Flashback bygger pepparkakshus!
2013-02-25, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Grym serie! Har typ 4 säsonger att se ikapp!
Det gör du rätt i!

OT: Visst är det ryssen från Oz du har på din avatar?
Citera
2013-02-26, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Det gör du rätt i!

OT: Visst är det ryssen från Oz du har på din avatar?

Da. Nikolai Stanislofsky
Citera
2013-02-28, 01:30
Medlem
Coconocos avatar
Har precis avslutat 4 dagars the wire maraton, Grym serie
Hitta den här mini dokumentären som behandlar ämnet.

http://www.youtube.com/watch?v=zz0nkKdkLqc&feature=player_embedded
Citera
2013-03-08, 20:06
Medlem
Parniels avatar
Funderar på att börja den här otroligt hyllade serien. Älskar serier som Mad Men samt Breaking Bad så jag tror att jag kommer att tycka om den.

Det som är häftigt är att man ser situationerna ur både gangstrarnas samt polisernas perspektiv.
Senast redigerad av Parniel 2013-03-08 kl. 20:09.
Citera
2013-03-08, 23:53
Medlem
Fred-Asps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parniel
Funderar på att börja den här otroligt hyllade serien. Älskar serier som Mad Men samt Breaking Bad så jag tror att jag kommer att tycka om den.

Det som är häftigt är att man ser situationerna ur både gangstrarnas samt polisernas perspektiv.

Ohh ja, det händer mycket mer, fler intressanta karaktärer och inga skitjobbiga fruar som man vill skära halsen av efter några avsnitt. Ge det ett försök, jag tycker Wire, i alla fall de första tre säsongerna slår BB med hästlängder.

EDIT: Nu vart jag fan i mig sugen på att se om serien. Stringer Bell var fan i mig min hjälte i ungdomen. Minns så väl när jag och min roommate i Cleveland satt The wire-marathon och rökte braj som skorstenar. Det var fan tider.
Senast redigerad av Fred-Asp 2013-03-08 kl. 23:57.
Citera
2013-03-09, 00:59
Medlem
Parniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred-Asp
Ohh ja, det händer mycket mer, fler intressanta karaktärer och inga skitjobbiga fruar som man vill skära halsen av efter några avsnitt. Ge det ett försök, jag tycker Wire, i alla fall de första tre säsongerna slår BB med hästlängder.

EDIT: Nu vart jag fan i mig sugen på att se om serien. Stringer Bell var fan i mig min hjälte i ungdomen. Minns så väl när jag och min roommate i Cleveland satt The wire-marathon och rökte braj som skorstenar. Det var fan tider.

Haha, härligt! Serien låter riktigt jävla störtskön! Blir nog ta mej fan o lägga hela lördagen åt sidan och bara köra Wire!
Citera
2013-04-01, 03:26
Medlem
Dimaks avatar
Börjat äntligen tittat på det här! 2 år sen senast då jag only såg första avsnittet , så pallade jag inte mer men sen efter 4 avsnitt börjar det blir bra! alltid småsneglat på serien men nu jäkla skall jag ser det! Gillar killen Kenny från Oz! En sak jag har tänkt på det är massa Oz skådisar med i The Wire! Och i Oz rätt kul!
Citera
2013-04-13, 02:17
Medlem
Hummlers avatar
Rea på CDON igen om någon är intresserad, hela serien för 299 kr, slå till medan ni kan!

http://cdon.se/film/the_wire_-_the_complete_series_(24_disc)-13546194
Citera
2013-04-13, 03:38
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummler
Rea på CDON igen om någon är intresserad, hela serien för 299 kr, slå till medan ni kan!

De borde ha gjort BluRay av denna serie
Citera
2013-04-13, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummler

Damn vad billigt! Hade lätt köpt den. MEN faktum är att den bara kommer samla damm, hur jävla bra denna serie än är. Man har inte tid att se om serier eftersom det kommer nya bra hela tiden.

Börjat på sista säsongen nu och börjar redan få en klump i magen. Snart är det roliga över

Fruktansvärd välskriven och underhållande serie. Sitter som klistrad varje sekund.

Omar for President!
Citera
2013-04-14, 02:10
Medlem
TaxMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Damn vad billigt! Hade lätt köpt den. MEN faktum är att den bara kommer samla damm, hur jävla bra denna serie än är. Man har inte tid att se om serier eftersom det kommer nya bra hela tiden.

Börjat på sista säsongen nu och börjar redan få en klump i magen. Snart är det roliga över

Fruktansvärd välskriven och underhållande serie. Sitter som klistrad varje sekund.

Omar for President!
Köpte boxen. Denna historia är fan bland det bästa som västvärlden har producerat.
Citera
2013-04-22, 21:23
Medlem
putteH_s avatar
Köpte också boxen för 299. Kollar om serien från början. Jag stannade någonstans i 4 säsongen för 2 år sen, sen dess har jag inte kollat. Så minns inte så mycket. Ligger på säsong 2, som jag minns som den svagaste. Får se om man ändrar uppfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in