2014-09-20, 19:32
  #1753
Bannlyst
Som vi alla vet kostar det får vård. När jag befunnit mig utomlands och besökt sjukhus har jag fått stå för kostnader.

Zigenartiggartjyven som brände sig till döds fick vård i några veckor? Vad kostar det per dag i intensiven?

Betala Rumänien kostnaden? För jag antar att personen i fråga om denne nu hade en försäkring så har personen nog brutit mot regler om brottslighet med ockupation på främmande mark.


Inte betalar väl svenska skattebetalare för utlänska brottslingars vård i Sverige? Eller gör vi?
2014-09-20, 20:19
  #1754
Medlem
egentligenotroligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltPantad
Hörrudu, pojkvasker. Jag ska läsa lagen för dig.

Det är skandal att romerna lever i tiggarläger och blir bortkörda av polisen. Det är samma takter som man använde mot familjen Taikon i serien "Katitzi"-för 50 år sedan. Utvecklingen går verkligen framåt. Denna rasism och främlingsfientlighet härjar i dagen Sverige trots allt prat om "människors lika värde". Det bevisar att allt tjusigt prat av de etablerade partierna bara är hyckleri. Det går tydligen bra att behandla människor så här bara man inte är sverigedemokrat då hade det blivit annat ljud i källan om de hade varit ansvariga.

Den enda lösningen på dessa läger är-ATT BETALA!!! Det är bara att ta upp skattemiljarderna och pröjsa för bostad, utbildning, bidrag och ge dessa romer ett värdigt liv. När de sedan arbetar så betalar de tillbaka till det svenska samhället.

Sedan "Taikontiden, för 50 år sedan" så har Sverige gått med i EU, vars regler vid "besök" i annat EU land, gäller: Man får stanna 3 månader utan uppehållstillstånd. Under tiden får man studera, vill man studera längre skaffar man tillstånd. Söka arbete, och arbeta 3 månadersperioden ut, och om man vill stanna som arbetskraftsinvandrare, så söker man sådant tillstånd, (så man kommer med i folkbokföringen, betalar skatt, man skaffar sig själv bostad. Eller så kan man stanna och turistar de 3 månaderna.

Man har INTE RÄTT till hjälp från landet som besöks, bostaden ordnar man ju själv. Man har bara rätt till akut sjukvård, men den SKALL STYRKAS av gällande "sjukkasseintyg fån hemlandet, som alltså senare reglerar sjukvårdskostnaden.

Detta gäller ALLA EU medborgare, även zigenare.
Tyvärr är det ingen som kollar varken in, eller utresa, så det är upp till den egna ärligheten att följa reglerna. Men skulle man åka dit för något kriminellt, och det visar sig att man överskridit tiden, ligger man säkert illa till.
Tidigare kunde europeiska länder behandla "snyltgäster olika, visa ut dom, eller tom. ge dem sociala bidrag och tak över huvudet. Men nu gäller EU:s regler.

(Svenskar som semestrar utomlands, ni har väl sjukvårdskort)?
2014-09-20, 20:34
  #1755
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lva
I Lund verkar de hålla till i koloniområdet mellan järnvägen och Lidl.

Finns ett till i Lund mellan vändplatsen vid kolonivägen och Norra Ringen.
2014-09-22, 14:18
  #1756
Medlem
OedipusRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egentligenotroligt
Sedan "Taikontiden, för 50 år sedan" så har Sverige gått med i EU, vars regler vid "besök" i annat EU land, gäller: Man får stanna 3 månader utan uppehållstillstånd. Under tiden får man studera, vill man studera längre skaffar man tillstånd. Söka arbete, och arbeta 3 månadersperioden ut, och om man vill stanna som arbetskraftsinvandrare, så söker man sådant tillstånd, (så man kommer med i folkbokföringen, betalar skatt, man skaffar sig själv bostad. Eller så kan man stanna och turistar de 3 månaderna.

Man har INTE RÄTT till hjälp från landet som besöks, bostaden ordnar man ju själv. Man har bara rätt till akut sjukvård, men den SKALL STYRKAS av gällande "sjukkasseintyg fån hemlandet, som alltså senare reglerar sjukvårdskostnaden.

Detta gäller ALLA EU medborgare, även zigenare.
Tyvärr är det ingen som kollar varken in, eller utresa, så det är upp till den egna ärligheten att följa reglerna. Men skulle man åka dit för något kriminellt, och det visar sig att man överskridit tiden, ligger man säkert illa till.
Tidigare kunde europeiska länder behandla "snyltgäster olika, visa ut dom, eller tom. ge dem sociala bidrag och tak över huvudet. Men nu gäller EU:s regler.

(Svenskar som semestrar utomlands, ni har väl sjukvårdskort)?

alla EU medborgare förutom Danskar ,då det existerar särskilda regler inom Skandinavien som tillåter fri rörlighet och regler kring arbetsmarknad för Skandinaviens medborgare (detta är t.ex. anledningen till att Norge är med i Schengen till trotts att Norge inte är med i EU).
__________________
Senast redigerad av OedipusRex 2014-09-22 kl. 14:23.
2014-09-22, 15:25
  #1757
Medlem
Västkustskts avatar
Verkar som rastplatsen / McDonalds vid Norrköpings södra utfart har blivit ett zigenarläger med sopor/tvättlinor och tält i skogen.
2014-09-22, 19:20
  #1758
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
Intressant att man går ut och skuldbelägger flashback , när det är Romerna själva som har nollkoll på elden. När man sovet i tält så har man eldpostlistor och man sitter på 2 vedträn som ett T så man inte somnar, romerna har knappast vidtagit dessa åtgärder.
Yeah, right! För de hade otur med fyra eldar samtidigt.

Sedan så är det alltid så att mobbvåld följer ett bestämt mönster. Först så snackar folk om att "något måste göras"...
2014-09-22, 20:27
  #1759
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Yeah, right! För de hade otur med fyra eldar samtidigt.

Sedan så är det alltid så att mobbvåld följer ett bestämt mönster. Först så snackar folk om att "något måste göras"...

Om det nu var 4 elda samtidigt, vem kommer det här uppgifterna ifrån? Ifrån brandmännen eller ifrån Romerna själva?


Mobbvåld förekommer inte Sverige, så det där är bara våtta fantasier ifrån VPK journalister som har sett Mississippi brinner för många gånger eller Anna Silver som vill vinst maximera sin verksamhet, vi får inte glömma att Anna Silver troligen har en fett kicka back på det som Romerna tigger ihop.

Så det ligger i Silver intresse att få ut en snyft snyft bild i media som möjligt om Romerna, det gynnar hennes bankkonto.
2014-09-22, 20:38
  #1760
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Yeah, right! För de hade otur med fyra eldar samtidigt.

Sedan så är det alltid så att mobbvåld följer ett bestämt mönster. Först så snackar folk om att "något måste göras"...

De flesta fall av våld mot zigenare handlar om interna konflikter, zigenarklaner emellan.
Om det är så att de inte brände sitt eget läger pga vårdslöshet med öppen eld på tok för nära textilier och dylikt, så är det mest troligt en rivaliserande zigenarklan som ville röja dem ur vägen. Det råder hård strid om tiggarterritorierna i stockholmsområdet. Häftiga gräl ziggisar emellan hör numera till stadsbilden och inte ens ordningsmakten ids reagera.
2014-09-22, 20:47
  #1761
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poechali
Man tycker det. Men politiker vet nog inte att det finns andra transportmedel än flyg.

Buss är väl knappast fint nog för detta finfolk?
Oavsett, så är det slöseri på pengar. De kommer tillbaka igen så fort de omgrupperat hemmavid. Det bästa vore nog ändå om samhället drog in på alla sociala resurser för ziggisarna, konstant kör bort dem från deras läger och sedan helt enkelt låter folk tröttna på dem. Stockholmarnas tålamod är inte oändligt. Inte ens de genom"goda" änglarna på södermalm har evigt tålamod för att "gräva fram" växeln i byxfickan till dessa lortgrisar. Till sist så kommer det inte finnas mer välgörenhet att hämta i Sverige. Vi hör redan nu om tiggare som blir allt mer desperata och trakasserar folk för att få pengar.
2014-09-22, 21:00
  #1762
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Buss är väl knappast fint nog för detta finfolk?
Oavsett, så är det slöseri på pengar. De kommer tillbaka igen så fort de omgrupperat hemmavid. Det bästa vore nog ändå om samhället drog in på alla sociala resurser för ziggisarna, konstant kör bort dem från deras läger och sedan helt enkelt låter folk tröttna på dem. Stockholmarnas tålamod är inte oändligt. Inte ens de genom"goda" änglarna på södermalm har evigt tålamod för att "gräva fram" växeln i byxfickan till dessa lortgrisar. Till sist så kommer det inte finnas mer välgörenhet att hämta i Sverige. Vi hör redan nu om tiggare som blir allt mer desperata och trakasserar folk för att få pengar.

Det finns tom youtube video som visar när MP och andra samhälles farlig element demonstrerar inte ge en krona till romerna, så det hycklar de väldigt mycket den här gruppen.

Det är största problemet att Svenska samhället har fått en sån överdriven tolerans emot Romer.
2014-09-22, 21:16
  #1763
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
Det finns tom youtube video som visar när MP och andra samhälles farlig element demonstrerar inte ge en krona till romerna, så det hycklar de väldigt mycket den här gruppen.

Det är största problemet att Svenska samhället har fått en sån överdriven tolerans emot Romer.

Jag håller med.
De gamla tidernas stränga restriktioner mot "resandefolket" kom inte till av ondska. Zigenarna har alltid varit ointegrerbara under sin vistelse i norden, oavsett sociala insatser och exklusiva förmåner. Vi måste få till en kontroll igen över deras resande och familjebildande.
2014-09-23, 22:58
  #1764
Medlem
lrad070142s avatar
Tiggarna på gatan är lätta att bli av med - man ger dem helt enkelt inte pengar! Koppar/diesel-tjyvarna och åldringsrånarna är knepigare, det måste polisen hantera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in