2015-04-29, 16:07
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djmarty
Goda nyheter ang Högdalen!

Min källa på KFM säger att det planeras en avhysning den 5/5, så vi hoppas på ett fullföljande.

Fantastiskt!
Vad gör marxisterna på Cyklopen, A.S samt resten av idioterna åt detta?
Blir det samma utgång som i Malmö?
2015-04-29, 16:20
Medlem
Pingvinkokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auchentoshan
Fast ska det skapas ett prejudikat eller praxis så borde det rimligtvis också hänvisas till ett specifikt lagrum som de som överklagar stödjer sig mot. Det har iaf inte framkommit några uppgifter om detta.
Bara för att man begår ett brott tillräckligt länge innebär det inte att brottet upphör.
Nej men de försöker ju testa med "besittning", de har inte överklagat beslutet heller utan bara krävt mer tid.
Tänker ur deras perspektiv som politiska aktivister, de är inga juridiska konsulter, de gör liksom inte någon realistisk bedömning av chanser eller ger en objektiv beskrivning av verkligheten.
En "framgång" kan säkert vara ett par tidningsartiklar som har rätt vinkling för dem, eller att de byggt större nätverk under kampanjen.
Jag menar att de kan mycket väl försöka överklaga även om de vet att det är lönlöst i det korta perspektivet om de tror att det gynnar deras frågor på sikt.
Det är rätt cyniskt.
Senast redigerad av Pingvinkokos 2015-04-29 kl. 16:26.
2015-04-29, 17:06
Medlem
Jag tycker om naer du drar helt felaktiga slutsatser. Saeger en hel del om dig. Hade jag missat alla av alla mojliga da hade jag ocksa tyckt illa om folk for da slipper man laegga tid pa att forsta varfor man missat sa grovt. Allt annat aen ens egna asikter aer fel.

Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Att påstå att en ur-Lundensisk institution skulle ha några såna Malmöitiska hittepå-drag är enbart löjligt.

Sen att påstå något så idiotiskt om Malmöbor i allmänhet, utifrån en liten och marginell grupp långt ute på vänsterkanten, vad tror du dig kunna uppnå med det annat än förakt mot dig?

Visst, vi gillar inte fribajsarna på Sorgenfri i denna tråd, men kan du sluta fantisera så förbannat mycket? Förutom att du skamlöst misshandlar svenska språket, så verkar du också ha tappat verklighetskontakten där borta i din landsexil?
2015-04-29, 18:23
Medlem
Bildbevis pa att osteuropeerna plundrar kladinsamlingar och varfor det ligger klader i drivor overallt i skogen och pa gatan.

https://www.youtube.com/watch?v=dvyCfvSYO5w

England
https://www.youtube.com/watch?v=HPrz3D3Tpd8

Polen
https://www.youtube.com/watch?v=Wtz3yCvyqT4
2015-04-29, 18:25
Medlem
rojass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Fantastiskt!
Vad gör marxisterna på Cyklopen, A.S samt resten av idioterna åt detta?
Blir det samma utgång som i Malmö?
Protester kan vi nog räkna med,dock så tvivlar jag på att de även här kan hävda besittningsrätt då lägret i centrala Malmö befann sig på privat mark medan de i Högdalen är uppförda på allmän mark.
2015-04-29, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Killyourself
Tydligen skillnad på folk och folk.. För 10 år sen så blev svenskar bortkörda från tomten i Malmö som nu ztiggarna ockuperar...

http://www.sydsvenskan.se/malmo/hemlosa-kors-bort-fran-odetomt/

Fruktansvärt ironiskt att den där Carina ville att någon ska ge hennes hemlösa vänner en bit mark att bo på, samma sorts resonemang som zigenarna
2015-04-30, 04:38
Medlem
Enligt Lundapolisen gjorde en grupp EU-migranter upp en eld i närheten av en fabriksbyggnad innehållande explosiva ämnen. Den polispatrull som skickades till platsen lyckades avvärja faran. Polisens ledningscentral fick en anmälan om att EU-migranter hade gjort upp en eld, 50 gånger 50 centimeter stor.

Enligt polisens anmälan fanns fara för omfattande förödelse av annans egendom genom att det 50 meter från platsen ligger en fabriksbyggnad med explosiva ämnen.
Vid anmälningstillfället stod åtta personbilar uppställda på parkeringsplatsen.

Enligt anmälan uppstod dock inga skador mer än att asfalten sannolikt påverkades av elden.

http://www.skd.se/2015/04/29/eu-migranter-tande-farlig-eld/
2015-04-30, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werbung
Enligt Lundapolisen gjorde en grupp EU-migranter upp en eld i närheten av en fabriksbyggnad innehållande explosiva ämnen. Den polispatrull som skickades till platsen lyckades avvärja faran. Polisens ledningscentral fick en anmälan om att EU-migranter hade gjort upp en eld, 50 gånger 50 centimeter stor.

Enligt polisens anmälan fanns fara för omfattande förödelse av annans egendom genom att det 50 meter från platsen ligger en fabriksbyggnad med explosiva ämnen.
Vid anmälningstillfället stod åtta personbilar uppställda på parkeringsplatsen.

Enligt anmälan uppstod dock inga skador mer än att asfalten sannolikt påverkades av elden.

http://www.skd.se/2015/04/29/eu-migranter-tande-farlig-eld/
Vad är grejen? får man inte göra majbrasor längre? typisk rasism.
2015-04-30, 05:43
Medlem
Pre 1914s avatar
Är inte jurist på något vis utan konstaterar bara att sätter lagar hinder i hjulen för att få bort bosättningar på kommunal och privat mark så ska lagarna ändras så att det går lätt att få bort dem.

Minns bärplockarlägren för två och tre år sedan och hur besvärligt det var att göra något för en vanlig mindre skogsägare då man måste ta reda på namnen på dem som bodde i lägret innan man kunde be fogden om avhysning. Så vitt jag vet har absolut ingen lag ändrats sedan dess som skulle göra det lättare att avhysa, och det var under den gamla regeringen då jag inte alls tror något om den nya.
Men tycker mig ändå se någon slags anpassning hos myndigheterna att försöka få något gjort ändå inom de nuvarande reglerna.

Men angående fd justitieministern ask debattartikel i dn igår om att göra det svårare med tiggarläger är det ju bara så otroligt dumt att hon inte gjorde något när hon var i regeringen, nu kommer det inte hända något, artikeln är bara lite sopande framför egen dörr nu när hon ändå inte kan göra något.
2015-04-30, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werbung
Nu slog det mig varfor jag sett "svedda" kundvagnar. De laegger kablarna i kundvagnen och gor upp en eld underifran. Det ar sa de far bort gummit och plasten runt kablarna. Sedan att det bidrar till giftig roek ar en annan sak eller att flk inte kan ta sig till jobbet for taget star still eller for att ett foretag inte kan fungera utan el...spannande varld vi lever i. Kanns som en liten grupp stenaldersmanniskor katapulterar ett modernt samhalle tillbaka i tiden. Tack for det Roven..javla alkis.

Du har säkert alldeles rätt! Det är klart att koppar måste vara otroligt lockande för dessa romer som nog trots allt inte får så många slantar i kopparna. Säkert råder en strikt könsuppdelning, de söta damerna tigger oftast på gatan och männen tjyvar koppar mm.
2015-04-30, 11:09
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Du har säkert alldeles rätt! Det är klart att koppar måste vara otroligt lockande för dessa romer som nog trots allt inte får så många slantar i kopparna. Säkert råder en strikt könsuppdelning, de söta damerna tigger oftast på gatan och männen tjyvar koppar mm.

Det är ju till och med så att själva närvaron av tiggare skapar ett kamouflage där de mer klassiskt brottsaktiva medlemmarna av gruppen kan smälta in och arbeta mer eller mindre ostört. En trojansk häst.
Tiggarvurmare, både "goda" människor och politiska quislingar i det svenska samhället ser till att det kan ske.
Du och jag och våra barn betalar priset.
2015-04-30, 12:42
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914

Men angående fd justitieministern ask debattartikel i dn igår om att göra det svårare med tiggarläger är det ju bara så otroligt dumt att hon inte gjorde något när hon var i regeringen, nu kommer det inte hända något, artikeln är bara lite sopande framför egen dörr nu när hon ändå inte kan göra något.

Blir fullständigt rasande när jag ser Ask, Ullensvag mfl göra små utspel om zigenartiggarna och hycklande kasta ut små populistiska köttben till de lättlurade.

Dessa värdelösa politiker satt på makten i 8 år och gjorde ingenting, absolut ingenting åt problemet förutom att förvärra det. Lyftes frågan kom rasistkortet flygande och landade som en boxhandske på den som var oförsiktig nog att antyda att vi hade problem.

Och nu sitter dessa värdelösa människor och låtsas vilja göra något åt zigenarproblemet? Tillåt mig gapskratta!

Att de tror att vi svenskar har så kort minne att vi glömt att de totalt sket i problemet under deras 8 år vid makten är en ren förolämpning mot vår intelligens.

De kan dra åt helvete.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in