Har sett en hel del serier.. men detta är tveklöst den bästa. Jag är nog kär i Lester Freamon. Det störda är att jag störde mig som tusan på Pryzbylewski i början.. nu är det nästan så man saknar honom.
Hela serien blir som en underbar extrafamilj.. vilket tar emot lite att medge.
- Gillar inte att Bubs (stavning?) får så jävla mycket skit, så genomgod snubbe.
- Jävligt tråkigt med den sköne grabben Bodie.
- Michael kommer bli så jävla farlig, verkar ju sakna allt vad känslor heter.
- Snoop är en osannolikt cool karaktär.
- Gillar inte fjoll McNulty, vill ha tillbaka "Jimmy bust balls".
- Marlo måste åka tidigt i säsong fem, orkar inte med honom.
- Varför dör inga snutar? Herc, Carver eller Kima borde få en kula tycker jag för att få en lite oväntad vändning. Den ovissheten som finns i Oz om vilka som klarar sig och inte har saknats i säsong tre och fyra.
Vill bara tipsa att några avsnitt har läckt ut på internet, finns att ladda ner på piratbukten.
Spoilers från de två första avsnitten
Avons back!
Så glad jag blev när man fick se honom komma ut genom dörren, "Suprise, heh". Hoppas han lyckas ta sig ut igen, och visar Marlo fjanten "how the game is played".
Snoop är bara för cool.
Får lite Omar vibbar av Michael, han verkar inte vilja blanda in "oskyldiga".
Vilken jävla twist i slutet på avsnitt två, vet inte varför men jag kunde inte sluta skratta.
jag måste nog avvakta engelska subs, hajar inte hälften av vad de där snubbarna snackar om annars
det vore skönt om folk som kollat kan - utan att spoila - konfirmera att det fortfarande är bäst i världen, det var nån review i Baltimore Sun som dissade en del o de har hyllat tidigare.
jag måste nog avvakta engelska subs, hajar inte hälften av vad de där snubbarna snackar om annars
Tror det kan ta ett tag tills subs kommer ut, inte så populär serie på nätet.
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
det vore skönt om folk som kollat kan - utan att spoila - konfirmera att det fortfarande är bäst i världen, det var nån review i Baltimore Sun som dissade en del o de har hyllat tidigare.
The Wire är alltid bäst
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Så de är inte fake, trodde det först. Hur är kvaliten? Jag hittar avsnitt ett, två och fem.
Bildkvaliteten är i överlag ganska bra, blir ganska pixligt under vissa mörka delar. Ljudet kan brusa lite. Ska försöka fixa lite screens.
Avsnitt fem visade sig vara avsnitt sju.
Tycker också det verkar skummt, jag som trodde 3-4 skulle vara uppe när jag vaknade. Jag börjar bli riktigt grinig nu, "I wonder what Marlo Stanfield is doing right fucking now"