Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kan tänka mig det, men du vet vad jag menar, i säsong 3 tror jag de gjorde likadant, att de kör en 5minutare i slutet av sista avsnittet med en musikslinga och visar vad som händer en stund efter så att säga.
Ska börja med säsong 5 strax....Någon nämnde innan att 5an fortsätter med politiken - konsekvenserna av nedskärningar etc? Sen antar jag att det blir mer om da_cornerkids samt lite Marlo, Proposition Joe, Omar little (+ de vanliga snutarna)
Huvudtemat är faktiskt medias bevakning av främst då kriminalfall. Men givetvis är det som du säger politiken. Dock tycker jag att säsongen som sådan är den svagaste. De borde ha utvecklat mediadelen lite mer. 5:an är ju tre avsnitt kortare.
Ett "underliggande" tema kan sägas vara att "leva på en lögn", som blir så stor att man inte kan göra annat. Den kan framför allt inte avslöjas offentligen. Samma tema tillämpas, dock inte med samma tydlighet, i slutet av säsong 3. Som du är inne på är nedskärningar ,både här och där, också ett bärande tema.
Om du har den på DvD, kan jag rekommendera en titt på extramaterialet. Främst säsong 4 och 5.