du det, har jag skrivit att jag vill göra det?
Sluta dra slutsatser som inte stämmer.
Okej... ursäkta min snabba slutsats... men så här då:

Om man ändrar eller slopar lagen så att hets blir tillåtet:
1. vem tjänar på det och
2. vem förlorar på det?
3. Vad skulle i så fall kunna sägas som idag är otillåtet?

(Kom nu inte dragandes med några floskler om yttrandefrihet, principer och demokratiska värden utan konkreta exempel).
Citera
2005-06-22, 12:58
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Okej... ursäkta min snabba slutsats... men så här då:

Om man ändrar eller slopar lagen så att hets blir tillåtet:
1. vem tjänar på det och
2. vem förlorar på det?
3. Vad skulle i så fall kunna sägas som idag är otillåtet?

(Kom nu inte dragandes med några floskler om yttrandefrihet, principer och demokratiska värden utan konkreta exempel).

Ser man yttrandefrihet och demokratiska värden som floskler förstår jag att man hyllar en lag som HMF

1. Yttrandefriheten och demokratin tjänar på det.

2. Ingen förlorar på det.

3. Jag kan paradoxalt nog inte skriva det just för att det är otillåtet. Bra va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in