Flashback bygger pepparkakshus!
2011-03-18, 22:16
Medlem
adamthebombs avatar
Känns inte som jag har något direkt att tillföra men vill bara hylla The Wire lite. Är nog min absoluta favoritserie och den är så fruktansvärt bra verkligen. Alla måste se.
Citera
2011-03-19, 15:36
Medlem
Wazupfbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
och bubbles "mc nutty!" =)

http://2.bp.blogspot.com/_rd1X11GoUac/THYrTwwCuCI/AAAAAAAAA6s/5ZiBNqnu9RA/s1600/wire.JPG

Grym bild Men lite mer avon skulle inte skada
Citera
2011-03-19, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wazupfb
Grym bild Men lite mer avon skulle inte skada

ow, honom har jag ju missat helt. skam på mig!
Citera
2011-03-21, 12:37
Medlem
Fred Friendlys avatar
Yo!

Fyra år efter jag sett säsong ett tog jag tummen ur röven och började se s02. Omar är en favorit, mkt pga vad jag läst om honom här i tråden. Kommer han att synas mer i säsong tre? Är på episod tio i s02 och han är knappt med. Svara gärna utan att spoila!
Citera
2011-03-21, 12:39
Bannlyst
Hur bra är denna serie? Har den en stadig storyline eller är det bara jaga narkotika hela tiden?
Citera
2011-03-21, 16:06
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aventura
Hur bra är denna serie? Har den en stadig storyline eller är det bara jaga narkotika hela tiden?
Grymt bra, inte tradig alls och inte cliffhanger slut. Grymt persongalleri. Poliser, samhället, makt, politik.. Att kalla wire en polisserie är att underminera serien imo
Citera
2011-03-21, 17:12
Medlem
norgeskusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Yo!

Fyra år efter jag sett säsong ett tog jag tummen ur röven och började se s02. Omar är en favorit, mkt pga vad jag läst om honom här i tråden. Kommer han att synas mer i säsong tre? Är på episod tio i s02 och han är knappt med. Svara gärna utan att spoila!

Ja han syns mer i säsong 3 så du har många storslagna Omarscener att se fram emot.
Citera
2011-03-21, 21:28
Medlem
j0h2ns avatar
Död tråd...

Känns mest som folk hoppar in för att skryta om att de har sett, ska kolla på eller har hört om serien. Varenda fråga och de flesta frågeställningar har redan tagits upp 74 gånger.

Men visst, serien är bäst, värd 800 kronor, Omar figurerar mer och mer för varje säsong, och Michael Lee är fucking awesome.. Ice cold boy!
Citera
2011-03-22, 22:20
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j0h2n
Död tråd...

Känns mest som folk hoppar in för att skryta om att de har sett, ska kolla på eller har hört om serien. Varenda fråga och de flesta frågeställningar har redan tagits upp 74 gånger.

Men visst, serien är bäst, värd 800 kronor, Omar figurerar mer och mer för varje säsong, och Michael Lee är fucking awesome.. Ice cold boy!
Det är väl skitbra om vi som inte sett återupplivar tråden, tycker iaf att det är kul när någon ny äntrar Sopranos-tråden (en serie jag följt slaviskt sedan serien släpptes).

Skryta om att man sett en grym serie 5-6 år efteråt? Nja du
Citera
2011-03-22, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Yo!

Ja, han är mycket i fokus de senare säsongerna. Säsong 2 var en av de sämre, missförstå mig ej, tycker serien i sig är ett mästerverk men om jag ska välja en så var säsong 2 den sämre.
Citera
2011-03-23, 01:15
Medlem
VerbalHolograms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheaped
Ja, han är mycket i fokus de senare säsongerna. Säsong 2 var en av de sämre, missförstå mig ej, tycker serien i sig är ett mästerverk men om jag ska välja en så var säsong 2 den sämre.
Säsong två är ju den bästa! Frank Sobotka är helt fenomenalt bra, en av de absolut bästa karaktärerna i serien.
Citera
2011-03-23, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VerbalHologram
Säsong två är ju den bästa! Frank Sobotka är helt fenomenalt bra, en av de absolut bästa karaktärerna i serien.
Tycker absolut ingen säsong var dålig så att säga men om jag skulle välja en som jag tyckte höll lägre kvalite skulle det nog bli säsong 2. En smaksak antar jag, tycker den bästa var säsong 4.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in