2015-04-30, 14:43
  #2497
Medlem
rojass avatar
Jag gjorde en oanmäld inspektion vid ZT:s läger bredvid Snösätravägen,och pedantisk som jag är så måste jag påpeka att våra romska medmänniskor ibland har lite problem med att plocka upp sitt skräp efter sig:
https://mega.co.nz/#!65JzyTKB!WN5Jxc771pPFiojjgsneaI-1fc3rEvIkm3n4pjk9SCs


Citat:
Ursprungligen postat av djmarty
Goda nyheter ang Högdalen!

Min källa på KFM säger att det planeras en avhysning den 5/5, så vi hoppas på ett fullföljande.
Din källa tycks vara pålitlig:
http://i60.tinypic.com/2qiwg95.jpg
http://i62.tinypic.com/2h2gqxh.jpg
__________________
Senast redigerad av rojas 2015-04-30 kl. 14:53.
2015-04-30, 16:21
  #2498
Medlem
sexboxs avatar
Har dom verkligen fått namn på alla eller kommer ett gäng kunna stanna kvar, spännande
2015-04-30, 16:42
  #2499
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexbox
Har dom verkligen fått namn på alla eller kommer ett gäng kunna stanna kvar, spännande

När avhysningen sker från högdalstoppen så ger jag det högst 1 månad innan det uppstår ett nytt läger någonstans runt toppen.

Romerna ser den marken som sin egen mark, något som de anser sig äga. Vid ett tillfälle då jag besökte lägret blev jag konfronterad av en rom som pekade mot marken och gormade "privat privat" upprepade gånger.

enda sättet att bli av med dessa kampare är genom att sätta hårt mot hårt. Det betyder inga föranmälda vräkningar samt att alla husvagnar och bilar forslas bort direkt när de upptäcks för att sedan skrotas.
2015-04-30, 16:44
  #2500
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
När avhysningen sker från högdalstoppen så ger jag det högst 1 månad innan det uppstår ett nytt läger någonstans runt toppen.

Romerna ser den marken som sin egen mark, något som de anser sig äga. Vid ett tillfälle då jag besökte lägret blev jag konfronterad av en rom som pekade mot marken och gormade "privat privat" upprepade gånger.

enda sättet att bli av med dessa kampare är genom att sätta hårt mot hårt. Det betyder inga föranmälda vräkningar samt att alla husvagnar och bilar forslas bort direkt när de upptäcks för att sedan skrotas.

Tror också att nolltolerans mot lägren är nyckeln till en friskare situation. Ska de vara här och tigga ska de åtminstone sköta sitt boende på ett bra sätt.
2015-04-30, 17:03
  #2501
Medlem
http://www.nt.se/nyheter/norrkoping/spant-lage-nar-vildcampare-slagit-lager-utanfor-camping-10977174.aspx

http://www.nt.se/nyheter/norrkoping/brott-kopplas-till-resande-asfaltsarbetare-10981371.aspx

http://www.nt.se/nyheter/norrkoping/polisen-det-ar-ett-komplicerat-rattsligt-lage-10982398.aspx

Nu har dom "resande" kommit till norrköping
2015-04-30, 17:13
  #2502
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojas
Jag gjorde en oanmäld inspektion vid (FB) Romska läger i Sverige pedantisk som jag är så måste jag påpeka att våra romska medmänniskor ibland har lite problem med att plocka upp sitt skräp efter sig:
https://mega.co.nz/#!65JzyTKB!WN5Jxc771pPFiojjgsneaI-1fc3rEvIkm3n4pjk9SCsDin källa tycks vara pålitlig:
http://i60.tinypic.com/2qiwg95.jpg
http://i62.tinypic.com/2h2gqxh.jpg

din flashbacklänk fungerar inte
2015-04-30, 17:15
  #2503
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojas
Jag gjorde en oanmäld inspektion vid ZT:s läger bredvid Snösätravägen,och pedantisk som jag är så måste jag påpeka att våra romska medmänniskor ibland har lite problem med att plocka upp sitt skräp efter sig:
https://mega.co.nz/#!65JzyTKB!WN5Jxc771pPFiojjgsneaI-1fc3rEvIkm3n4pjk9SCs



Din källa tycks vara pålitlig:
http://i60.tinypic.com/2qiwg95.jpg
http://i62.tinypic.com/2h2gqxh.jpg

Så, det stämde alltså!

Jättebra, schysta foton också.
Bra jobbat!
2015-04-30, 17:25
  #2504
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexbox
Har dom verkligen fått namn på alla eller kommer ett gäng kunna stanna kvar, spännande

Jag undrar precis det samma, det måste vara många mer än dom som står på A4an.
Är det bara dom som dom tagit leg på som flyttas?
I såna fall blir ju typ hälften (eller en hel massa) kvar och kan stanna eller..
Så jävla trött på dessa veka tag från myndigheterna, stor skam för samhället!
2015-04-30, 17:27
  #2505
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frej61
http://www.nt.se/nyheter/norrkoping/spant-lage-nar-vildcampare-slagit-lager-utanfor-camping-10977174.aspx

http://www.nt.se/nyheter/norrkoping/brott-kopplas-till-resande-asfaltsarbetare-10981371.aspx

http://www.nt.se/nyheter/norrkoping/polisen-det-ar-ett-komplicerat-rattsligt-lage-10982398.aspx

Nu har dom "resande" kommit till norrköping


https://www.youtube.com/watch?v=6nFhj2kGWCE
2015-04-30, 17:37
  #2506
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojas
......Din källa tycks vara pålitlig:
http://i60.tinypic.com/2qiwg95.jpg
http://i62.tinypic.com/2h2gqxh.jpg

Jag reagerar på dokument nr 2, kronofogden anger där att kostnaden "kan" överstiga 600:- per person, så om vi antar några ton sopor som ligger kvar, kommer alltså då kommunen att torska på detta, och samma gäller om det hade varit en privat tomt. Den som slänger skräp lagligt via olika firmor vet att företagen tar blodigt betalt att sortera sopor, så det lär väl bli 6-siffrigt igen...
2015-04-30, 18:14
  #2507
Medlem
rojass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
din flashbacklänk fungerar inte
(FB) Romska läger i Sverige
Det är alltså det lägret (vid Snösätravägen) som det rör sig om.
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Jag reagerar på dokument nr 2, kronofogden anger där att kostnaden "kan" överstiga 600:- per person, så om vi antar några ton sopor som ligger kvar, kommer alltså då kommunen att torska på detta, och samma gäller om det hade varit en privat tomt. Den som slänger skräp lagligt via olika firmor vet att företagen tar blodigt betalt att sortera sopor, så det lär väl bli 6-siffrigt igen...
Det ligger några ton sopor kvar där (kolla filmen),och jag tvivlar starkt på att ziggarna eller deras skyddshelgon på HEM äns kommer att betala basavgiften på 600kr/personX51 (totalt 30600kr),vilket innebär att skattebetalarna tvingas ta notan igen.
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
När avhysningen sker från högdalstoppen så ger jag det högst 1 månad innan det uppstår ett nytt läger någonstans runt toppen.

Romerna ser den marken som sin egen mark, något som de anser sig äga. Vid ett tillfälle då jag besökte lägret blev jag konfronterad av en rom som pekade mot marken och gormade "privat privat" upprepade gånger.

enda sättet att bli av med dessa kampare är genom att sätta hårt mot hårt. Det betyder inga föranmälda vräkningar samt att alla husvagnar och bilar forslas bort direkt när de upptäcks för att sedan skrotas.
Man behöver inte sätta hårt mot hårt utan det räcker med att man behandlar ziggarna som vilka andra personer som helst och lagför dem för begågna miljöbrott och svartbyggesbrott,den avskräckande effekten sköter resten.
__________________
Senast redigerad av rojas 2015-04-30 kl. 18:52.
2015-04-30, 18:37
  #2508
Medlem
det ar sa politiker fungerar. De klarar inte av nagot annat an att vara parasiter, loess och kackerlackor. De skjuter pa alla beslut tills det kommer till en punkt da deras loener eller position aer hotade da lovar de saker eller kommenterar nagot sa att de far lite vind i seglena. Det gaeller alla. Det ar daerfoer jag tycker att SD skulle skaffa sig duktigt folk. Se over lla siffror och boerja generera motioner och boerja sin argumentation utifran siffror och hur mycket pengar man braenner per dag, per vecka, per manad...hur mycket poliser far man foer det, hur manga aldervardsplatser, hur man stdieplatser, hur manga dagisplatser (utan somaliska mumier), hur manga sjuksyrror etc.

Sedan kan jag tycka att politiker kan ha det som regel att naer det gar daligt for landet sa far man saenkt loen och att det finns ett tak pa hur mycket man kan goera av med i tjansten. Ladorna ar tomma och da far man aka reguljart och inte koepa supa och aka regeringsplan foer att man anser sig vara smart (men egentligen aer man en nolla).


Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Blir fullständigt rasande när jag ser Ask, Ullensvag mfl göra små utspel om zigenartiggarna och hycklande kasta ut små populistiska köttben till de lättlurade.

Dessa värdelösa politiker satt på makten i 8 år och gjorde ingenting, absolut ingenting åt problemet förutom att förvärra det. Lyftes frågan kom rasistkortet flygande och landade som en boxhandske på den som var oförsiktig nog att antyda att vi hade problem.

Och nu sitter dessa värdelösa människor och låtsas vilja göra något åt zigenarproblemet? Tillåt mig gapskratta!

Att de tror att vi svenskar har så kort minne att vi glömt att de totalt sket i problemet under deras 8 år vid makten är en ren förolämpning mot vår intelligens.

De kan dra åt helvete.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in