2015-04-29, 14:01
Medlem
auchentoshans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Svenska media och lärosäten är grundligt infekterade av henvänsterpersoner.

Kort sagt: personer som endast delvis har en uppfattning om verkligheten utanför deras arbetsplats.
Vadå delvis? Dessa människor som flyter runt på våra institutioner för vänsteranhängare har inte satt sin fot i verkligheten. De glider runt i en rosaskimrande värld där alla tycker lika men gillar olika och där alla är lika mycket värda, även om en del är mer lika värda än andra.
2015-04-29, 14:08
Medlem
Man gor det mer komplext an det ar for att skapa en praxis sa att patrask...de som aldrig kommer att skapa nagot for egen maskin kan lattare dela det som det tagit mycket slit och tid att skrapa ihop. Nar de kommunala pengarna tryter sa att inte patrasket kan hallas under armarna sa maste patrasket hitta andra vaegar och da ska man skapa praxis sa att vem som helst kan paxa det som de anser sig ha battre nytta for an de som betalat och paxat tillgangen innan patrasket men det ar lite var "Allt at alla" gar ut pa och min gissning ar att denne "Frederick" (man kan undra varfor mannen stavar sitt namn annorlunda an vad som star i registrena...lattare personlighetsklyvning?) har hoert nagon naemna nagot nagonstans och sedan plankat vad andra ha sagt...det brukar vara sa med Malmoiter. Att applicera nagot som man sjalv kommit fram till och genererat brukar vara sallsynt i dessa kretsar.

Citat:
Ursprungligen postat av RealWiseman
Ja, det låter ju onekligen faktiskt så, denne professor pratar också om besittningsrätt som vore det applicerbart på ockupationen. Jag undrar i mitt stilla sinne vad som föranleder dessa herrar - professorn Bengt och amuensen Fredrick - att försöka köra denna linje. Exakt VAD har man att vinna? Ryggdunkningar kanske är kul en tid, men efter ett tag så blir det ganska tröttsamt för ryggen. Så vad är den egentliga anledningen?
2015-04-29, 14:16
Medlem
Eller sa har de haft ett riktigt jobb men insett att de inte kommer att konkurrera sig till nagot...att man helt enkelt blir handlingsforlamad och gar tillbaka till universitetsvarlden och det ar oftast de som snackar skit om alla andra for att kunna pumpa upp sitt kassa sjalvfortrende...for man klarar inte av nagot annat...hade de haft kapaciteten sa hade de inte jobbat som forelasare och ganska kassa forelasare oftast for att de uppdaterar inte sina slides eller kommer med ny information utan bara maler pa ar in och ar ut med samma trotta saker.

Citat:
Ursprungligen postat av auchentoshan
Vadå delvis? Dessa människor som flyter runt på våra institutioner för vänsteranhängare har inte satt sin fot i verkligheten. De glider runt i en rosaskimrande värld där alla tycker lika men gillar olika och där alla är lika mycket värda, även om en del är mer lika värda än andra.
2015-04-29, 14:32
Bannlyst
Goda nyheter ang Högdalen!

Min källa på KFM säger att det planeras en avhysning den 5/5, så vi hoppas på ett fullföljande.
2015-04-29, 14:33
Medlem
Killyourselfs avatar
Tydligen skillnad på folk och folk.. För 10 år sen så blev svenskar bortkörda från tomten i Malmö som nu ztiggarna ockuperar...

http://www.sydsvenskan.se/malmo/hemlosa-kors-bort-fran-odetomt/
2015-04-29, 14:42
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killyourself
Tydligen skillnad på folk och folk.. För 10 år sen så blev svenskar bortkörda från tomten i Malmö som nu ztiggarna ockuperar...

http://www.sydsvenskan.se/malmo/hemlosa-kors-bort-fran-odetomt/

Förbannat bra att du hittade denna!

Var fanns henvänstern när denna avhysning gjordes?!?

Det är fan genant för politiker och beslutsfattare att du hittade denna artikel. Problemet är att dessa ryggradslösa människor saknar förmåga att skämmas. Rädslan att bli kallad rasist av henvänstern gör att människor gladeligen tappar all värdighet.
2015-04-29, 14:45
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auchentoshan

"Vadå delvis?"

Jo, jag får nog erkänna att jag var lite väl diplomatisk där

Citat:
Ursprungligen postat av RealWiseman
Det där känner jag igen från den institution på SU där jag tog examen...en del f.d. elever som börjat doktorera eller jobba på institutionen och ofta mer än sällan var detta människor som jag hade svårt att föreställa mig ute i arbetslivet, utan som hellre verkade uppskatta "universitets-lunken" om man snällt kallar den så.

Jag har tidigare jobbat i en sådan institution och kan verifiera att detta stämmer till 100%.
2015-04-29, 14:54
Medlem
Killyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Förbannat bra att du hittade denna!

Var fanns henvänstern när denna avhysning gjordes?!?

Det är fan genant för politiker och beslutsfattare att du hittade denna artikel. Problemet är att dessa ryggradslösa människor saknar förmåga att skämmas. Rädslan att bli kallad rasist av henvänstern gör att människor gladeligen tappar all värdighet.

Instämmer fullständigt i det du skriver! Fy faaaan så jävla pinsamt. Men jag blir verkligen inte förvånad.. På den här tiden var det tydligen inte något jävla "Allt till alla" och inga tomtar i haschmössor som försvarade dom stackars svenskarna som vräktes från tomten. Det fanns inte heller någon besittningsrätt tydligen...
2015-04-29, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killyourself
Instämmer fullständigt i det du skriver! Fy faaaan så jävla pinsamt. Men jag blir verkligen inte förvånad.. På den här tiden var det tydligen inte något jävla "Allt till alla" och inga tomtar i haschmössor som försvarade dom stackars svenskarna som vräktes från tomten. Det fanns inte heller någon besittningsrätt tydligen...

"Utvecklingen" går onekligen framåt...
2015-04-29, 15:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av werbung
Man gor det mer komplext an det ar for att skapa en praxis sa att patrask...de som aldrig kommer att skapa nagot for egen maskin kan lattare dela det som det tagit mycket slit och tid att skrapa ihop. Nar de kommunala pengarna tryter sa att inte patrasket kan hallas under armarna sa maste patrasket hitta andra vaegar och da ska man skapa praxis sa att vem som helst kan paxa det som de anser sig ha battre nytta for an de som betalat och paxat tillgangen innan patrasket men det ar lite var "Allt at alla" gar ut pa och min gissning ar att denne "Frederick" (man kan undra varfor mannen stavar sitt namn annorlunda an vad som star i registrena...lattare personlighetsklyvning?) har hoert nagon naemna nagot nagonstans och sedan plankat vad andra ha sagt...det brukar vara sa med Malmoiter. Att applicera nagot som man sjalv kommit fram till och genererat brukar vara sallsynt i dessa kretsar.

Att påstå att en ur-Lundensisk institution skulle ha några såna Malmöitiska hittepå-drag är enbart löjligt.

Sen att påstå något så idiotiskt om Malmöbor i allmänhet, utifrån en liten och marginell grupp långt ute på vänsterkanten, vad tror du dig kunna uppnå med det annat än förakt mot dig?

Visst, vi gillar inte fribajsarna på Sorgenfri i denna tråd, men kan du sluta fantisera så förbannat mycket? Förutom att du skamlöst misshandlar svenska språket, så verkar du också ha tappat verklighetskontakten där borta i din landsexil?
2015-04-29, 15:36
Medlem
Pingvinkokoss avatar
Jag kan nog tänka mig att det faktiskt är ett test för se om man kan skapa en praxis, med tanke på att det är en så "fiffig" och medveten organisation som Allt åt Alla bakom.
2015-04-29, 15:56
Medlem
auchentoshans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvinkokos
Jag kan nog tänka mig att det faktiskt är ett test för se om man kan skapa en praxis, med tanke på att det är en så "fiffig" och medveten organisation som Allt åt Alla bakom.
Fast ska det skapas ett prejudikat eller praxis så borde det rimligtvis också hänvisas till ett specifikt lagrum som de som överklagar stödjer sig mot. Det har iaf inte framkommit några uppgifter om detta.
Bara för att man begår ett brott tillräckligt länge innebär det inte att brottet upphör.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in