Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-19, 00:19
Medlem
Har precis sett färdigt avsnitt åtta, ganska bra kvalitet. Finns på mininova.

Spoliers, läs INTE om du inte har sett avsnitt åtta!

Bara två avsnitt kvar nu
Citera
2008-02-19, 10:29
Medlem
Hanksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Haha, nej ok

Jag får väl köpa någon DVD-box de första avsnitten när jag kommer till Sverige nästa gång, sänds/finns inte här i Tyskland vad jag vet. Fast ärligt talat låter den ju på era beskrivningar som en serie för surgubbar som inte tål "påhitt och fjanterier".
Därmed inte sagt att jag inte har dragning åt det hållet...
Fast ibland känns det som man mer är ute efter entertainment, "avkoppling" eller adrenalin än Norén-meets-Hill Street Blues som denna serie låter som.

Nåja, jag ger den en chans så småningom, tack för infon, särskilt Hankster!

Tittar f.ö. inte på PB för handlingens/realismens skull, utan faktiskt mest för sköna karaktärer. Det måste inte betyda att de är jätterealistiska. Gillade exempelvis Graven tack vare alla originella karaktärer som samspelade skönt, trots att nästan ingen realism alls fanns i själva storyn.

Gillar du sköna karaktärer lär du älska the Wire. Två av dom allra skönaste:

http://www.youtube.com/watch?v=I1VoK2VH_I0

Det finns hur många som helst, för många att nämna.

Dom flesta som kollar på the Wire kollar säkert på massa andra serier också, så jag tror inte att det bara är surgubbar . Det var mer att the Wire stack ut, att den var så annorlunda från nästan annat jag sett inom samma genre. Att den bröt av jäkligt skönt mot all icke-realism som annars dominerar. Jag försökte kolla på Shark efteråt och tyckte det var patetiskt att alla kvinnor i serien såg ut som fagra mjukporrmodeller i softat ljus.
Citera
2008-02-19, 17:47
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Haha, nej ok

Jag får väl köpa någon DVD-box de första avsnitten när jag kommer till Sverige nästa gång, sänds/finns inte här i Tyskland vad jag vet. Fast ärligt talat låter den ju på era beskrivningar som en serie för surgubbar som inte tål "påhitt och fjanterier".
Därmed inte sagt att jag inte har dragning åt det hållet...
Fast ibland känns det som man mer är ute efter entertainment, "avkoppling" eller adrenalin än Norén-meets-Hill Street Blues som denna serie låter som.

Nåja, jag ger den en chans så småningom, tack för infon, särskilt Hankster!

Tittar f.ö. inte på PB för handlingens/realismens skull, utan faktiskt mest för sköna karaktärer. Det måste inte betyda att de är jätterealistiska. Gillade exempelvis Graven tack vare alla originella karaktärer som samspelade skönt, trots att nästan ingen realism alls fanns i själva storyn.
Jag kollar på många serier med "påhitt och fjanterier" men bara för det så betyder det inte att de elementen passar i alla serier eller att jag vill ha dem i alla serier jag kollar på.

The Wire är en realistisk och fängslande skildring av polisarbete, gängkultur, politik med mera. Allt behöver inte kastas i nyllet på en för att det ska bli bra.
Citera
2008-02-19, 23:39
Medlem
Sillberts avatar
Spoiler för avsnitt åtta:
Citera
2008-02-20, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbert
Spoiler för avsnitt åtta:

Citera
2008-02-20, 13:10
Medlem
P.Gs avatar
Citera
2008-02-20, 14:12
Medlem
Unbalanceds avatar
Jag har en fråga, hur många avsnitt sändes "on demand" för några veckor sedan?
Jag kan inte minnas hur många det var.
Citera
2008-02-21, 00:43
Medlem
Grim_Reapers avatar
Vad jag har hört så visas avsnitten on demand en vecka innan de sänds på TV.
Citera
2008-02-21, 13:16
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim_Reaper
Vad jag har hört så visas avsnitten on demand en vecka innan de sänds på TV.
Men det sändes ju ett flertal avsnitt on demand för några veckor sedan, jag minns nu inte hur många det var så jag har nu under
några veckors tid tagit hem det nyaste avsnittet
på måndagar bara för att visa sig att jag redan sätt det.

Och jag skulle vilja ha ett nummer då jag kan börja se igen för att få se ett "nytt"..

EDIT: Nevermind.. veckans avsnitt var ett nytt (S05E08) nice.
Senast redigerad av Unbalanced 2008-02-21 kl. 13:23.
Citera
2008-02-23, 00:30
Medlem
Continental Ops avatar
subs på ep 4-6 ute på subscene!!
blir sent inatt
Citera
2008-02-23, 11:27
Medlem
gugglianos avatar
kollar det sista i säsong 4 nu, och vad annat kan man säga än, mayor carcetti, fuck you and your slanted fucking smug grin!!! fan vad less jag är på att se honom och wee-bey's son namond med sin jävla pudelsvans bak i skallen.
Citera
2008-02-26, 00:09
Medlem
Avsnitt nio finns ute på mininova nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här