Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-07-15, 12:32
Medlem
Flakons avatar
Vågar inte läsa för mycket i tråden, men hur många avsnitt finns det av serien? Om någon orkar får de gärna skriva hur många avsnitt varje säsong innehåller. Funderar på att börja kolla serien i väntan på fler avsnitt av Generation Kill.

Frågan är väl om jag kommer kolla på Generation Kill sen om nu The Wire är så bra som folk skriver.
Citera
2008-07-15, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flakon
Vågar inte läsa för mycket i tråden, men hur många avsnitt finns det av serien? Om någon orkar får de gärna skriva hur många avsnitt varje säsong innehåller. Funderar på att börja kolla serien i väntan på fler avsnitt av Generation Kill.

Frågan är väl om jag kommer kolla på Generation Kill sen om nu The Wire är så bra som folk skriver.

Det finns 60 st avsnitt totalt, de är spridda över 5 säsonger (13, 12, 12, 13 resp 10 avsnitt per säsong).

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_The_Wire_episodes
Citera
2008-07-15, 14:44
Medlem
mongrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Ah fett soft då har jag massa sköna avsnitt att se fram emot då Riktigt grymma skådisar måste jag säga. Ska kolla upp The Shield också då
Jag tycker inte att the Shield kommer i närheten av the Wire, tyvärr. Man ser väldigt lite ur brottslingarnas synvinkel, och huvudpersonen tycker jag direkt illa om. Helt värdelös är den dock inte, bättre än många andra polisserier. Kolla in lite gamla HBO-produktioner istället, om du inte har gått loss på dom redan. Oz är ju helt klart i klass med the Wire, och Homicide är inte fy skam heller.
Citera
2008-07-15, 15:31
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongrel
Jag tycker inte att the Shield kommer i närheten av the Wire, tyvärr. Man ser väldigt lite ur brottslingarnas synvinkel, och huvudpersonen tycker jag direkt illa om. Helt värdelös är den dock inte, bättre än många andra polisserier. Kolla in lite gamla HBO-produktioner istället, om du inte har gått loss på dom redan. Oz är ju helt klart i klass med the Wire, och Homicide är inte fy skam heller.

Kan hålla med om att The Shield inte alls kommer i närheten av The Wire , även om jag gillar den, men jag förstår inte hur du inte kan digga Vic Mackey. Han är ju hur skön som helst.

Oz är ju naturligtvis bra men stundtals lite fånig. Föredrar helt klart The Wire. Homicide har jag aldrig sett men det är ingen HBO-serie måste jag vara besserwisser och påpeka.
Citera
2008-07-15, 16:23
Medlem
mongrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Kan hålla med om att The Shield inte alls kommer i närheten av The Wire , även om jag gillar den, men jag förstår inte hur du inte kan digga Vic Mackey. Han är ju hur skön som helst.

Oz är ju naturligtvis bra men stundtals lite fånig. Föredrar helt klart The Wire. Homicide har jag aldrig sett :skamsen: men det är ingen HBO-serie måste jag vara besserwisser och påpeka.
My bad! Dock figurerar ju ett par av skådisarna i the Wire även i Homicide, om det är någon lindring för mitt misstag ;)

Jag vet vad du menar vad gäller Oz. I sina sämsta stunder är det rätt fånigt, men det är ändå rätt långt mellan lågvattenmärkena. Men när Oz är som bäst är det verkligen gruvligt bra.
Citera
2008-07-15, 16:25
Medlem
fiask0s avatar
The Wire är i en klass för sig!
Citera
2008-07-15, 19:14
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flakon

Du hinner igenom the wire på sju veckor så jag rekommenderar att du avvaktar med Generation Kill och sätter igång med The Wire asap. Redan efter andra avsnittet kommer du inse att det är stora grejer på G och efter ett par avsnitt till så är du fast.

Jag har fortfarande inte lyckats värva nån IRL så jag får försöka lite här istället
Citera
2008-07-15, 19:40
Medlem
11ans avatar
Blev lycklig av att se att någon postat i den här tråden, för lite the wire hyllande.
Citera
2008-07-15, 19:50
Medlem
Fred Friendlys avatar
Plöjde precis igenom säsong ett igår, det blev fan bättre och bättre. Fortsätter det i samma takt i säsong 2?
Citera
2008-07-15, 20:31
Medlem
fiask0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Plöjde precis igenom säsong ett igår, det blev fan bättre och bättre. Fortsätter det i samma takt i säsong 2?

Det beror på vad man gillar då de är mer inriktade på olika saker i olika säsonger, även fast allting hänger med. Alla säsonger är iaf bra på sitt vis och om du gillade den första så kommer du nog inte bli besviken.
Citera
2008-07-16, 07:46
Medlem
Flakons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Du hinner igenom the wire på sju veckor så jag rekommenderar att du avvaktar med Generation Kill och sätter igång med The Wire asap. Redan efter andra avsnittet kommer du inse att det är stora grejer på G och efter ett par avsnitt till så är du fast.

Jag har fortfarande inte lyckats värva nån IRL så jag får försöka lite här istället
Jag misstänker att du kommer lyckas.

Kollade två avsnitt igår och det börjar bli spännande. Planerar att hinna två idag med. De har lyckats med att få karaktärerna väldigt intressanta.
Citera
2008-07-16, 21:46
Medlem
Har fegat och skjutit på den här serien länge nu. Varför vet jag inte, men varit något som gjort att jag väntat. Men nu är Säsong 1 på väg ner i en hiskeli fart. Så semesternätterna kanske är räddade?

Edit* Själv så hävdar jag att The Shield är den bästa serien som gjorts, sett den fyra gånger (i väntan på det nya). Kanske var det jag reagerade på nyss, att ni pratade om Shield
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in