2014-03-07, 20:23
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuSkaViVaraGlada
Det bästa vore ju om de fick med sig dem till sina egna områden. Där är de ju välkomna. Dvs Precis utanför Silvers hus. Och naturligtvis fråga först!!!! Inte detta kuppbetéende följt av "åhh jag hade hoppats sollentuna var mer humana" inte dödsrasistnazister!!

Silver har väl i och för sig redan tagit in en 22 årig avelshane i sin bostad, hon har säkert plats för fler...
2014-03-07, 22:23
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Såg en person idag på tåget. Personen släpade sig fram mödosamt genom hela vagnen. När personen kom fram till slutet av vagnen klev personen av. Gissa om jag inte trodde mina ögon när den bara några sekunder tidigare gravt handikappade började gå precis som vilken elitidrottare som helst.

Jag följde efter en sådan person i somras för att se om han bara spelade invalid. I älvsjö så klev mannen ombord i den sista vagnen mot Nynäshamn. Sedan släpade han sig mödosamt framåt och jämrade sig mot samtliga, samtidigt som att han skakade på en pappersmugg med mynt.

I Handen har han precis lyckats släpa sig fram till första vagnen, där kastar manen sig ut och springer till tåget i andra riktningen. Sedan påbörjas samma procedur som innan, sedan kliver mannen av i Älvsjö och hoppar på Nynäshamnståget.

Om jag ser jag att någon ger pengar till tiggaren, så brukar jag vråla "GE INTE PENGAR TILL DEN DÄR JÄVLA BEDRAGAREN" så att hela vagnen hajar till.
2014-03-08, 07:59
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Jag följde efter en sådan person i somras för att se om han bara spelade invalid. I älvsjö så klev mannen ombord i den sista vagnen mot Nynäshamn. Sedan släpade han sig mödosamt framåt och jämrade sig mot samtliga, samtidigt som att han skakade på en pappersmugg med mynt.

I Handen har han precis lyckats släpa sig fram till första vagnen, där kastar manen sig ut och springer till tåget i andra riktningen. Sedan påbörjas samma procedur som innan, sedan kliver mannen av i Älvsjö och hoppar på Nynäshamnståget.

Om jag ser jag att någon ger pengar till tiggaren, så brukar jag vråla "GE INTE PENGAR TILL DEN DÄR JÄVLA BEDRAGAREN" så att hela vagnen hajar till.

Det är vad som kallas att göra tiggeri till industri.
Jag noterade på bilder av Rumäner som reste med buss tillbaka när de blev vräkta från Högdalen.
Att alla var välklädda och hade snygga bagar, när de tigger tar de på sig sina fulaste kläder.
Ingen ser ju direkt ut att svälta, de flesta av tiggarna är normalviktiga om inte något överviktiga.
2014-03-08, 08:53
Medlem
beer-goggless avatar
På kurs i storstan - klev på pendeln i Solna häromdan. Tydligen var det vaktavlösning i tiggarskaran på gång i City. I tåget satt ett illustert sällskap på 7 personer som kanske kom direkt från lägret i Helenelund. Verkade ganska muntra och samtalade glatt sinsemellan.
Stanken var påtaglig och det snörvlades och hostades.

Hmm, hur vettigt är detta egentligen? Att skicka in ett gäng med uppenbart bristande hygien som trängs med övriga i rusningstrafiken - som gjort för att sjuktalen skall sticka iväg uppåt.

Just ett snyggt Sverige anno 2014. Man börjar ju fundera - hur kan det komma sig att det finns så många som vurmar för att återinföra ett fattigsverige med smuts och lort?

I förlängningen måste det ju innebära att dessa vurmarna tycker att tigger och kåkstäder är en acceptabel framtida situation även för utförsäkrade Fas-3 personer och sjukpensionärer.
2014-03-08, 10:51
Bannlyst
Sluta ge dem pengar.. Hur mer pengar man ge till Romerna, desto mer människor kommer hit. Det är väldigt mycket bedrägeri i den branschen. Folk fattar inte detta, det tro verkligen att det är synd om Romerna i Rumäninen.

Svenskar skall hjälpa Svenska och våra nordiska bröder när det är i kris. ( Finlands sak är vår ). Men det är inte vår sak att hjälp Romer eller MENA / Somalier.

Citat:
Ursprungligen postat av beer-goggles
På kurs i storstan - klev på pendeln i Solna häromdan. Tydligen var det vaktavlösning i tiggarskaran på gång i City. I tåget satt ett illustert sällskap på 7 personer som kanske kom direkt från lägret i Helenelund. Verkade ganska muntra och samtalade glatt sinsemellan.
Stanken var påtaglig och det snörvlades och hostades.

Hmm, hur vettigt är detta egentligen? Att skicka in ett gäng med uppenbart bristande hygien som trängs med övriga i rusningstrafiken - som gjort för att sjuktalen skall sticka iväg uppåt.

Just ett snyggt Sverige anno 2014. Man börjar ju fundera - hur kan det komma sig att det finns så många som vurmar för att återinföra ett fattigsverige med smuts och lort?

I förlängningen måste det ju innebära att dessa vurmarna tycker att tigger och kåkstäder är en acceptabel framtida situation även för utförsäkrade Fas-3 personer och sjukpensionärer.
2014-03-09, 21:25
Medlem
Jag tycker verkligen så synd om rumänierna,men det finns ungdomar i sverige som inte har fått jobb eller lägenhet,vilka ska ha det först egentligen ,dom svenska ungdomarna eller rumänierna
2014-03-10, 08:01
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Jag tycker verkligen så synd om rumänierna,men det finns ungdomar i sverige som inte har fått jobb eller lägenhet,vilka ska ha det först egentligen ,dom svenska ungdomarna eller rumänierna

Du slår huvudet på spiken. Vi ska hjälpa svenska ungdomar. Rumänien ska hjälpa sig själva, de får stora EU bidrag. Vi svenskar betalar massor till just detta. Rumänien står inte upp till vad de har lovat att göra när de kom med i EU. Håller med att det är synd om alla som är fattiga.
2014-03-12, 10:52
Medlem
falsk_mekanikers avatar
http://www.friatider.se/oonskade-romer-flyttar-igen

Flytten rullar vidare. Undra vart deras drottning (anna silver) har planerat nästa läger?
2014-03-12, 12:30
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
http://www.friatider.se/oonskade-romer-flyttar-igen

Flytten rullar vidare. Undra vart deras drottning (anna silver) har planerat nästa läger?

Borde inte den här gruppen numera varit här i över 3 månader vid det här laget?
Dvs. Polisen borde kunna deportera dessa rackare?
2014-03-12, 12:47
Medlem
i.b.ms avatar
En bekant påpekade för mig att Bulgarien och Rumänien inte är medlemmar av Schengenområdet, borde inte det betyda att man kan ställa större krav på medborgare från de länderna för att de skall få vistas här?
2014-03-12, 13:01
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Borde inte den här gruppen numera varit här i över 3 månader vid det här laget?
Dvs. Polisen borde kunna deportera dessa rackare?

Polisen är politiserad och vågar inte skapa en tiggar-REVA-skandal.

Vi har många lagar och regler att stoppa den organiserade brottsligheten bakom tiggeriet. Problemet är att politikerna inte vill stoppa tiggeriet.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/sa-har-jobbar-de
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=2452139
2014-03-12, 15:22
Medlem
Fröken Silver verkar ha svårt att hitta nya betesmarker åt sina älskningar:
Citat:
Kom till Helenelund 7.00 imorgon och hjälp oss att stötta EU-migranterna när Kronofogden kommer och river deras läger.
https://www.facebook.com/hogdalenmisar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in