Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-14, 08:15
  #1
Medlem
tehKivis avatar
Tjena!

Köpte Arkham Horror för några dagar sedan och tycker att det är grymt roligt. Grejen är att jag ganska nyligen börjat spela brädspel och har verkligen fastnat för det.

De jag spelat är Talisman, Mice and Mystics, Arkham Horror, Munchkin, Munchkin Quest, Settlers och Risk.

Jag gillar när man får en karaktär och det är ett stort spelbräde man får tåga fram på, man känner sig verkligen som en hjälte. Något som jag verkligen gillat med både AH och Talisman.

Jag vet att det finns en massa expansioner, men jag känner att jag hellre testar nytt nu medan jag lär mig och går tillbaka sedan och skaffar expansioner.

Så var har ni för tips?
Citera
2013-07-14, 12:12
  #2
Avstängd
Oblivionenss avatar
http://sv.wikipedia.org/wiki/Descent...ys_in_the_Dark

Detta kanske skulle vara något för dig.
Citera
2013-07-14, 13:23
  #3
Medlem
tehKivis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oblivionens
http://sv.wikipedia.org/wiki/Descent...ys_in_the_Dark

Detta kanske skulle vara något för dig.

Lät faktiskt riktigt fränt, skall kika in det! tack
Citera
2013-07-15, 23:57
  #4
Medlem
Cineastens avatar
TS: Mansions of Madness ska tydligen vara riktigt bra. Det utspelar sig i Cthulhu-myten precis som Arkham Horror och spelas likt fler av Fantasy Flight Games spel med figurer på en vändbar spelplan som byggs ut allt eftersom. Spelet är såvitt jag förstår scenariebaserat men eftersom det finns flera slumpmoment både i spelet och i de olika scenarierna ska det ha hög omspelbarhetsfaktor. På bild ser det ju iaf otroligt snyggt ut. Titta runt lite på nätet så ser du att spelet fått ganska bra betyg.

Det finns ju precis hur många brädspel som helst. Är du ute efter spel likt Talisman finns det hundratals spel av olika kvalitet. Titta in på boardgamegeek.com så kan du få tips och inspiration.

Descent som du nämner spelade jag igår för första gången och det var rätt kul om än att det verkligen kändes som att man gjort ett 3-dimensionellt spel av ett tv-spel. Reglerna känns orimliga i vissa situationer men det är inget som inte kan avhjälpas med husregler.

Vill du lira actionbetonade spel kanske något zombiespel skulle passa som handen i handsken?
Citera
2013-07-17, 01:18
  #5
Medlem
tehKivis avatar
Jag är öppen för förslag, jag har som sagt nyss börjat min karriär inom brädspelande!
Citera
2013-07-26, 21:38
  #6
Medlem
EdgeofEndings avatar
Drakborgen är en gammal favorit, påminner om Talisman. Gamla är bättre, men nya är inte så dåligt.
Citera
2013-07-28, 16:44
  #7
Medlem
knight1056s avatar
Kolla in Middle earth Quest: http://boardgamegeek.com/boardgame/3...le-earth-quest

Boardgamegeek är f ö den bästa brädspelssajten på hela nätet så det går att botanisera runt hur länge som helst:-)
Citera
2013-07-28, 20:22
  #8
Medlem
Golachabs avatar
Spana in A Touch Of Evil: The Supernatural Game
Citera
2013-08-08, 11:12
  #9
Medlem
Vill man ha ett spel som går snabbare att spela igenom, för två personer, är Claustrophobia fantastiskt bra också.

Nån nämnde zombiespel och då måste man ju ta upp Last Night on Earth som jag gillar skarpt. Även Zombicide är jäkligt roligt och dessutom coop som AH.
Citera
2013-08-08, 12:54
  #10
Medlem
Superkufs avatar
Puerto Rico, 7 Wonders, Power Grid, Empire 2030 och Terra Mystica borde hålla dig sysselsatt ett bra tag. Android är mycket likt AH.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback